torsdag den 26. februar 2015

Åbne haver-plantemarkeder og livstilsmesser 2015.

 




Jeg har jo læst her på bloggen, at der var flere der gerne ville have nogle datoer på de forskellige  have arrangementer rundt om i landet...........
og andre haverelaterede ting.

Så nu har jeg lavet et indlæg om de åbne haver jeg har kendskab til.
Hvis der er flere,så lad mig det vide..............så redigerer jeg mit indlæg
hvis i gerne vil med her.

Også lidt om plantemarked og havefestival.
Livstilstilsmesser er også med her på Sjælland.

Håber i kan have glæde af en liste over de forskellige arrangementer.

Plantemarked:Lyngby på Kornagervej d.26/4 kl10-13

Plantemarked: Kolding i Geografisk have d.5/6 kl.10-17

Åbne haver:Tante Grøn på Mors d.16-17/5 d.23-24/5 d.11-12/7 kl.12-17
                     Programmet for alle dage kan i se på Tantegrønshave.dk

                    Fru Pedersens have i Vemb.d.1-5 til 30-9 lør.søn.kl.13-17
                    juli og august dagligt kl.13-17

                    Bruuns have i Skive.d 16-17+30/5 d 20-21/6 kl10-18
                                                      21-22/11 kl13-18

                    Haven ved hegnet i Silkeborg d 30-31/5 d 20-21/6
                                                                     d 8-9/8 alle dage kl 10-17

                    Høneballehaven på Samsø.d 1/5-30/9 efter aftale
                
                     Birgitte på Nettet i Nørresundby: d 2/7 og d 27/8 kl.19-21

                     Kvolbækhus i Hammel v.Margiht:d.31/5-d 21/6 d 1/8 kl 14-17

                     Blomstertøsen have.I Bording:d.1/5 til 30/9 onsdag -søndag
                                                                       kl.10-16
                     Lukket d.2-3-17/5 og d.5/6-d.29/8-d.6-19-20/9

Livstilsmesser:Mit hjem er mit slot i Frb. have d 3-7/6 kl10-18

                        Ledreborg på Sjælland d.22-25/5 kl 10-17

Havefestival:d 30-31/5 arrangeret af Haveselskabet.
                     Countryliv i Bagsværd.d.30/5 kl.11-16






Tante Grøns have på Mors har åben have D.16-17/5 D.23-14/5 og
D.11-12/7 kl.13-17



Fru Pedersens have i Vemb har åbent fra 1-5 til 30/9 lør./ søn.kl.13-17
juli og august daglig fra kl 13-17
 









                       Plantemarked på Kornagervej i Lyngby d.26/4 kl 10-13       




Plantemarked i Geografisk have i Kolding d.5/6 kl10-17


                         Livstilsmesse i Frb. Have i Kbh.Mit hjem er mit slot.
                                                  d 3-7/6 kl.10-18
                                            
                                            
                     Håber vi ses til nogle af alle de
                mange arrangementer rundt om
                i landet !!!            
                         
                    



70 kommentarer:

  1. Rigtig fint indlæg Jette, det er der mange, som kan få glæde af.
    Tak fordi du nævnte Høneballehaven :)
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Så er jeg hjemme igen efter vores bytur med vennerne.Et dejligt besøg på Glyptoteket og en skøn frokost bagefter.
      Dejligt at du synes om mit indlæg..................håber mange får glæde af det.
      Og selvfølgelig skulle din have med.
      God aften Knus Jette

      Slet
  2. Søde Jette.

    Tusind tusind tak for omtalen af vore åben have arrangementer 2015.Vi regner med at vores hjemmeside tantegrønshave.dk i løbet af den næste uge, vil blive opdateret med det udførlige program. Vi har strikket et alsidigt program sammen iår: Pilefletter, betonstøber, staudesalg, hostasalg, syrensalg, rosensalg, besøg af blomsterkunstner og botanisk keramiker, foredrag, salg af jernting til haven, salg af havelopper og antikviteter m. m. Vi glæder os til at se vores have fyldt med glade og søde gæster endnu engang.

    Igen engang....tusind tak Jette. Det er ikke så let at få spredet budskabet om åben have ud i blogland, når man ikke selv har en blog.

    Knus fra os på Mors

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tante Grøn.Det var så lidt.................for selvfølgelig skal i da med på listen.
      Skal nok gå ind på jeres hjemmeside når du får lagt jeres program på.
      Jeres program lyder rigtig spændende....................men ved ikke endnu om vi kommer så højt mod nord i år.
      Hvi du vil have det vil jeg gerne skrive jeres program her på bloggen.
      Også knus her fra Hovedstaden Jette

      Slet
    2. Søde Jette.

      Er glad for, at du synes vi har fået sat et interessant program sammen. Nu er hjemmesiden blevet opdateret. Jeg kan næsten ikke få migselv til at bede dig om at skrive programmet på din blog. Du skal jo snart ude og rånyde din skønne have. Man bli`r rørt hvis man bli`r spørt. Men man bliver led, hvis det bliver ved:o)

      Knus retur her fra Lars Tyndskids Mark

      Slet
    3. Kære Tante Grøn.Bare kom med hele baduljen.................så skal jeg nok få lavet et indlæg med jeres fantastiske program.
      Og du er slet ikke led................for kan man glæde andre...............glæder man også sig selv.
      Og flere knus fra mig til dig Jette.

      Slet
  3. Godmorgen Jette :-)
    Sikke en massen jeg kan glæde mig til!!
    Vi ses
    K.Gro

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gro.Ja !!! jeg håber da at du kan bruge listen.
      Håber da også på at vi mødes et sted derude..
      God aften knus Jette

      Slet
  4. Dejlige billeder, Jette, og god idé at opsummere, hvornår der er noget spændende for os haveinteresserede!
    Rigtig god søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Madame.Jeg håber da også at der er mange der får glæde af listen.
      Også en rigtig god aften til dig knus Jette

      Slet
  5. Tak fordi du gad samle informationerne til os.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie.Selv tak.................synes vi manglede en oversigt.
      Og der er da plads til flere på listen.
      God aften knus Jette

      Slet
  6. Hej Jette

    Så mange spennende hagemesser og hagebesøk dere har i Danmark! Veldig god idé å samle det på en side med info som du har gjort :)

    Ønsker deg en god dag!

    Klem, Marit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit.Ja !!! der sker da noget rundt om i vores lille land.................og skal da rundt og besøge
      en del haver.
      Har i ikke sådan noget i Norge?
      God aften knus Jette

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    3. Hei Jette!

      Jo da, det er da en del åpne hager her også, og en plantemesse i April i Oslo, og en i Bergen. