søndag den 20. april 2014

Magnolie og potteskur !!!!

Nu er min smukke Susan sprunget ud...........og kan slet ikke huske at det er sket SÅ tidligt før.
Jeg nyder den hver morgen på min tur rundt i haven.

Nyder også alle de dejlige tulipaner og narcisser der blomstre lige nu.
Mit store kirsebærtræ blomstre også på fulde gardiner...........det er bare så smukt.

Der sker bare så meget fra dag til dag.........at man slet ikke kan følge med.
Mit lille potteskur er også næsten færdigt...........mangler lige noget afdækning .
Der er åbent mod vest............og når det regner så bliver det hele vådt.
Har været ude og høre på noget plexiglas..........så det bliver det nok


Den er da bare smuk min Susan.
Idag lufter det lidt.........så lidt svært at få gode billeder-




Mit store kirsebærtræ blomstre også på livet lyst.
Det er bare sådan en skønt tid............hvor der hele tiden er
noget i haven der blomstre.
Mit rosenmandeltræ er også lige på vej.
Desværre blomstre det ikke så lang tid.
De skønne løjtnantshjerter blomstre også nu............men ikke de hvide?
Har rigtig mange krukker med tulipaner.
Der er vist flere på bloggen der har Thalia som favorit.
Selvom jeg har mange hosta........ja!! så kunne jeg ikke stå for disse.
Har lige købt to af disse altankasser der hænger på mit stakit.
Der er zinkkasser indeni,.og de smukke ranunkler købte jeg i Helsingør.
Det gode vejr tiltrak mange folk i Helsingør.......og flest Svenskere.
Hvad mener i om nogle store lupiner?
Der var bare så mange blomster allevegne.........og rhodoer
i blomst var der også.
Glæder mig sådan til min Stairways to Heaven blomstre.
Mit lille potteskur.......nu med reol og hylde.
Gamle trækasser bliver brugt til krukker under bordet.
Og en zinkspand med låg fra Ikea.........bruger den til jord.
Vil lige slutte af med den lille fine blodurt.....troede ikke den kom i år.
   
                                    Det var lidt fra en dejlig påskesøndag !!
                        Håber også at i har nydt den  i haverne.




52 kommentarer:

  1. Sikke et dejligt potteskur - og mange fristelser på markedet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Frede.Jeg tror også at jeg bliver rigtig glad for mit lille potteskur.
      Og der røg da også lidt blomster med hjem fra Helsingør.
      God aften Jette

      Slet
  2. Skønne billeder, Jette! Og en skøn tid vi er midt i :-)

    Hvor bliver dit potteskur bare fint!

    God søndag aften til dig! Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana.Tak skal du ha for dine sæde ord.Elsker denne tid hvor det hele eksplodere i de skønneste blomster.
      Jeg har allerede taget mit lille potteste i brug............så nu mangler jeg bare lidt afdækning fra regnen,
      Også en rigtig dejlig søndag til dig knus Jette

      Slet
  3. Hej Jette
    Sikke en skønhedsdronning den Susan er, jeg kan godt forstå den skal nydes mange gange dagligt ;)
    Hvor er det blevet fint i potteskuret, det skal du nok blive superglad for
    Kan du nyde resten af påskeferien ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi.Jeg er så utrolig glad for min Susan.........den er bare så smuk.
      Når jeg lige får løst problemet med regnen fra vest........ja!! så tror jeg at det bliver et rigtig godt arbejdssted.
      I lige måde knus Jette

      Slet
  4. Det er rigtigt fint, dit potteskur - og sikken orden alle vegne :)

    Flotte, flotte billeder af både Susan og kirsebærtræet, det er vel nok smukt. En skøn tid lige nu, man kan næsten blive helt "beruset" over al den skønhed og blomstervækst.

    Nyd den sidste påskedag. Knus fra Ulla

    SvarSlet
  5. Hej Ulla.Ja!! der er bare så meget at glæde sig over i vores haver lige nu.Og min Susan og det store træ nyder jeg rigtig meget.
    Har taget mit lille potteskur i brug.........og det fungerer rigtig godt.
    Håber også at i nyder det skønne vejr har i påsken knus Jette

    SvarSlet
  6. Dejlige billeder, Jette, og dit potteskur er en skøn idé! Sådan et må jeg have min mand til at lave til mig. Ha' en rigtig god søndag aften, klem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Madame.Tak skal du ha.Det var det eneste sted hvor det kunne lade sig gøre at lave et pottested.
      Og vi fik hurtigt malet og sat en bordplade op.
      En god aften til dig knus Jette

      Slet
  7. Hej Jette
    Fine billeder af din smukke magnolia og dit kirsebærtræ!!!
    Ja, det er nogle fantastiske dage- de første forårsdage, hvor der hele tiden sker noget nyt.
    Man skal huske at nyde det! Men det er du jo god til!

