søndag den 23. juli 2017

Min have er nu ikke som den plejer at være !!!

Jeg synes nu ikke at min have er som den plejer.Og det til trods at jeg arbejder derude næsten hver dag.Men ukrudtet er svært at holde nede.
Så man kan godt se at jeg er alene om den.
Mangler også at klippe en del af de store buskbom og laurbær.
Men har fået forbud om at stå op på stiger.
Bedene er meget frodige,og det er jo ikke så tosset.Men lige nu er her næsten ikke nogle roser.Håber da jeg når den næste blomstring.
Måske har jeg allerede en køber.Men desværre kom der lige en med et lavere nr. og fik min lejlighed.Lidt ØV.
Men nu må vi se hvad jeg så får at bo i.

Og nu er min smukke Annabelle sprunget helt ud.
Den er da flot.
Har den smukke margerit flere steder i haven.
Og de holder rigtig længe.

En lille collage med bla.mine Limelight.
Og min mest fantastiske dahlia med enorme blomster.
Et godt match.



Jeg nyder nu stadig min flotte W: Nike lige uden for min bryggersdør.

 Og i mit græsbed står den flotte græs fra genboen.

Salvie.

Høstanemoner.



På disse billeder kan i rigtig se hvor meget både
ukrudt og planter er vokset.
Så det er en sej kamp med saksen.

 Der er også godt gang i den store sommerfuglebusk.
Men desværre næsten ingen sommerfugle.

 Men de fleste af mine hortensia blomstre fint.

 Og en enkelt fin lilje kan jeg da også vise.

 Og endelig blomstre min rosa floks.

 En nyplantet solhat.

 Min lille acer har allerede fået efterårsfarve.

Og så er der også gang i den mørke stokrose.

 Min lille agaphantus er da også startet sin blomstring.

Og ingen have uden lavendler.


Men lidt roser både inde og ude skal i da heller
ikke snydes for.


Lidt pynt ved mine døre.

 Og vil da lige slutte af med at vise mit dejlige æbletræ-Filippa.
Det bærer fint i år.

Det var hvad jeg har valgt at vise på
denne regnvejrsdag.
Rigtig god søndag aften !!!

36 kommentarer:

  1. Hvor er det en smuk have du viser frem, jeg kan nu ikke se, den ikke skulle være så velplejet, du må sætte standarden højt, He He. Håber der flytter en sød familie ind, der virkelig vil forstå at værdsætte din smukke have.
    Held og lykke med salg og ikke mindst med at finde den helt rigtige lejlighed med en god altan til Agaphantus, lavendler, roser i potter osv. Kh Gerd

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gerd. Dejligt at høre fra dig.Ja !!! har jo været vandt til at manden lugede alle gangene.Men må nok erkende at al det kan jeg slet ikke overkomme.
      Jeg er jo meget spændt på om den køber holder ved.Og så må jeg jo se hvor jeg havner.
      Og en stor altan står da også øverst på listen.
      Rigitg god aften Knus Jette

      Slet
  2. Hej Jette
    Ja det er hårdt med ukrudtet i år med den underlige sommer vi har. Hvor er det ærgerligt at en anden fik den lejlighed, du havde kig på. Jeg håber, du finder en endnu bedre, som du bliver glad for, og at du får solgt så det passer med at du får set sidste rosenblomstring.
    Din have ser nydelig og velplejet ud, men godt du ikke skal klatre på stiger, det går da slet ikke med dine knæ.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    2. Hej Lisbeth.Ukrudt har vi vist alle lige nu.Men er jo vandt til at min mand holdt alle gangene,
      Og nu må vi jo se hvor jeg kommer til at bo.
      Synes godt nok at de fleste af mine roser blomstrede hurtigt af i år.
      Nej jeg må vist holde mig væk fra de stiger.
      Godaften Knus Jette

      Slet
  3. Din have er smuk Jette, men selvfølgelig har du et sammenligningsgrundlag fra I var to. Du skal selvfølgelig passe på dine knæ så det er nok godt med forbuddet mod at stå på stige. Spændende om du snart får solgt og kan komme videre.
    Forsat god søndag og god uge. Ha det rigtig godt :-)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Lisbeth.Tak skal du ha for dine søde ord.Og er jo lidt ked af at haven ikke lige er helt toptrimmet.
      Skal til min mægler i morgen.Så det bliver spændende.
      Også en dejlig ny uge til dig Knus Jette

      Slet
  4. Hej Jette!

