søndag den 21. maj 2017

Så er jeg tilbage igen !!!

Ja !!! der jo gået nogle måneder siden sidst.Men det har været og er stadig en svær tid.Og desværre er jeg faldet og har slået begge mine ben.
Skal på Glostrup hospital i morgen og have taget nogle billeder.

Men synes jeg er klar til at vise lidt fra min dejlige have.
Skal jo desværre sælge hus og have.Det er både for dyrt og for meget arbejde til jeg kan klare det alene.

Det har været et rigtig stort arbejde at få haven på fode igen.Men er næsten i mål.Lugning af gange og terrasser mangler nu stadig.
I dag har jeg fået sorteret alting i mit store skur.Utroligt hvad man har samlet gennem alle de 36 år vi har boet her.

Men nyder alle de smukke træer der blomster på livet lyst.Og alle rhodoerne er også godt på vej.
Der sker bare så meget her i maj måned i haverne.
Vil også sige tusind tak for alle de mange hilsener-breve og mail jeg har modtaget.Det har jeg været rigtig glad for.Har ikke altid fået svaret.
Men håber i bærer over med mig.
Og har jo læst lidt med på bloggen når jeg har haft tid.
Viser lidt billeder uden ord fra min have her i det skønne vejr  vi har fået.

















































Håber også i har nydt det skønne vejr.
 
Rigtig god søndag aften !!!

48 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt at høre lidt fra dig igen, og se billeder fra din dejlige have. Jeg kan godt forstå at det er svært og bliver svært, men jeg kan også godt forstå at det er formeget have at holde for dig. Jeg håber, at det går godt med dine ben, at du får solgt til nogen mennesker der kan værdsætte lidt af dit store havearbejde og at du finder et sted med en smule have til... og så håber jeg, at du selvom du ikke har Godset mere, alligevel skriver lidt på bloggen. Knus fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi.Tak for din søde hilsen.
      Og jeg nyder da også min dejlige have lige nu hvor det hele blomstre så smukt.
      Nu må jeg se hvor jeg havner.Der jo mange om buddet til de gode lejligheder her i byen.
      God dag knus Jette

      Slet
  2. Hej Jette

    Jeg har tenkt så mye på deg, og har håpet at du snart ville skrive litt om hvordan du har det. Jeg forstår og kan tenke meg at det må ha vært og er en tung tid for deg. Håper at det går bra med bena dine, og at du får solgt din vakre hage til noen som er glad i hage og ser hvor mye jobb du har nedlagt der.

    Klem fra Marit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit.Det er først nu at jeg har overskud til at blogge.Selvom jeg har læst lidt med.
      Er spændt på om hvad de finder ud af med mine ben.
      Det bliver jo en vemodig dag når jeg skal væk fra min dejlige have.
      God dag knus Jette

      Slet
  3. Hej Jette!
    Dejligt at høre fra dig,-har tænkt meget på dig.
    Rigtig mange smukke fotos fra din have,som ser meget velpasset ud.Men det er et stort arbejde at holde hus og have.
    Håber du finder et sted du kan blive glad for og at vi stadig kan høre hvordan det går med dig!
    God aften fra Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lise.Tak skal du ha.Folk har bare været så søde med mange hilsener.
      Jeg har knoklet med at få haven op af stå.Men mangler jo lige en del lugearbejde.
      God dag knus Jette

      Slet
  4. Kære Jette - hvor er din have smuk! Og hvor er det dejligt at høre fra dig igen, jeg har tænkt på, hvordan det gik med dig. Det er en svær tid, og at du så oven i købet skal sige farvel til jeres hus og have - det er en stor mundfuld. Jeg ønsker dig mod og kræfter til finde din nye vej! Håber, vi fortsat vil høre fra dig her på bloggen - jeg har savnet dine indlæg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Frede.Tak skal du ha. Jeg nyder den også lige nu hvor alting blomstre.
      Nu må vi se hvor let det bliver at sælge huset og hvor jeg kan finde et nyt sted.
      Og dejligt at være lidt savnet.
      Rigtig god dag knus Jette

      Slet
  5. Sødeste Jette.
    Så dejligt at have dig tilbage. Så skønt altså.
    Det er er svær tid du er igennem og det skal du tillade dig selv. Det er et stort savn. At huset så også skal afhændes laver jo også en stor omvæltning.