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.Ja!!! det var også dagens oplevelse at se det hele blomstre.
      Elsker denne årstid...........hvor det er spændende at gå i haven og se hvad der kommer op derude.Du kan tro at jeg nyder.
      Knus Jette

      Slet
  8. Tillykke med potteskuret :-)
    Hvor har du mange skønne planter i din have, og Susan er skøn. du er heldig at nattefrosten ikke har ødelagt blomsterne på den. Min magnolie blomstrede smukt en´ dag, så satte frosten en stopper for den skønhed, nu står den med en masse kedelige og brunlige blomster........suk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi.Jeg synes ikke vi har haft så meget frost her hos os..........og kan ikke mindes at frosten har ødelagt min magnolie.Men surt med din.ØV ØV.
      Er rigtig glad for mit lille potteskur...........har taget det i brug.
      Fortsat god påske Jette

      Slet
  9. Hej Jette.
    Hvor er det bare flot - og praktisk - dit potteskur. Sådan et kunne jeg også godt ønske mig, men det kniber med pladsen. Jeg har et plantebord på terrassen mod mod nord, men oftest står jeg og sviner på havebordet på terrassen mod syd.
    Jeg har også en rosenmandel, der er sprunget ud i dag med rigtig mange blomster. Den er ny fra sidste år, hvor der kun var 5 blomster på, så jeg glæder mig over dette års frodighed.
    Jeg har overvejet at købe en magnolie, og det kunne da ikke være mere passende end en Susan, men hvor stor bliver den?
    Fortsat god påske. Mange hilsner Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susan.Dejligt at høre fra dig.Sådan et lille potteskur skal være praktisk.Har jo både drivhuset og udestuen til det hyggelige.
      Mit rosenmandeltræ er nogle årgammelt...........men stadig lige dejligt.
      Jeg tror min Susan er ca.2 m.Har taget lidt grene ind i det tidlige forår.Og selvfølgelig skal du da have en Susan.Også en fortsat god påske til dig Jette

      Slet
  10. Hej Jette,
    Sikke et skønt vejr det har været de sidste par dage. Din Susan er smuk. Jeg har også lige købt en Susan magnolie i vores Brugsen for 75 kr. Den står nu nede i det ovale bed på plænen. Håber det bliver lige så flot som dit. Potteskuret er så fint. Glæder mig til at se det hele senere til sommer. Alting eksploderer i haven. Tulipaner, pinseliljer og alt muligt er bare i fuld gang. Det er bare skønt.
    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte.Ja!!! vejret kan vi ikke klage over.Er også rigtig glad for min Susan.
      Det var da godt nok billigt...........spændende om den vil trives hos dig.
      Glæder mig til i kommer til sommer alle sammen.
      Her sker der også noget nyt hver dag...........skønt
      Håber alt jeres elektronik virker igen.
      Knus Jette

      Slet
  11. Hej Jette
    Hvor er det et fint potteskur, du har fået. Det er dejligt med en funktionel og hyggelig arbejdsplads. Super ide med zinkspand til plantejord.
    Magnolien ser kanon skøn ud.
    Ha' en dejlig aften

    SvarSlet
  12. Hej Laleh.Det er jo ikke så stort.........men det var hvad jeg havde plads til.Og det fungerer rigtigt godt..........og det er jo det vigtiske.
    Ja !!! man kan købe mange gode ting til haven i Ikea.
    Er også superglad for min smukke Susan.
    Også en dejlig aften til dug knus Jette

    SvarSlet
  13. Jamen Jette dog, Susan er vel nok flot, sikken billeder jeg får del i, dit potte sted er vild godt, god ide med den spand fra Ikea til jord.Hyggeligt hos dig bare ærgerligt du bor såååå langt væk..Fortsat god påske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Grethe.Ja!! hun er en rigtig smuksak.Og mit lille potteskur tror jeg at jeg bliver rigtig glad for.
      Zinkspanden er bare genial til jord.........var træt af alle de poser .
      Ja vi bor jo i hver vores del af landet.........men måske vi mødes til et plantetræf.
      God dag knus Jette

