søndag den 16. juli 2017

Hvad der blomstre i mit lille gods lige nu !!!

Sidder her og laver et indlæg medens det stille regner udenfor.Men her trænger der altså til noget væde.Hvad hos jer ?
Har desværre ikke så meget tid til bloggen.For ukrudtet vælter op.Og al det papirarbejde er også tidskrævende.Og huset skal være toptrimmet hele tiden.
For nu er der begyndt at være fremvisninger.Så det er jo lidt spændende.
Spændende er det også om jeg får den lejlighed jeg meget gerne vil have.Er nr.8 på listen.Og får besked på torsdag.
Der er også stadig megen sortering.For desværre skal jeg skille mig af med rigtig mange ting.

Mit dejlige dråbebed er rigtig frodigt.
Her taget fra nord.


                             Bedet ved indkørslen,med Pink Ferry roser.

                    Den fine brudeslør blomstre nu i bedet ved pergolaen.

                                    Det hvide og gule bed,Hvor margeritterne står så flot.

         Og bag drivhuset blomstre nu den flotte Annabelle.Her i solskin.

               Mit græsbed er bare SÅ tørt.Og  Constance Spry er slut for i år.

       Ved hoveddøren blomstre  hortensia.Kan  se at den vist mangler vand.

                               Hjortetrøsten er også så småt i gang.

Og i bedet ved siden af blomstre haveklinte og perlekurv foran den mørke blærespirea.
 


                                     Der er godt gang i de dejlige dahlia.

                              Min opstammede laurbær.Mangler at klippe den.

                          Denne smukke dahlia står i en stor krukke.

                              Er vild med salvie.Har dem i tre farver.

                Godt at dahlia nu tager over, hvor roserne holder en pause.


                         Opdagede lige at min hvide fredløs er ved at blomstre.

                              Er også rigtig glad for min perikon.

                                Og min glasbær er vokset godt til i år.

                        Elsker mine ærter,som jeg spiser hver morgen.

Men er da spændt om der kommer nogle pyntegræskar ud af dette.
 
Og vil slutte af med at vise min høstanemone der blomstrelige nu.

Det var lidt fra mit lille gods.
Rigtig god søndag !!!

30 kommentarer:

  1. Hej Jette
    Ja nu er der gang i høstanemonerne, det er for tidligt, synes jeg. En spændende tid for dig, jeg håber, du får solgt dit hus snart og at du får den lejlighed du gerne vil have. Der er forhåbentlig en god stor altan, så du kan have nogle krukker. Du har så ikke mod på et mindre rækkehus, hvor der er en lille have til. Det er selvfølgelig nok dyrere end en lejlighed.
    Fin stor dahlia og dråbebedet ser godt ud.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Jeg synes også at det e rtidligt.Men de står på en varm mur mor syd.
      Jeg er også rigtig spændt på hvordan det går med salget.Her i byen er de lejede rækkehuse meget dyre.Og at købe et kan slet ikke lade sig gøre.Der bliver ikke givet pantebreve til enlige pensionister nogen steder.
      Jeg nyder alle de smukke dahlia lige nu hvor de fleste af mine roser holder pause.
      God aften Knus Jette

      Slet
  2. Hej Jette.

    Jeg håper da inderlig at du får solgt ditt hus og får den leiligheten du ønsker deg. Dine bed ser så frodige ut, og din hage ser veldig flott ut. Heldige de som får kjøpe den.
    Riktig god søndag i regnværet.
    Klem, Marit

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg bestemt også.Og håber da også at jeg får en rigtig god lejlighed.Og så må jeg jo tage rundt og se andres haver.
      Vi kan jo kun håbe at det er nogle der er glad for have der køber mit lille gods.
      Også en rigtig god aften i nord Knus Jette

      Slet
  3. Hvor er der fint og frodigt i din have, Jette! Der må da være nogen der falder for den og køber i en fart. Så skal det blive rart for dig at komme videre til et nyt, fint sted :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana.Tak skal du ha.Det håber jeg bestemt også.Og helst lidt hurtigt.
      Men nu må vi se.Knus jette

      Slet
  4. Det ser rigtig fint ud i din have.
    Jeg krydser fingre for du får den lejlighed du gerne vil have. Er der egentlig have til?
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther.Det er jeg glad for du synes.Men ukrudt kæmper med planterne
      Men gør hvad jeg kan.Her i byen er det svært at få en lejlighed med have til.Så det bliver nok en altan.Knus Jette