    Faktisk har jeg lige talt om dig. For de frø jeg vandt hos dig sidste år.
    De kommer så storslået. Er så spændt på at se hvor mange smukke valmuer der kommer frem.

    Rigtig smuk søndag aften i din skønne have.

    Knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Charlotte.Jeg er da rigtig glad for at der er så mange der har savnet mig.........det varmer.
      Jeg skal nok komme igennem det hele selv om det bliver svært.Bare jeg får et godt sted at bo.
      Valmuer er bare så smukke.Så håber de vil blomstre hos dig.
      Rigtig dejlig dag til dig knus Jette

      Slet
  6. Kære Jette, hvor dejligt at høre lidt fra dig her igen, kan sagtens forstå at det har været et kæmpestort arbejde at få haven på fode her i foråret. Jeg er ked af at høre at du er nødt til at sælge huset, det bliver helt sikkert et stort savn og en stor opgave, men jeg åbner at du får held til at finde et dejligt nyt sted med en lille have til.
    Din have ser virkelig smuk ud lige nu.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Ulla.Synes jeg er nogenlunde med i haven selv om ukrudtet bliver ved med at pible op.
      Jeg håber jo også på et nyt sted med have.Men desværre er der mange om buddet.
      Men må jo nyde haven medens jeg kan.
      Tak for din søde hilsen og mail.
      Knus Jette

      Slet
  7. Dejligt at du er tilbage igen Jette. Det har været en svær tid for dig og vil nok være det længe fremover, men med tiden bliver sorgen lidt nemmere at bære, men savnet vil altid være der. Ønsker for dig at du må få solgt huset og finde noget der passer til dig, som du bliver glad for.
    Din have er så fin nu, tænk at du har klaret det selv, du er sej Jette. God bedring med benene.
    Knus og kærlige tanker Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette.Tak skal du ha.Har jo savnet at blogge.
      Jeg håber jo også på et lille sted med en have.Men desværre er der mange om buddet her i byen.
      Er ked af jeg ikke kan komme med til din havefest.Men må så nyde min egen have.
      Rigtig god solskinsdag og mange knus Jette

      Slet
  8. Kære Jette, jeg læste først for nyligt, at du er blevet alene - det er jeg ked af at høre. Det må have været og er en svær tid og at du så også skal sælge din (jeres) elskede have, som er så flot, må være svært. Jeg håber, at du finder dig et godt og dejligt sted, hvor du kan lægge noget energi i at få lavet din egen have. Knus Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne.Tak skal du ha for din hilsen.
      Det er et meget stort arbejde at passe sådan en stor have og hus alene.
      Så håber jeg kan finde et godt nyt sted at bo.
      God dag Knus Jette

      Slet
  9. Dejligt, at du er tilbage igen, og selv om godset og det udenom bliver mindre, når du finder et nyt sted, så håber jeg, at du forsætter med at skrive herinde.

    Jeg læste først for nylig, om din mands død. Jeg kondolerer, og jeg forstår hvilken svær tid det stadig er for dig.

    Knus Ina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ina.Tak skal du ha.Jeg håber jo også at finde et lille sted som jeg kan overkomme.Men det bliver svært.
      Man kan jo ikke få det hele med på bloggen.
      Men en svær tid er det jo.
      God dag knus Jette

      Slet
  10. Hej Jette
    Hvor er det dejligt at høre nyt fra dig og se billeder fra din skønne have, desværre er det jo lidt triste nyheder du lægger ud med, men jeg kan godt forstå, at det er svært at klare haven alene. Jeg håber, du finder et dejligt sted. Det er heller ikke så godt, at du er faldet og har slået dine ben, jeg håber ikke, det er noget alvorligt.
    Herligt at vi endnu en gang får set billeder af alle dine smukke planter, du må nyde dem ekstra meget i år.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Tak skal du ha.Det er jo altid godt at være savnet.Og jeg har jo også savnet alle jer dejlige bloggere.
      Nu må vi se hvad lægerne siger om mine ben.Men håber jo det bedste.
      Du kan tro at jeg også nyder min smukke have lige nu hvor det hele blomstre så smukt.
      Rigtig dejlig dag på Samsø.
      Knus Jette

      Slet
  11. God bedring - jeg ønsker dig det bedste

    Hilsen Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria.Tak for din søde hilsen.
      Det har jeg brug for lige nu.
      Og rigtig god dag Knus Jette

