søndag den 27. august 2017

De smukke dahlia på Sofieholm.






Så har jeg været på et af mine årlige besøg på Sofieholm for at nyde alle de smukke dahlia.Men omgivelserne ned til Bagsværd sø er da også fantastiske.
Holder meget af stedet.
Ellers har jeg travlt med at gøre klar til min nye lejlighed.Får nøglerne på fredag.
Og glæder mig også til at min søster Gitte kommer næste weekend for at hjælpe mig.
Men stadig mange udfordringer og masser af papirer man skal tage stilling til.
Skal også selv finde et elskab.Hvad mener i så ?
Og sorteringen forsætter også.........det er noget der tager meget tid.
Har lige haft besøg af de nye ejere,som fortalte at min have var en af årsagerne til de købte
mit lille gods.Så bliver man da lige lidt stolt.
Her følger en række billeder uden ord fra Sofieholm.

















                                                        I må ha en rigtig god søndag.


50 kommentarer:

  1. Hej Jette
    Hvor er det glædeligt at høre, at de nye ejere er haveinteresserede og købte huset på grund af haven. Det er da dejligt for dig at vide. Så kan du pakke og sortere med mere ro i sjælen. Skønt at Gitte kommer og hjælper dig, det er nemmere at være to til den slags.
    Skønne billeder fra Sofieholm. Er det et elselskab, du selv skal finde?
    Ligger din lejlighed i nærheden af dit hus? Det bliver spændende at få nøglerne på fredag.
    Held og lykke med det hele
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Ja !!! jeg blev også rigtig glad da jeg hørte det.Jeg læder mig rigtig meget til Gitte kommer næste fredag.5 minutter i bil.
      Der er bare så smukt på Sofieholm.Så en tur for at se de smukke dahlia er bare et must.
      Min nye lejlighed ligger lige midt i byen...........og kun 5 minutter i bil fra mit hus.Og tak skal du ha.Og rigtig god søndag Knus Jette

      Slet
  2. Hejsa Jette
    Ja du kan bilde mig ind der er rigtig meget at se til lige nu.....
    Mange ting at tage stilling til og sortere fra!
    Godt du så lige tog en afstikker til Sverige. Ved et par stykkere mere som var der over.
    Ser smukt ud altså.
    Ved ikke om du har set jeg har modtaget dine frø. Vil glæde mig til de kommer op næste år og kan stå som en del af Jettes Lille Gods.

    Smuk søndag og god arbejdslyst

    Knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte.Det har du helt ret i.Så det er bare ned at knokle på.
      Og det er altså Sofieholm ved Bagsværd sø jeg har besøgt.
      Dejligt at mine frø er kommet frem......og håber de vil gro fint hos dig.
      Også en rigtig dejlig søndag til dig Knus Jette

      Slet
  3. Svar
    1. Hej med dig.Ja !!! man skal åbenbart selv finde et elselskab.
      og hvem har lige forstand på det.
      God søndag Jette

      Slet
  4. Hej Jette!
    Så många fina dahlior, förstår att det var en upplevelse.
    Trevligt att de nya husägarna gillar din trädgård, då får den fortsatt omvårdnad.
    Lycka till med den nya lägenheten.
    Ha en fin söndag / Kram Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika.Dahlia er bare så smukke.Og jegtror at der var omkring 50 forskellige.
      Lad os håbe at min have bliver passet godt af de nye ejere.
      tak skal du ha og rigtig god søndag Knus Jette

      Slet
  5. Fint afbræk i alle flytteforberedelserne. Også fin cadeau til din have, at den fik indflydelse på købernes husvalg. Her er jeg bange for, at vores store have tværtimod vil trække ned ved en eventuel handel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie.Ja !!! dejligt meden lille tur i den smukke park og se alle de smukke dahlia.Det er jeg da også lidt stolt af.Håber de vil passe den godt.
      Du har da sådan en smuk have,så mon ikke der er nogle købere der har kræfterne til en stor have.
      God søndag Jette