      Slet
  5. Hvor ser det smukt ud det hele, det må da være en fryd at komme til fremvisning hos dig. Ønsker dig held og lykke med både fremvisning og kommende lejlighed. Der må være mange ting at holde styr på lige nu. Pøj pøj. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fru Friis..Jeg skal også huske at nyde min have så længe jeg har den.
      Og tak skal du ha.Og der er helt sikkert meget papirarbejde at holde styr på.Men også meget praktisk arbejde.
      God aften Knus Jette

      Slet
  6. Hej Jette!
    Mycket fint i din trädgård, vi fick också lite regn idag, men inga stora mängder.Vackra dahlior som blommar hos dig , tidigt med anemoner. Mina står lite skuggigt så de har inte visat några knoppar ännu. Hoppas att du får den lägenheten du vill ha och att allt ordnar sig till det bästa.
    Ha det fint /Kram Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika.Ja !!! alting vokser godt med al den regn vi har fået.
      Jeg er rigtig glad for de smukke dahlia,nu hvor de fleste roser holder en pause.Tak for din søde hilsen..Knus Jette

      Slet
  7. Det er vel nok smukke billeder, jeg håber at det bliver nogen haveglade mennesker der løber af med dit hus, og så vil jeg krydse fingre for at du får lejligheden. Jeg har købt en rød haveklinte på et plantemarked i dag - sikkert samme farve som din..... det var nu en hvid jeg var på udkik efter, men den var der ikke nogen af sælgerne der havde, og vores planteforum havde ikke nogen frø, så jeg kommer nok til at bestille dem på nettet, jeg håber at de kan nå at blomstre til næste år hvis jeg får sået dem snart. Ha' en dejlig ny uge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi.Det håber jeg da også.Jeg får jo besked på fredag.Så det er meget spændende.Mine røde haveklinte sår sig selv rundt omkring i haven.Men synes de lyser fint op derude sammen med den hvide perlekurv.
      Også en god uge til dig Knus Jette

      Slet
  8. Så mange smukke blomster Jette. Der er godt nok mange fine jeg godt kunne tænke mig i haven. Men det kommer. Jeg har jo ikke så meget i blomst når først roserne takker af.
    Det er sådan noget man skal lære som ny have interesseret.....
    Det ser super smukt ud og mon ikke huset ryger hurtig.
    Kryder for du får den ønskede bolig.

    Knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte.Dejligt at der stadig er noget smukt at se på i mit lille gods.Mine roser holder også pause.Men de smukke dahlia tager jo over.Og hortensia er også en dejlig plante.
      Læser jo lidt om at du nu er blevet helt havegal.Og det er da skønt.
      Jeg håber jo også at salget går hurtigt.Så jeg kan komme hurtigt videre.
      Rigtig god dag Knus Jette

      Slet
  9. Hej Jette, hvor er det skønt at det gror så godt hos dig. Sikke ærter og græskar. Det kunne være fint med pyntegræskar. Du har også mange Dahlier- det er skønt at de bare blomstrer og blomstrer. God mandag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne.Ja !!! det kan jeg ikke klage over.Men ukrudtet kunne jeg nu godt undvære.
      Jeg er vild med mine ærter.Det var frø fra London som jeg købte sidste år.
      Og dahlia er da slet ikke til at undvære i vores haver.
      Også en dejlig dag til dig Knus Jette

      Slet
  10. Vi har det ikke helt så tørt som du, hvad jeg lige kan se - det har regnet jævnligt her. Men din have er så smuk og jeg nød gensynet med Annabelle.
    Dahlia er så smukke lige nu og det bliver de jo ved med, så det er dejligt.
    Som alle de øvrige krydser jeg fingre for et hurtigt salg og at du får den ønskede lejlighed. Der må være meget travlt inde i dit hoved lige nu :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.Her er det meget tørt.Og har ikke lige fået vandet det hele.Min Annabelle er jeg rigtig glad for.Den har en fin str. der bag drivhuset.
      Og de dahlia der står i bedene trives altså bedre end dem i krukker.
      Jeg er såspændt på at høre på torsdag om jeg får den lejlighed som jeg så gerne vil have.Og så må jeg jo håbe på et hurtigt salg af mit lille gods.
      Og du kan tro jeg har rigtig meget oppe i mit lille hoved.Tror jeg har over 100 papirer som jeg enten har skulle svare på eller indsende til mæglerne.
      Rigtig god dag Knus Jette

