søndag den 20. august 2017

Min augusthave ............og et bryllup!!!!

Vi er nok mange der kunne bruge lidt mere sol.For hold da op hvor det regner hele tiden.
Var lige så godt igang derude,da det væltede ned.Synes min have ser lidt mistrøstig ud.
Ikke mange roser til at live op.Men et langt højbed med pyntegræskar er der godt gang i.
Og vindruerne i drivhuset ser også fine ud.

Har brugt et par dage til at lave blomster med en veninde, hvis yngste søn blev gift igår i den samme kirke jeg blev viet i.
Sjovt men også hårdt at lave brudebuket-3 små buketter til gom og best man.
6 brudepigebuketter-5 store dekorationer til bordene og 8 små buketter til receptionen.
Men smukt brudepar der kørte væk i den flotteste bil.

Men vil lige starte med at vise mit Victoria blommetræ,der står i en stor krukke.
Og det har Ca.30 blommer nu...........og de smager bare godt.
Der var jo nogle der skrev at deres blommetræ ikke gav noget i år.

Ikke så tosset med sådanne nogle skønne blommer.

Nogle af de ting jeg har tænkt at pynte min altan med.

Og denne her kan jeg vist også finde en plads til.

Her viser efterårsfarverne sig godt nok.
Lisbeth fra Countryliv har lige skrevet om sine buskbom der har fået visnesyge.
Håber ikke der sker her hos mig.

Alunrod er jeg jo meget glad for.Er sikker på ad de også vil trives på altanen.
Og her har der vist været nogle snegle på jagt.


Er bare så glad for den smukke solhat,der lyser så dejligt op lige nu.

Jeg var lidt skuffet over at der kun var 6 frø i min pose med pyntegræskar.Men skal da love for
At der er kommet vild gang i de små græskar.Og rankerne er nogle steder næsten 10 m.

Håber da også på lidt andre farver end gule.

Men sjove er de.

Er der nogle der er kloge på hvordan man kan lave nogle stiklinger til en krukke.


Vindruerne er snart modne til at plukke.


Så lidt billeder fra brylluppet.
Desværre med dårligt lys.

Den smukke brud med sin far


Skulle nok have haft min blitz med i kirken.



En af brudepigerne med brudebuketten.



Så må der kysses.



Så var der dømt dollergrin.



Borddekoration.





Smukke runde borde.





Dekorationerne stod på høje glasvaser.


Er vild med denne smukke ferskenfarvede perikon.





Der er ikke meget tilbage i drivhuset.Men denne chilli gror godt.

I min børnehave står denne fine plante med små fine blå blomster.


Og nu er der så småt ved at komme farve på Sct.Hansurten

Er da også rigtig glad for at jeg fik sået lidt blomster til buketter.

De er da smukke.


En enkelt pink blomst har sneet sig ind.

I mit græsbed læner den flotte græs sig op af den mørke blære spiræa.
Er bare vild med det bed.

Er vild med den smukke svage gule farve.

Og vil da savne alle mine smukke buske.


Det var hvad jeg havde at vise i dag.
Rigtig god søndag aften !!!!

30 kommentarer:

  1. Hej Jette
    Sikken nogle fine buketter, du har lavet. De er flotte.
    Imponerende med det lille blommetræ og så mange blommer, skal det ikke også med på altanen?
    Solen og varme savner vi, men vi må tage det som det kommer.
    Du har meget fint i dine bede endnu, men synd er det, at du ikke har roser her den sidste tid. Mon ikke der er nogle knopper, så de kan blomstre i september, det håber jeg.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Tak skal du ha.Men vi var jo fælles om dem.Blommetræet er for stort til altanen.Så det får de nye ejere glæde af.
      Ja !!! vi kan jo ikke styre vejret.Men savner jo sol og varme.
      Det er meget få roser der blomstre lige nu.Men sådan er det jo for mange af os.
      Godaften Knus Jette

      Slet
    2. Hej igen
      Jeg kom til at tænke på, om de nye ejere er haveinteresserede. Det håber jeg, for du har så meget fint.
      Knus

      Slet
    3. Hej igen.Jeg ved slet ikke om de nye ejere er have interesserede.
      Men ved ar de kommer fra en andelslejlighed.
      Får besøg af dem på lørdag.Så det bliver spændende.
      Knus Jette

      Slet
    4. Ja det bliver da spændende.
      Måske hører vi mere om det søndag.
      Knus Lisbeth

      Slet
    5. Skal nok skrive hvordan det går på søndag.Knus Jette

      Slet
  2. Smukke smukke blomster der blev valgt til buketter og bordpynt, de Perikon er vel nok søde og passer jo perfekt. Ja, det er med at vælge det bedste til at tage med, mon ikke også den fine guldsmed flytter med :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi.Tak skal du ha.Jeg er helt vild med den ferskenfarvede perikon........har aldrigset den farve før.
      Du kan tro min guldsmed skal med.
      God aften Knus Jette

      Slet
  3. Hej Jette.

    Så flotte buketter og dekorasjoner. Hvis du skal lage stiklinger er det best å "rive" de av og sette i en potte og tre en plastpose med hull i over for å gi et fuktig miljø. Jorden bør være sandblandet.
    Lykke til!

    Klem, Marit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marir.Tak skal du ha.Og tusind tak for info ang.min krydderurt.Håber det vil lykkes.
      Rigtig god aften oppe nordpå Knus Jette

      Slet
  4. Ja, de er godt nok flotte, de buketter. Hvor er du dygtig til det.
    Det er nogle gode ting du har i udvalg til at tage med på altanen.
    Utroligt med dine blommer, lækkert.
    Kan se at Marit har svaret på dit spørgsmål om stiklingerne.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.Tak skal du ha.Men vi var jo fælles om det.Og havde jo fået udstukket lidt om hvordan de skulle se ud.
      Har lavet en lille liste over ting jeg gerne vil have med til min altan.Men det er jo efterår når jeg flytter,så det skal jeg jo tænke over.
      i havde et rigtig dejligt blommetræ for nogle år siden.Så derfor købte vi et nyt da vores planteskole lukkede.
      Håber det lykkes med at lave en lille krukke med krydderurten.
      Godaften Knus Jette

      Slet
  5. Jeg faldt også især for den smukke buket og alle dekorationerne - det må have været et stort arbejde

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie.Selve brudebuketten lavede min veninde jo selv til sin svigerdatter.
      Men dejligt at kunne hjælpe med.Og det er da et stort arbejde.
      God aften Jette

      Slet
  6. Dejligt med et bryllup - og sikke smukke buketter!
    Jeg synes nu også der er meget fint i din have - på trods af regnen.
    Held og lykke med stiklingerne!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana.Et bryllup er altid dejligt.Og sjovt at være med til at lave blomsterne.
      Var lige godt igang med at klippe ned derude da regnen pludselig væltede ned.
      Håber jeg får held med stiklingerne.
      Godaften Knus Jette

      Slet
  7. Hej Jette!!
    Trevligt med bröllop, ett fint brudpar.
    Fint i trädgården med både plommon och vinbär, och alla vackra sommarblommorna.
    Vi har fått mer regn nu, men det är solsken däremellan.
    Ha det fint / Kram Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika.Ja !!! det er altid dejligt med bryllup.
      I en have skal der altid være noget spiseligt.
      Vi har da også haft lidt sol..........men al for megen regn.
      God aften Knus Jette

      Slet
  8. Hej Jette
    Kæmpe stort TILLYKKE med sønnen og svigerdatteren. Hvor er det et SMUKT par, og hvor er det lækre blomster du har lavet til dem, du er bare go!
    Vejret er snart ikke værd at skrive om længere, om end at solen skinner her i dag, og det blæser;-)
    Dejlig ny uge
    Knus Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette.Det er altså min venindes søn og svigerdatter.Men smukke er de.Og jeg skal ikketage al æren af blomsterne.For veninden og parret havde bestemt farver og facon.
      Nej det vejr er jeg da også godt træt af.
      Også en dejlig nu uge til dig.Savner et af dine dejlige indlæg Knus Jette

      Slet
    2. Hej Jette
      Upsss øhhhh, tror det var den med kirken der fik min hjerne til at tro det var dine, altså undskyld.Tillykke til veninden! Det at kunne omsætte folks ønsker er altså også stort, det kan ikke alle. Du har fået noget meget smukt ud af det hele.
      Jeg har da lavet et par indlæg, og det nyeste kom i går. Men det er på min nye blog, som stod færdig i marts, så den har du nok ikke set.Her kommer linket til det nyeste indlæg: http://www.anettesflora.com/blog/butikken/fra-der-var-engang-til-nu/
      Knus og dejlig solskindsdag fra Anette

      Slet
    3. Hej igen.Jeg må da ind og se dit nye indlæg.Der har jo været så meget så har ikke lige været opmærksom på din ny blog.
      Også en dejlig solskinsdag til dig Knus Jette

      Slet
  9. Så smukt i har lavet det for brudeparret. Hvor dygtig altså. De er så blevet gift på vores 22 års bryllupsdag. Men for 22 år siden var der 35 grader. Hedebølge og en ekstrem tør og flot sommer.
    Så mange fantastiske ting du har i haven og må sige det er et godt valg til din altan.

    Knus og skøn dag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte.Tak skal du ha.Og det er da sjovt at det lige var på din bryllupsdag.
      Jeg blev gift i den samme kirke i marts måned hvor det var meget koldt.
      Har lige lavet en liste over de planter og pynteting jeg vil tage med mig.
      Også en rigtig dejlig dag til dig Knus Jette

      Slet
    2. Hej igen Jette.
      Har lige været i min postkasse. (ikke hver dag jeg kommer der)
      Tusind tusind tak for alle de mange flotte frø. Jeg vil glæde mig til at så dem. Tror du jeg kan lægge dem i jorden nu...... Har lige lavet et bed hvor de vil passe fremragende.
      Igen tusind tak og en helt fantastisk søndag til dig.
      Knus

      Charlotte

      Slet
  10. Hej Jette
    Tillykke til brudeparret. Hvor er det smukke billeder fra brylluppet og de flotte blomster. Du er godtnok dygtig.
    Her har sommeren godtnok også været våd, og hele haven har sejlet. Der har dog været skønne blomster at plukke ind.
    Glæder mig altså sådan til at se hvor smukt der bliver på din altan

    Rigtig dejlig dag
    Knus Lone

    SvarSlet
  11. I also fell especially for the beautiful bouquet and all the decorations - it must have been a great job.

    หนังออนไลน์

    SvarSlet
  12. Glæder mig altså sådan til at se hvor smukt der bliver på din altan


    Royal1688

    SvarSlet
  13. I think this is one of the most significant information for me.
    And i’m glad reading your article.
    But should remark on some general things, the web site style is perfect,
    the articles is really great : D. Good job…
    หนังออนไลน์

    SvarSlet