      Slet
  6. Hej Jette,
    Sikke skønne billeder og tak fordi du mindede mig om at vi skulle forbi igen i år for at se dem. På Sophienholm står de så fint i deres bede og gode at lade sig inspirere og nyde af.
    Dejligt at du får hjælp til flytningen og godt at de nye er glade for have. Det er jo altid godt. Der har altid været så fint hos dig og orden på det hele.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne.Tak skal du ha.Og du må da afsted medens alle de smukke dahlia står så flot.
      Det er bare et must hos mig med besøget når dahliaerne blomstre.
      Jeg er så glad for min søster kommer i næste weekend.Hun har været rigtig sød til at besøge mig.
      Nu må vi se hvad de nye ejere af mit lille gods får ud af haven.
      Rigtig god søndag Knus Jette

      Slet
  7. Dejligt for dig at vide at de nye ejere vil sætte pris på haven. Jeg er selv flyttet fra to haver, den første blev jævnet med jorden og den anden har bare fået lov at passe sig selv, så der er vist heller ikke meget tilbage af den. Rigtig god flytning...du må jo døbe bloggen om til min lille altan.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rita.Det er jeg bestemt også meget glad for.Surt med de haver.Og sjovt nok har jeg også tænkt på det navn.Nu må jeg jo se om folk gider læse om en lille altan.
      Rigtig god søndag Knus Jette

      Slet
  8. Nej.... dit nye blognavn skal da bar være Mit lille(bitte) Gods :)
    Godt gået at det var din have, der overbeviste køberne om at de skulle have netop dit hus.
    Tak for turen rundt blandt de skønne Dahlia på Sofieholm, det er godt nok smukt.
    Ja, der er meget at sortere i når man skal til en mindre bolig, så fortsat god arbejdslyst.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.Godt forslag til mit nye navn.Det er jeg da også lidt stolt af.Lige nu står alle de smukke dahlia så smukt på Sofieholm.
      Tak skal du ha jeg knokler videre.
      Og rigtig god dag til dig Knus Jette

      Slet
  9. Det er så skønt med dahliafotos i øjeblikket, de stråler simpelthen.
    Hvor er det dejligt at de nye ejere sætter pris på din have, det må virkelig varme om hjertet. Jeg er ikke i tvivl om at det må være hårdt arbejde at skulle sorterer og gøre klar til flytningen. Dejligt Gitte kommer og hjælper. Ønsker dig en god flytning og at du hurtigt må falde til i de nye omgivelser. Haveknus fra mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fru Friis.Ja !!! alle de smukke dahlia stråler bare så smukt lige nu.

      Det kan du tro det også gør.Nogle gange synes jeg det er helt uoverskuligt med alt det man har samlet sammen i både hus og have.Og det er jo kun mig selv der kan gøre det.
      Men glæder mig meget til Gitte kommer på fredag.
      Tusind tak for dine søde hilsen.Også mange haveknus fra mig Jette

      Slet
  10. Flotte billeder fra Sofieholm, de minder mig om at det er alt for længe siden at jeg har været der. Og så glæder det mig at de "nye" har øje for en smuk have, måske vil de ligefrem "holde" den lidt som den er og ikke bare lave det hele om til græsplæne. God uge !

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi.Ja !!! de dahlia gør sig godt.......men omgivelserne er nu heller ikke så dårlige.Den ene af de nye ejere har haft have før.Så nu må vi se hvordan de falder til i mit lille gods.
      Også en rigtig dejlig uge til dig Knus Jette

      Slet
  11. Hej Jette. Det var nogle smukke motiver du har taget med kameraet. Jeg kan godt forstå, at du har meget at se til, men jeg tror nu nok, du skal få styr på det og få sorteret rigtig godt. Dejligt at få ros, din have er også utrolig flot. Vi må håbe, at de nye ejere passer den lige så godt, som du har gjort.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte.Tak skal du ha.Det håber jeg da også.Men synes der er rigtig meget at sortere.
      Det er jo altid dejligt at få lidt ros.Og håber da at de nye ejere vil blive rigtig glad for både hus og have.
      Rigtig god dag knus Jette


      Slet
  12. Jeg kan da godt forstå, at du besøger Sofieholm flere gange, det ser flot ud.
    Hvor er det godt for dig, at de nye er glad for haven. Jeg kender flere, hvor de nye bare har jævnet haven, jeg ved selvfølgelig godt, at det er deres ret, men hvis man har brugt en masse tid og er glad for sin have, er det godt nok træls.
    Det bliver spændende med din nye lejlighed og hvordan du får indrettet altanen.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene.Sofieholm er bare sådan et smukt sted lige ned til bagsværd sø.
      Der er jeg da også rigtig glad for.Er sikker på at de vil nye haven og alle mine smukke planter og blomster.
      Jeg er da også spændt på hvordan jeg får indrettet min lejlighed.men det bliver jo en stor omvæltning.
      God dag Jette

      Slet
  13. Hej Jette! Vakre bilder og blomster. Forstår godt at de som kjøpte huset ditt valgte det pga. hagen din, for den er jo så flott!

