søndag den 27. december 2015

Mine skønne blå blomster !!!










Så er julen overstået for i år,og nu ser jer frem til det nye år.
Og håber i alle har haft en rigtig dejlig jul med jeres familier.

Indtil der viser sig nogle forårsblomster i min have vil jeg vise mine blomster i forskellige farvetemaer.

Jeg begynder med de smukke blå farver............synes de giver have karakter.
Håber i vil nyde dem og drømme om, når de måske viser sig i jeres haver.
Nu følger en række billeder uden tekst.





































     Det var et udvalg af mine blå/lilla blomster i min have.Kan næsten ikke 
     vente på at de viser sig igen.Har i spørgsmål ang, navne så er det bare at
     sige til.

              Håber i alle har haft en dejlig jul !!!               




50 kommentarer:

  1. Hej Jette
    God idé med farvetemaer fra din have, dejligt at se alle sommerbillederne, det kan vi lide.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Ja !!! noget skulle der ske.........og ikke mere jul herfra.
      Og der er jo masser af billeder at tage af.
      God søndag knus Jette

      Slet
  2. Hej Jette

    Nydelige blå nyanser du viser! Du har så mange flotte blå blomster.

    Fortsatt god jul!

    Klem, Marit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit.Tak skal du ha.Nu må vi se hvilke farver jeg vælger på næste søndag.
      Rigtig god søndag oppe nord på Knus Jette

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  3. eiiij, nogle smukke billeder, det må da også være de aller smukkeste blomster i din have

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi.Ja !!! jeg er da også vild med de smukke blå farver.........og er overrasket over hvor mange forskellige jeg har i min have.
      Rigtig god søndag knus Jette.

      Slet
  4. Hej Jette

    Ja, det må jeg nok sige - sikken en flot samling blå og lilla blomster.
    Man kommer jo i sommerhumør sådan en regnvejrsvinterdag...

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten.Man bliver jo overrasket når man går sit billedarkiv igennem.
      For sikke mange billeder af de blå/lilla blomster jeg har.
      Ja !!!vi trænger til lidt smukt at se på oven på al det vand.
      Også en dejlig dag til dig Jette

      Slet
  5. En rigtig flot, blå kavalkade. Jeg deler fuldt ud din kærlighed til de blå blomster. Det er i øvrigt hyggeligt, at der igen er kommet liv på bloggene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie.Det er jeg da glad for du synes.Jeg er da også rigtig glad for alle mine blå blomster i min have.
      Ja !!! det er jo dejligt med liv på bloggen igen, selv om jeg da har fået rigtig mange kommentarer her over julen.
      God søndag Jette

      Slet
  6. åh man bliver helt glad af at se alle de skønheder. Blå - lilla farveskala er også utrolig flot. Skønt med et billedbidrag i denne er noget våde tid, hvor det regner og grøfterne ikke kan klare vandmasserne, så de render ind i haven.
    det bliver godt når vi igen kan begynde at se og mærke foråret. Det glæder jeg mig utrolig meget til
    kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten.Skønt at jeg kan glæde dig med alle mine blå blomster.
      Ja !!! der er godt nok faldet noget regn over hele landet.
      Jeg kan næsten heller ikke vente på det forår......det bliver bare SÅ skønt når vi kan se de første forårsblomster i vores haver. Rigtig god søndag Knus Jette

      Slet
  7. Et dejligt tilbageblik på dine blå blomster - jeg holder virkelig meget af blå:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Ja !!! vi er vist mange der er glade for de smukke blå blomster.
      Og synes vi skulle have noget dejligt at se på her efter julen
      Rigtig god søndag Knus Jette

      Slet
  8. Dejlige smukke blomster - blå og blålilla er også det der er mest af i min have...om sommeren altså! :-)
    Hilsen Henrik Havehjene

    SvarSlet
  9. Hej Henrik.Tak skal du ha........er jo rigtig glad for de blå farver.Og de er jo også gode sammen med alt det hvide,som jeg også holder meget af.
    God søndag Jette

    SvarSlet
  10. Hej Jette,
    Tak for sidst, det var hyggeligt. Skønne blå blomster fra din have, det er lige noget vi kan bruge i denne våde tid. Glæder mig til foråret, og om et par måneder er det lige på trapperne. Her fjerner vi tapet, og alting roder, men det skal nok blive godt på et tidspunkt.
    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte.Selv tak.........håber i kom godt hjem.
      Var lidt træt af al den julepynt.........så det blev de blå blomster jeg valgte at vise i dag.
      Her roder vi også.Har været ude og købe et nyt fjernsyn i dag.
      Glædermig til at se jeres stuer når i er færdige.
      God arbejdslyst Knus Jette