      Slet
  11. Hej Jette.
    Det ser så dejligt ud hos dig. Jeg kan godt forstå du er lidt tung om hjertet, når du ufrivilligt skal skille dig af med alt det. Men jeg håber som alle andre også, at det lykkes for dig, at få huset solgt i en fart, så du kan komme videre med dit liv. Forhåbentligt lige præcis i den lejlighed du ønsker dig allermest.
    Det er meget du skal have styr på lige nu. Det er ret overvældende, kan jeg forestille mig.
    Her har det regnet lidt ind imellem, men jeg har faktisk været nødt til at give en god grundvanding også. Jeg havde fx også en gammel hortensia, som fik helt krøllede blomster, så den fik lige lidt nødhjælp. Så rettede den sig fint ud igen.
    Hjortetrøst bliver ædt af sneglene her, så den dør inden den bliver så stor. Sidste år gravede jeg den op, for at redde den, og plantede den ud igen i efteråret, hvor den var blevet en stor, grov klump. Men ak, der er sket det samme igen i år, så nu har jeg givet op. Så må der skulle noget andet i mit bed jo. Sådan er det bare nogle gange.
    Knus og held og lykke med det hele.
    Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Malene.Jeg kommer jo til at savne lige at kunne gå min morgenrunde i haven og pille lidt visne roser,og spise sprøde ærter.
      Og det er ganske rigtig meget overvældende alt det man skal svare på og tage stilling til.
      Jeg har desværre ikke været så god til at få vandet her.Især mine roser i krukker ser ikke så godt ud.
      Heldigvis har jeg ikke nogle snegle her hos mig.Men Gitte har også rigtig mange.
      Tak skal du ha.Og rigtig god dag til dig Knus Jette

      Slet
  12. Hej Jette.
    Det lille gods bliver garanteret meget velbesøgt og det kalder jo på købere der interessere sig for haven, jeg håber virkeligt at det bliver nogen der fører den smukke have videre og sætter pris på det store arbejde der er lagt i den.
    Og så håber jeg og krydser fingre for at du får den lejlighed du ønsker dig og så skal du vide du er så hjerteligt velkommen i det lille Casa Rosen hvis du savner en morgentur hvor du kan nippe lidt roser eller bare trænger til noget have :o)
    Kæmpekrammer fra Linda
    PS. jeg skal nok snart vise dig billeder af hostaen :o)

    SvarSlet
  13. Hej Linda.Tusind tak for din søde hilsen.Jeg kan kun håbe at salget går hurtigy.Men man ved jo aldrig.
    Det bliver meget spændende på torsdag med min lejlighed.
    Og tak for invitationen.Skal nok komme på besøg en dag.Men der er jo stadig det med de knæ.
    Glæder mig til at se hvor den fine hosta kommer til at bo.
    Og i dag står den igen-igen på lugning.Knus Jette

    SvarSlet
  14. Kære Jette
    Hvor har du bare meget lækkert i din smukke have. Jeg kan godt forstå du kommer til at savne den, men krydser dog stadig fingre for at du får den lejlighed du ønsker.

    Ønsker dig en smuk aften
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Lone.Tusind tak for dine søde ord.Synes der har været meget tørt her.Og mine roser i krukkerne er vist ikke lige blevet passet med vand og gødning.
      Jeg er bare SÅ spændt på den lejlighed.Nu må vi se på torsdag.
      Og i morgen er der endnu en fremvisning.Men udfordrende hele tiden at holde det hele tio-top.
      Også en dejlig aften til dig Knus Jette

      Slet
  15. Kære Jette.
    Hvor er din have smuk og velpasset. Jeg håber for dig at du får hurtigt solgt.
    Har du mon fået den lejlighed som du ønskede dig??
    Jeg håber at det kommer til at passe med hussalg og ny lejlighed, så du ikke har to huslejer.
    Der kan garanteret være to krukker på en altan, én med roser du kan nippe og én med ærter du kan spise...... Du skal nok få det dejligt igen.
    Sender kærlige tanker og gode ønsker fra Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane.Dejlig at høre fra dig.Og min have har nu været mere velpasset end lige nu.Især alle mine gange er svære at holde.
      Måske har jeg allerede en køber.Men mere om det senere.
      Jeg er vild med mine ærter.Og spiser en ordentlig skål hver dag.
      Og tusind tak for din søde hilsen.Knus Jette

      Slet
  16. Hej Jette,
    Sidder her og læser lidt op på alt det der er sket på bloggene. Er træt efter 1 uges indtryk af mange forskellige steder vi har besøgt. Jeg ringer i morgen formiddag.
    Knus Gitte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte.Glæder mig til at høre mere om jeres ferie.
      Knus Jette

      Slet