    Riktig god aften!
    Klem, Marit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit.Tusind tak for dine søde ord.
      Er da også lidt stolt over at de valgte mit lille gods.
      Også en rigtig dejlig aften til dig Knus Jette

      Slet
  14. For et vakkert sted. Forstår godt at du drar dit. Så mange lekre Dahlia. Jeg er helt vill med dem. Skjønner absolutt at de valgte ditt lille gods. Hvordan blir det å flytte derfra til en leilighet? Du har nok tenkt nøye gjennom det. Lykke lykke til med innflytting!
    Hilsen Jannicke

    SvarSlet
  15. Hej jannibele.Ja !!! Sofieholm er bare sådan et smukt sted.Og isør på denne tid hvor alle de smukke dahlia blomstre.Jer er helt sikker på at jeg kommer til at savne mit lille gods helt forfærdeligt.Men desværre er det sådan det er.
    Tak for din søde hilsen Jette



















    SvarSlet
  16. Kære Jette.
    Jeg føler med dig både i glæde og sorg. Det må det gøre ondt at skulle forlade det hjem som du har delt med Bobo i så mange år. Samtidig er det en glæde, at de nye er begejsrtret for din have.
    Jeg vil sige at det er ligegyldigt hvilket elselskab du vælger. Vi undersøgte markedet sidste år og der var under 175 kr i forskel.
    Også tak for de meget smukke dahlia billeder. De gør sig nu bedst når der er mange sammen. Vi havde 24 men kunne ikke klare arbejdet med dem , så vi har kun 5 i år, men de ser lidt sølle ud, så det er sidste år med dahlia. Jeg vil i stedet for have Purpur Solhat. Der er så mange smukke og de trives godt i krukker og højbede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane.Dejligt at høre fra dig.Og tak for info ang. elselskaber.
      Det er bare utroligt så mange ting man skal tage stilling til.
      Dahlia er bare så smukke,men mine er nu heller ikke så flotte som sidste år.
      Solhat er nu også en rigtig smuk plante.
      Rigitg dejlig dag til jer begge Knus Jette

      Slet
  17. Jeg skriver på Johns ipad og det driller lidt. Vi er på ferie i Løkken og her er dejligt vejr
    Jeg sender dig mange kærlige tanker og ønsker dig en god flytning. Dejligt at Gitte kommer og hjælper dig. Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen.Det lyder da dejligt med ferie i Løkken........og så med godt vejr.
      Jeg glæder mig rigtig meget til Gitte kommer på fredag og hjælper mig.
      Fortsat god ferie Knus Jette

      Slet
  18. Skønne billeder af et sensommer-fyrværkeri :-)
    Ja det må være dejligt at vide at din have bliver påskønnet af de nye ejere... Men dit godt bliver så noget mindre..... godt foreslag til nyt blognavn som kom ovenfor :-)
    Mange hilsner og go´ flytning
    Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susan.Ja !!! de smukke dahlia er en skøn sensommerblomst.
      Og Sofieholm har bare rigtig mange af slagsen.
      Det kan du tro at jeg er rigtig glad for.
      Nu må vi se hvad jeg finder ud af.For der er jo ikke så meget at skrive om med en lille altan.
      Tak for din søde hilsen og god dag Knus Jette