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  11. Altså Jette hvor du frister med de dejlige sommerbilleder, længslen bliver pludselig akut :-)
    Vi har haft en rigtig dejlig jul, også jeg glæder mig til et nyt haveår. Der er altid noget at glæde sig ti, når man har have.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Anette.Ja !!! vi er vist mange der længes efter foråret.........men v9i må vist være tålmodige lidt endnu.
      Men lidt dejlige billeder af de smukke blomster kan måske afhjælpe længslen lidt.Dejligt at høre om jeres jul..........vi har jo haft besøg af Gitte og familien i julen.Og det var også rigtig hyggeligt.
      Godnat herfra Knus Jette

      Slet
  12. Hej Jette!
    Var spændt på om der kom søndagsindlæg fra dig, og jo da:-)
    Hvor er det ene skønne blå syn du viser, kan mærke at jeg også er blevet utrolig begejstret for den farve, og må ha flere ind her for de skaber noget ro på en blid måde.
    Rigtig dejlig dag til dig!
    Kram fra en som skal ud for at bytte et par lækre gummistøvler til et nummer større:-) Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette.Ja !!! selvfølgelig kommer der et søndagsindlæg fra mig.
      Og har lige fået sat vores nye TV op efter det gamle stod af i julen.
      Som jeg også har skrevet til Frede så synes jeg at de blå farver er rigtig gode sammen med både de hvide og de grå farver.
      Så nu må vi se hvilke farve jeg finder frem til mit næste indlæg.
      Lækre gummistøvler lyder da som en rigtig god julegave.
      Også en rigtig dejlig dag til dig knus Jette........som skal pille alle juletingene ned.

      Slet
  13. Skønne billeder du viser - jeg tænkte først, at blå blomster har jeg da ikke mange af, men jeg har da rigtig mange af de samme som dig - især de blålilla! Jeg synes ellers, jeg går lidt uden om blå, men jeg ved ikke rigtig hvorfor, for de er da rigtig smukke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Frede.Tak skal du ha.Jeg tænkte det samme.........men brugte et par timer til at fine alle mine blå blomster frem til mit indlæg.
      De blå farver synes jeg er gode både med de hvide og specielt de grå farver.
      God dag knus Jette

      Slet
  14. Så mycket fint i blått, tack för alla tips.
    Nu har jag lagt till dig i min blogglista, jag hade glömt det:)
    Fin kväll till dig
    Kram Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria.Ja !!! de blå farver i haven gir en god struktur.
      Dejligt at jeg nu er på din blogliste
      Også en god aften Knus Jette

      Slet
  15. Skønne blå blomster - hvor har du mange forskellige (men ingen anemoner... ?).
    Elsker blå blomster, men det gør mange, kan jeg se.
    Håber du har haft en rigtig dejlig jul selvom fjernsynet røg.
    Knus, Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.De blå blomster står mit hjerte nær.Kunne ikke lige finde nogle anemoner i mit arkiv.Det er jo lidt et arbejde at finde alle billederne frem.
      Vi købte et godt nyt TV i går.........men mangler da også en ny opvasker.
      Tror jeg laver et indlæg om alle mine nyanskaffelser her på det sidste.
      Og vi havde en rigtig hyggelig jul.........og det håber jeg også at i havde.
      Knus Jette

      Slet
  16. Kære Jette.
    Tak for alle de skønne blomsterbilleder. Vores ene højbed er med blå og lilla blomster, de er så smukke. jeg har en lang plantekumme med kugleprimula, men i år synes jeg, at de er helt væk. Er dine fremme med blade nu?
    Jeg vil ønske dig et rigtig godt og lykkebringende Nytår og sige dig tak for det gamle år.
    Kærlig hilsen Eliane.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane.Ja !!! selv tak.Synes vi skulle have noget smukt at se på her efter alle julebillederne.
      Har flere alm. primula i blomst.........men synes nu også at kugleprimula er lidt senere på den.
      Også et rigtig dejlig nytår til jer begge,og håber vi ses i det nye år.
      Knus Jette

      Slet
  17. Hej Jette
    Først et forsinket glædelig jul - og ønsket om et godt nytår.
    Jeg glæder mig til at følge med i din have også i det nye år...
    Sikke et udvalg af blå blomster... Jeg har også et blåt bed, men mangler lidt - så tak for inspiration - sikke et udvalg!!!
    De bedste hilsner - og på gensyn i 2016
    Knus Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne.Også et rigtig godt nytår til dig.Håber du kommer godt ind i det nye år.Og i lige måde.Dejligt hvis jeg kan inspirere dig lidt med alle de smukke blå blomster der findes.
      Rigtig god dag til dig Knus Jette