      Slet
  14. Hej Jette
    Sikken pragt af blomstrende træer du viser, de er så vidunderlige! Det er skønt at blive inspireret af andre - dit potteskur er så fint.Dejligt er der jo i helsingør og du har nok været en tur på blomstertorvet der og købe dine flotte ranunkler. Der er altid gode tilbud - jeg skal derhen hver gang. Plantede en hvid løjtnantshjerte sidste år men den blomstrer ikke endnu, til gengæld gør min thalia :)
    knus Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose.Du kan tro at jeg også nyder alle mine smukke træer der blomstre så smukt lige nu.
      Vi er nok mange der bliver inspireret af alle de dejlige bloggere.Og potteskuret er en af dem.
      Der var rigtig mange mennesker i Helsingør..........men også mange dejlige blomstre at købe.
      Min hvide har heller ikke vist sig endnu..............og Thalia er bare SÅ smuk.
      Rigtig god dag til dig knus Jette

      Slet
  15. Thank you for the beautiful walk through your garden. Trees are hard to photograph but yours are very nice. xo Jenny

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  16. Halløjsa Jette!
    Hvor er dit potteskur blevet flot, det må være en stor fornøjelse at stå der og arbejde, og hygge lidt:-) Har købt mig en løjtnantshjerte for nogle uger siden, og den er stadig ikke meget større end da jeg købte den, måske den skal have lidt tid, din er så fin! Hvor dejligt at se din susan, jeg fik en susan i fødselsdagsgave den anden dag, den står så jeg kan se den fra stuen, og jeg nyder den stort, der er også lidt blomster i, og den dufter så fantastisk!
    Så dejlige billeder du viser, du har ret det hele går så stærkt nu!
    Ha en skøn dag hilsner fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette.Tak skal du ha.............er også rigtig glad for det.
      Jeg tror at du skal være lidt tålmodig med din løjtnantshjerte.
      Du kan roligt glæde dig til din Susan vokser op.............min er ca.6 år gammel.
      Også en rigtig god dag til dig knus Jette

      Slet
  17. Smukke Susan har det helt rigtige navn, for smuk er hun! Og lupinerne er jeg vilde med, elsker de specielle farver. Jeg troede heller ikke at min blodurt kom i år, og jeg undrer mig lidt over, hvorfor jeg synes at den er så interessant, men det er nok fordi at små sjældne ting, som hurtigt er væk igen, vækker lidt begejstring, når de endelig er fremme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente.Ja!!! smukke Susan er da ikke til at stå for.De var bare enorme de dejlige lupiner..........har dem selv i fire farver.
      Min blodurt var også længe om at vise sig...........og lille er den jo,men rigtig fin.
      Rigtig god dag til dig knus Jette

      Slet
  18. Flot potteskur, du har fået. Dejligt med at hyggeligt sted at arbejde. Min Susan er ikke sprunget ud endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente.Tak skal du ha.Og du kan tro jeg nyder at ha et sted og svine med potter og jord.
      Utroligt at din Susan ikke er sprunget ud endnu............min står i fuld flor.
      God dag knus Jette

      Slet
  19. Hej Jette Smuk Susan og vidunderligt kirsebærtræ du har. Skøn skøn tid kan bare ikke få nok af haven og udelivet. Håber I havde en god tur til Helsingør skønt der var mange folk. Det bliver da bare så godt dit potteskur!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina.Ja !!! min Susan er bare en smuksak.Og mit store kirsebærtræ er bare så flot lige nu.
      Og jeg nyder også det skønne forår.Det er altid hyggeligt at køre til Helsingør...........selvom manden synes der var for mange mennesker i lørdags.
      Og mit lille potteskur er indviet.God aften til dig knus Jette

      Slet
  20. Hej Jette. Flot Magnolia, hvor er det godt, den blomstrer så overdådigt. Nej et fint potteskur, det ser rigtig godt ud. Der er orden og ryddeligt, det tror jeg du får rigtig meget glæde af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte.Min Susan har aldrig været flottere en den er nu..
      Og jeg er også sikker på at jeg får stor glæde af mit lille potteskur.
      God uge til dig knus Jette

      Slet
  21. Hej Jette
    Hvor er det FLOT og praktisk dit potteskur, det bliver du da bare SUPER glad for.
    Susan står godt nok også flot hos dig, jeg kan godt forstå du nyder hende på din morgentur osv. Jeg synes også din løjtnantshjerte er langt fremme, jeg har kun den hvide, men den er knapt så langt fremme som din.
    God aften.
    Mange hilsner.
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita.Ja !! det er både pænt og nok mest praktisk.............men dejligt med et sted at stå og potte.
      Susan er bare min showstopper lige nu............og min hvide løjtnantshjerte er heller ikke til at få øje på.
      Godaften knus Jette