    Jeg synes da at din hage ser flott ut likevel. Det er ikke enkelt å holde en hage velstelt alene. Vakre hortensia du har!
    Ha en riktig god aften i syd.
    Klem, Marit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit.Tak for det.Men man vil jo altid gerne have at haven tager sig rigtig godt ud nu hvor den skal sælges.
      Og dejligt at hortensia og dahlia tager over for roserne.
      Godaften i nord Knus Jette

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  5. Din have har masser af skønhed at byde på. Gør det noget med lidt grønt i fugerne? Jeg synes det ikke. Måske har lært på den hårde måde at elske det naturlige look, men rent faktisk bryder jeg mig ikke om, at en have alt for friseret

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie.Det er jeg dag rigtig glad for at du synes.
      Du har nok ret.Har bare altid været vant til at de stod knivskarpt.
      For det kunne manden godt lide.
      Rigtig god aften Jette

      Slet
  6. Hej Jette,
    Der ser dejligt frodigt ud i din have. Det går nok med lidt ukrudt rundt omkring. Her har vi fået 25 mm i dag. Håber at køberen holder ved buddet.
    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte.Ja !!! frodigt er nok det bedste ord om min have.
      Min vandmåler dur ikke mere.Men det har regnet siden kl 12
      Jeg er også rigtig spændt på den handel.Skal nok ringe når jeg ve lidt mere.
      Knus Jette

      Slet
  7. Hej!
    Din trädgård är väldigt fin, och du har många fina växter. Det har varit få fjärilar en längre tid, men nu har de börjat dansa runt, fjärilsbusken brukar vara en riktig magnet. Den svarta stockrosen är helt fantastisk.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika.Tak skal du ha for dine søde ord.Heldigvis er der jo mange sknne stauder i blomst hvor roserne holder en lille pause.
      Og lige pludselig dukkede den flotte mørke stokrose op.
      God aften til dig Knus Jette

      Slet
  8. Din have er nu smuk Jette og indeholder så mange skønne ting.
    Kan godt forstå hvis huset snart er solgt med den vidunderlige frodige have.
    Nu blomster dine valmuer hos mig. Sneglene har været hårde ved dem. Men der kommer nogle og hvor er de fantastiske.
    Har sådan lyst til at plukke dem ind. Men det holder de vist ikke til.

    Smuk mandag til dig
    Knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte.Jeg kommer da også til at savne min have.Men det kan jo desværre ikke være anderledes.
      Jeg håber jo også på at det nogle haveglade mennesker der flytter ind på mit lille gods.
      Dejligt at valmuerne blomstre.......de er bare så smukke.
      Og dine lupinfrø er ved at tørre godt.
      Også en rigtig dejlig mandag til dig Knus Jette

      Slet
  9. Kære Jette
    Hvor er der bare smukt i din have, og håber snart der kommer en køber, som vil værdsætte din dejlige have.
    Det var øv at lejligheden smuttede, men er sikker på det er fordi der dukker noget bedre op til dig ;)

    Må du have en dejlig ny uge
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lone.Tak skal du ha.Men synes nu den er lidt vild efter al det vand.
      Skal til min mægler lige om lidt.Så det bliver spændende.
      Det håber jeg også.Vi har ret mange lejligheder her i byen.
      Også en rigtig dejlig uge til dig Knus Jette

      Slet
  10. Det ser nu meget fint og indbydende ud hos dig alligevel, lidt grønt rundt omkring gør ingenting. Her i haven bestiller jeg heller ikke andet end at luge og klippe, jeg mindes ikke at det plejer at være så arbejdskrævende.
    Håber du får solgt hurtigt, der skal nok være en anden god lejlighed til dig.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.Nej det kan jeg jo læse rundt omkring.Men nok fordi at jeg har været vant til at alle gangene var så fint renset.
      Alle mine buske og planter er også vokset helt enormt i år.
      Og der er gode nyheder i dag.Har lige været hos min mægler og huset er solgt på bare tre uger.Og har da også lige fået en lejlighed.Så er rigtig gladlige nu.Rigtig god dag Knus Jette

      Slet
    2. Nej hvor lyder det fantastisk, Jette.
      Stort tillykke med både hussalg og ny lejlighed. Hurra hurra :)

      Knus

      Slet
    3. Hej Esther.Ja !!! er det ikke bare fantastisk.Og så på kun 3 uger.
      Også tre Hurra herfra.Knus Jette

      Slet
  11. Din have ser fantastisk ud! Men forstår godt, hvad du mener. Det er ikke nemt at nå det hele alene - og du har heller ikke din bedre halvdel at dele glæden med. Det er ikke, som det plejer. Men hvor har du mange skønne vækster, og de stråler!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Frede.Tak skal du ha.Nej !!! mangler jo lige en til det hårde arbejde.Men så må jeg jo prøve at gøre det så godt jeg nu kan.
      Men har jo også nogle gode nyheder.Har lige fået solgt mit hus og fået en lejlighed med en pæn altan.Så er da lidt glad i dag.Knus Jtete

      Slet
    2. Stort tillykke både med hussalg og lejlighed - jeg ønsker dig alt godt!

      Slet
    3. Kære Frede.Tusind tak skal du ha.Er bare SÅ glad.Det er da bare gået så hurtigt.Godaften Knus Jette

      Slet
  12. Kære Jette. Lykken er ikke gods eller guld men det du ejer i dit hjerte. Du har et forråd at ta af. Sikker på fremtiden vil bringe dig det bedste. Pøjpøj. Hilsen Grethe fra Haveliv

    SvarSlet
  13. Kære Grethe.Det var rigtig sødt sagt.Der er rigtig mage udfordringer lige nu.Men er sikker på at jeg nok skal komme godt videre.
    Rigtig god dag Knus Jette

    SvarSlet
  14. Hej Jette. Tillykke med hussalget. Jeg håber du kommer til et nyt og godt sted, hvor du bliver glad for at være. Jeg synes, din have er meget smuk, jeg ser slet ikke ukrudtet for mine øjne fanger alle de spændende planter, du har i haven.

    SvarSlet
  15. Hej Birgitte.Tak skal du ha.Min nye lejlighed ligger meget centralt i byen og har et grønt område hvor man kan trække ned.
    Det er nok bare mig der ser al den ukrudt.Jeg kommer bestemt til at savne min dejlige have helt vildt.
    Rigtig god dag Knus Jette

    SvarSlet
  16. Kære Jette.
    Ser lige på Birgittes blog, at du har fået solgt dit lille gods og har fået en god lejlighed med altan. Hjertelig tillykke når det nu skal være sådan. Forstår godt at det bliver svært at forlade haven. Den ser rigtig fin ud, Jette, man ser bare alle de smukke blomster.
    Hvornår har du skiftedag? Rigtig god arbejdslyst.
    Kærlige tanker fra Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane.Tusind tak skal du ha.Jeg er bare så glad for at alting gik så hurtigt.
      Det sværeste bliver at miste min dejlige have.Men kan godt mærke at jeg ikke har kræfterne til at passe det hele med de dumme ben.
      Jeg har lejligheden fra d.1 september.Men har to måneder til at flytte.Og det er rigtig dejligt med alle de ting jeg skal skille mig af med.
      Rigtig dejlig weekend Knus Jette

      Slet
  17. beautiful work :) and what attention to detail! I admire and congratulate.

    หนังออนไลน์

    SvarSlet