      Slet
  12. Der var du jo Jette :o) hold nu op du har haft travlt i haven den ser jo helt fantastisk ud. Der er godt nok meget at holde for et menne ske og selv om din beslutning om at sælge er svær så er jeg sikker på du nok skal få skabt dig et nyt lille gods.
    jeg håber snart vi ses :o)
    Kæmpe krammer fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda.Ja !! her jeg jo igen.Og dejligt at blogge lidt.Det har jeg savnet.
      Det er for meget for en person at passe både hus og en stor have. Men håber da på at finde et godt nyt sted.
      Håber også at jeg bliver frisk til en tur til Kolding.Men vi ringes ved.
      Også et stort knus til dig Jette

      Slet
  13. Hej Jette,
    Dejlige billeder fra din have. Det ser godt ud alt sammen. Vi ses snart.
    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte.Tak skal du ha.Glæder mig så meget til du kommer og besøger mig.Knus Jette

      Slet
  14. Dejligt at have dig tilbage:) Du har været savnet. Skønne billeder fra din smukke have. Det gør mig ondt, at du er nødt til at sælge hus og have, men du må finde et mindre sted med en mindre have. God bedring med benene!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne.Tak skal du ha.Har jo savnet at blogge.Men kræfterne har ikke lige været der.
      Nu må jeg jo se hvor jeg havner hende.
      Og tak for din søde hilsen Knus Jette

      Slet
  15. Kære Jette
    Hvor er det dejligt du er tilbage på bloggen igen, i dit tempo.
    Du har fået mange tanker herfra og med jævne mellemrum.
    Alt det bedste til dig med det hele <3
    Stort knus Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette.Rart at være savnet.Det har jeg brug for. lige nu.
      Dejligt med alle de søde bloggere og hilsener.
      Også et stort knus fra mig Jette

      Slet
  16. Kæreste Jette
    Hvor er det dejligt med et indlæg fra dig, og hvor er din have smuk.
    Det er trist du er nødt til at sælge, men kan godt forstå det er en for stor mundfuld. Håber du får solgt hurtigt, og finder noget der lige passer til dig ❤️
    God bedring, og de bedste tanker til dig

    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lone.Tak for dine søde ord.Har jo savnet jer alle sammen.
      Jeg er også meget spændt på hvor hurtig jeg får solgt mit hus og have.Og hvor jeg kommer til at bo.
      Og håber ikke det er så slemt med mine ben.
      Rigtig dejlig dag Knus Jette

      Slet
  17. Hej Jette!
    Hyggeligt med et livstegn fra dig og din smukke have. Ærgerligt at du sådan har slået benene, men forhåbentlig bliver det hurtigt bedre. Vi fejler ikke noget, min mand og jeg, men er alligevel særdeles bevidste om, at vores liv med haven får en ende, så jeg vil følge dine indlæg om dette med særlig stor interesse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie.Ja !!! nu synes jeg at være klar til at vise lidt fra min dejlige have,som jeg jo desværre skal af med.
      Nu skal jeg så vente 7 dage før jeg får at vide hvad der er sket med mine ben.
      Men solen skinner så jeg vælger at se lidt positivt på det hele.
      Og tak for din søde hilsen Knus Jette

      Slet
  18. Hej Jette. Hvor er jeg glad for, at du er på bloggen igen. Jeg har tænkt rigtig meget på dig og hvordan det går. Jeg blev ked af at læse, at du har ondt i benene, men også, at du må sælge huset. Jeg håber du får det godt solgt. Jeg synes din have ser pragtfuld ud og som sædvanligt er den plejet og passet til UG - det ses tydeligt på billederne. Jeg håber, det bedste for dig:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte.Tak skal du ha.Er også selv glad for at være i gang igen.
      Har fået taget billeder af mine ben i dag.
      Så jeg håber på det bedste.
      Og tak for dine søde ord om min have.
      Knus Jette