      Slet
  19. Hej Jette
    så for jeg lige læst med ved dig. Tillykke med din lejlighed, det gik da godt nok hurtigt kan da godt forstå du har lidt rigeligt at se til.
    Men hold da op dette sted er fantastisk kan godt forstå at det er en årlig tilbagevendende begivenhed, det kunne det også være for mig, der er jo fantastisk smukt på Sofieholm, det må da vist på besøgslisten.
    knus til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle.Tak for din kommentar.Dejligt at høre fra dig.
      Og jeg har har ret meget at se til med den nye lejlighed og sorteringen af al det man har samlet gennem mange år.
      Det bliver vemodig at forlade mit lille gods.Men håber jeg får det godt i min lejlighed.
      Og Sofieholm er bare sådan et smukt sted,som jeg besøger jævnligt.Og især når alle de smukke dahlia blomstre.
      Er lige nu på besøg hos Gitte der har fødselsdag i morgen.
      Rigtig god weekend til dig Knus Jette

      Slet
  20. Kære Jette.
    Jeg håber at det går godt med at flytte. Jeg tænker at Gitte er taget hjem igen, men jeg håber at du har andre til at hjælpe dig.
    Jeg håber at høre nyt fra dig, når du får tid til at blogge.
    Sender kærlige tanker og gode ønsker. Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane.Jeg knokler derudaf med at sortere alt det man har samlet gennem mange år.Jeg er lige kommet hjem fra et besøg for at fejre Gittes fødselsdag.
      Svært med at få andre til at hjælpe i denne face.Men når det kommer til at slæbe skal jeg jo have hjælp.
      Det kniber med at få tiden til at slå til.Men lidt skal i nok får at høre fra mig.
      Tak for din søde hilsen og knus fra mig Jette

      Slet
  21. Det var da et rigtig dejligt kompliment at få fra køberne af dit hus :)

    God flytning - glæder mig til at se din altan :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther.Ja !!! var det ikke ? Det bliver man da glad for.
      Har mange tanker om min altan.Det bliver meget spændende.
      Knus Jette

      Slet
  22. Hej igen Jette
    Ja du har sikkert meget travlt med at komme på plads i dit nye hjem.
    Hvor er det dejligt at køberne af dit hus, forstår at værdsætte en smuk have.
    Sikke en smuk tur du var på. Det kunne jeg godt tænke mig at besøge.
    Håber du er ved at finde dig til rette :)

    Rigtig god dag
    Knus Lone

    SvarSlet
  23. Kære Jette.
    Lige en lille hilsen for at fortælle dig at vi tænker på dig.
    Du er sikkert kommet på plads i din nye lejlighed, håber at du er glad for den.
    Vi gå den mørke tid i møde og du er heldigvis fri for at skovle sne til vinter, det er dejligt at tænke på.
    Kærlige tanker fra John og Eliane.

    SvarSlet
  24. Kære Jette.
    Jeg håber at du har det godt i din nye bolig?
    Jeg savner at høre nyt på din blog, for du har jo stadig meget at byde på.
    Nu er det ikke din smukke have, men en skøn altan vi glæder os til at se.
    Du kommer jo også meget ud i byen og har sikkert også noget at fortælle om derfra.
    Sender alle de bedste ønsker om et dejligt efterår. Kærlige tanker fra Eliane

    SvarSlet
  25. Kære Jette, hvordan mon du går og har det? Håber da at alt er vel og at du er kommet godt på plads i din lejlighed og har fundet dig til rette. Savner jo at høre lidt nyt fra dig med hvad du sådan oplever, men måske er det bare blevet for stille omkring dig... sender dig mine varmeste tanker og knus.
    Ulla

    SvarSlet
  26. Good break in all the move preparations. Also nice gift to your garden that it influenced the buyers' house selection. Here I am afraid that our big garden will, on the contrary, pull down by any trade.

    หนังออนไลน์

    SvarSlet
  27. sender dig mine varmeste tanker og knus.


    Royal1688

    SvarSlet
  28. Kære Jette, kigger du stadig ind her på din blog? Vi er mange, der gerne vil høre lidt om, hvordan det går hos dig. Knus

    SvarSlet
  29. Kære Jette.
    Vi sender dig vores varmeste tanker og håber at du har det godt og en dag vender tilbage på bloggen.
    Kærlige tanker fra John og Eliane

    SvarSlet
  30. I think this is one of the most significant information for me.
    And i’m glad reading your article.
    But should remark on some general things, the web site style is perfect,
    the articles is really great : D. Good job…
    หนังออนไลน์

    SvarSlet