      Slet
    2. Hej Igen
      Du spurgte om jeg kommer til Lyngby i morgen, hvilket jeg DESVÆRRE må fravælge - jeg skal til eksamen om et par uger. og da jeg skal igennem en del læsestof inden da, må holde fokus :0( jeg håber I får en rigtig DJELIG formiddag der ude blandt plante- og blogvenner.
      Jette jeg har også lagt en del Tahlia for år tilbage, men jeg synes de forsvinder lidt efter lidt (hvilket jeg ikke havde forventet) er det også hvad du oplever ?
      Regner med vi mødes i Kolding :0)
      God aften og dag i Lyngby i morgen.
      Knus Anita
      PS Glæder mig til et indlæg fra Lyngby !!!!

      Slet
    3. Hej Anita.ØV-Øv .......men en eksamen er da mere vigtig Er sikker på at vi får en dejlig formiddag i Lyngby.Mine Thalia er ca.3 år............og de står stadig fint.Mener også at de fleste synes det er en stabil blomst.
      Det ville da vær hyggeligt hvis vi mødes i Kolding.............det var en fantastisk dag sidste år.........og vi var mange bloggere der mødtes der.Men kom i god tid for der er rigtig mange mennesker,og biler.
      Skal nok tage billeder fra Lyngby.Godaften knus Jette

      Slet
    4. Ja jeg havde også en ide om at Thalia er stabil - men altså ikke her hos mig. Godt tip med at komme i god tid til Kolding, er der mon et sted vi skal prioriterer at parkerer ?
      Dejligt med billederne fra Lyngby, endnu engang tak for dem.
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
  22. Ja der kan man bare se, din blodurt kom alligevel, det var godt. Min rosenmandel er også delvis udsprunget nu. Dit potteskur er blevet flot, godt du kan få dækket af med noget plexiglas, der er ikke meget ved, hvis det hele bliver vådt. Din magnolia er så flot nu.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Ja!!! de små blodurt dukkede op.Og jeg tror min rosenmandel springer færdigt ud i denne uge med det gode vejr vi har.
      De havde ikke det rigtige plexiglas på lager............så vi må vente lidt på det.
      Jeg glæder mig mange gange om dagen til synet af min smukke Susan.
      God aften knus Jette

      Slet
  23. Skønt blomsterflor i din have. Hvor er dit potteskur blevet dejligt, det kommer du til at nyde meget. Jeg har også en zinkspand magen til din i mit potteskur, hos mig bruges den til skraldespand :-)

    SvarSlet
  24. Hej Anette.Tak for dine søde ord.Jeg bruger mit potteskur hver dag...........og nyder det meget.
    De zinkspande er bare geniale til mange ting.
    Rigtig god dag til dig knus Jette

    SvarSlet
  25. Skønne billeder af dine smukke blomster.
    Hvor er det nogle fine altankasser du har købt.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig dag/aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Åse.Tak for dine pæne ord.Og altankasserne kunne jeg ikke stå for..........synes de passer godt til vores hegn.God dag Jette

      Slet
  26. Ja, denne årstid er afgjort min yndlingsårstid. Vi er superheldige med vejret i år. Når jeg tænker på foråret sidste år, gyser jeg helt.

    Dit potteskur ser ud til at være blevet rigtigt godt! Det er så skønt at have orden i tingene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nette.Helt sikkert........også her.Jeg kan heller ikke få armene ned,for det vejr kan ikke være bedre.
      Jeg har allerede taget mit lille potteskur i brug...........og det fungerer rigtig godt.
      God dag knus Jette..........som håber vi ses på søndag i Lyngby.

      Slet
  27. Det er blevet rigtig fint med dit potteskur. Og når du får skærmet for regnen er det jo helt perfekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.Jeg er også rigtig glad for mit lille potteskur............og har taget det i brug.
      Venter på noget plexiglas der skal skærme af for regnen.
      Rigtig god weekend til dig Jette

      Slet
  28. Hvor er det altså blevet fint dit potteskur, det er så skønt med et sted hvor man kan stå og potte om og lege med jord. Tillykke med det :o)
    Det er nogle pragtfulde billeder af dine smukke træer. Sådan et paradisæble ønsker jeg mig meget, jeg ved bare ikke hvor det skulle stå :0)
    Giver det gode frugter ?
    Kh Linda

    SvarSlet