      Slet
  19. Kære Jette
    Hvor er det dejligt at du har overskud til et blogindlæg. Og hvor er din have smuk! Jeg er ikke i tvivl om det store arbejde du har/har haft med at komme igennem haven.
    Jeg håber for dig at du kommer videre på allerbedste måde - lige nu kan du nyde din dejlige have:-)
    Måske kommer du forbi når jeg har åben have d. 9/7?
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth.Ja !!! jeg synes jo at det var på tide med et indlæg.
      Det har godt nok været et kæmpearbejde at få haven op på dupperne igen.
      Men nyder alle de smukke blomstrende træer og buske.
      Satser meget på at besøge dig til din åben have.
      Og nu venter jeg bar på at få at vide om mine ben er OK.
      God aften Knus Jette

      Slet
  20. Kære Jette. Hvor dejligt at høre fra dig igen og se billeder fra din skønne have. At det har været og er en svær tid for dig, kan ingen betvivle, og så skal du tilmed også til at sælge hus. Men alting har sin tid, og måske det er bedre at sælge end blive trist over alt det man ikke kan nå og klare. Du finder helt sikkert et andet skønt og overkommeligt sted.
    Jeg bemærker lige den smukke forårsvortemælk, som står lige så smukt i min have. Jeg har skam sendt dig flere tanker, når jeg kigger på den. Ønsker dig alt det bedste for fremtiden og rigtig god bedring med benene. Haveknus fra fru friis. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Fru Friis.Tusind tak for din søde hilsen.
      Og ja det er stadig en svær tid.Men jeg er jo lidt sej.Så det skal nok gå.
      Men det med benene kom jo lige i vejen.Er da også spændt på hvor jeg havner.Men svært at få et sted med have her i byen.
      Og jeg tænker også på dig når jeg ser min forårsvortemælk.Den lyser så dejligt op.
      Håber på at jeg bliver klar til Kolding.Men nu må jeg vente og se hvad billederne viser.
      Også et stort haveknus fra mig Jette

      Slet
  21. Kære Jette en smuk havevandring du hermed gav. Dejligt du brugte tid på bloggen for du er savnet. Der er jo en tid til det hele . Håber det bedste for dig. Kærlig hilsen Grethe

    SvarSlet
  22. Hej Grethe.Tak skal du ha.Har jo også savnet alle jer dejlige bloggere.Men har ikke haft overskuddet.
    God dag Knus Jette

    SvarSlet
  23. Hej Jette
    Så fandt jeg dit indlæg og sikke et dejligt gensyn med din helt fantaktiske have :).
    Det gør mig ondt at læse at du er blevet alene, desværre er det gået min næse forbi, ellers havde du fået en hilsen fra mig for længst.
    Trist at du bliver nødt til at sælge det lille gods, men jeg er helt sikker på du vil finde et nyt og mindre sted med en have i Jette størrelse, hvor du kan skabe en ny og lige så fantastisk have.
    God bedring med benene og det glæder mig at du atter har overskud til at dele din dejlige have med os :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi.Det kan jo være svært at følge med i det hele.
      Men er glad for din hilsen.Har jo desværre ikke hverken råd eller kræfter til mit lille gods.
      Men så gælder det jo om at nyde den lige nu.
      Håber snart at jeg får besked med hensyn til mine ben.
      Rigtig dejlige dag Knus Jette

      Slet
  24. Hej Jette.
    Hvor er det dejligt at hører fra dig igen. Du har været savnet.
    Haven ser vel nok smuk ud og jeg er sikker på, at du nok skal komme i land med at få den helt up to date igen.
    Krydser fingre for at det ikke er noget alvorligt med benene og at vi ser dig til blogtræf i geografisk have.
    Knus og klem Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heike.Tak skal du ha.Godt at være tilbage,selvom det måske kun er for en kort tid.
      Mangler "kun" ar luge alle mine lange gange og fortovet.Har desværre en stor hjørnegrund.
      Satser på at komme til Kolding,hvi mine ben vil.
      Også et stort klem til dig Jette

      Slet
  25. Kære Jette
    Hvor dejligt at høre fra dig igen. Har tit tænkt på, hvordan det mon gik dig. Det er ikke nemt at blive alene.
    At du er nødt til at sælge hus og have er trist, men forståeligt. Håber du finder et dejligt sted med lidt jord til.
    Kærlige tanker fra Esther

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Esther.Tak skal du ha.FDolk har bare været så søde med alle deres hilsener.
      Savnet vil jo nok altid være der.
      Er også spændt på hvor længe det tager at sælge mit lille gods,og hvor jeg sås havner.
      Knus Jette

      Slet