      Slet
  18. Kære Jette
    Du har da godt nok også mange dejlige billeder at tage af - er vild med den sidste lupin du viser, og bemærker du må ha´en del kugleprimula, for jeg har set andre billeder her på bloggen af kugleprimula, end det du viser her !
    God dag,
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anita.Ja !!! jeg var også overrasket over hvor mange blå/lilla blomster jeg har.......og så har jeg slet ikke vist nogle af mine rhodoer.
      Da jeg ledte efter billeder i mit arkiv, havde jeg SÅ mange billeder at der slet ikke var plads til dem i mit indlæg.........men spændende at se hvad der dukker op til foråret.
      Rigtig god dag Knus Jette

      Slet
  19. Hei, Jette! Denne bloggen din fant jeg via en kommentar på en annen blogg, og jeg tror ikke jeg har besøkt den før... Jeg kan godt tenke meg å følge deg, men finner ingen link for faste følgere? Jeg har bloggen lykkelig i hagen, og du er velkommen til å besøke den hvis du vil. Ha et godt nyttår! Hilsen Anne-Kristin i Bergen, Norge

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne Kristin.Dejligt at høre fra en ny blogger.Og jeg blogger jo med både Norge og Sverige.Mine faste følgere er desværre forsvundet.........men jeg kan tilføje dig på min blogliste, så jeg kan se hvornår du kommer med nye indlæg.Og håber du vil gøre det samme.
      Også et rigtig godt nytår til dig Jette

      Slet
    2. Nå har jeg lagt deg inn i bloglisten min, så da får vi bli bedre kjent i det nye året!

      Slet
    3. Tak skal du ha...........jeg gør det samme Jette

      Slet
  20. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  21. Glædelig (bag)jul til dig og nu snart et godt nytår. Håber det må blive fredeligt.
    Tak for alle dejlige indlæg fra din side i årets løb. Altid dejligt at følge dig.
    Klem Lonni

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lonni.I lige måde.Jeg er da glad for du nyder mine indlæg.
      Og ønsker også dig og dine et rigtig godt nytår.
      Knus Jette

      Slet
  22. Ih, hvor kan du ikke være det bekendt; at vise så mange billeder af så smukke blå blomster... nu længes jeg jo inderligt efter forår.. :)

    Må vist se at komme i gang med mit "2015" indlæg, så jeg også kan svælge lidt i dejlige havebilleder på min egen blog :)
    Godt nytår :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther.Det må du da meget undskylde........skal jeg slette dem?
      Og man har da lov til at længes,det gør jeg da også.
      Er også i gang med mit 2015 tilbageblik........og hold da helt op hvor jeg har mange billeder at se igennem.Må vist dele året lidt op.
      Men også rigtig godt nytår til dig Knus Jette

      Slet
  23. Kære Jette Det var lige hvad man trængte til, skønne blå skatte du viser. Nu begynder jeg at drømme. Hvad hedder den klokkeformede clematis? Den er rigtig smuk. Godt nytår! Kram Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina.Dejligt at kunne muntre dig lidt op med mine blå blomster.
      Og vi er vist mange der drømmer om foråret.
      Den hedder Fascination........em skøn og rigtblomstrende klematis.
      Også et rigtig godt nytår til dig og din familie Nytårsknus Jette

      Slet
  24. Kære søde altid aktive Jette, jeg får altid sved på panden når jeg går på din blog. Du er altid fantastisk sød til st skrive på min blog og rigtig mange af de andres blogge. Det er der sveden kommer ind, sikken energi og når jeg læser her 48 kommentar, puha sikken energi, det er positivt ment :-). Må haveglæden forsat følge dig, dine blå blomster er umådelige smukke, når man sætter billeder ind, ja så overraskes jeg selv over den mangfoldighed der er ude i haven hen over året. At man har så mange smukke blomster og du har da især rigtig mange af de blå, smukt :-). Du og din familie ønskes et godt nytår :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Margit.Tusind tak for dine søde ord.Dem er jeg rigtig glad for.
      Her om vinteren er det jo ekstra hyggeligt at blogge.
      Men synes nu også du selv er ganske godt med.Du har jo en enorm have og maler ovenikøbet.Jeg var selv overrasket over hvor mange forskellige blå blomster jeg har i min have.........og de er da så smukke.
      Jeg ønsker også dig og din familie et rigtig dejligt nytår Knus Jette

      Slet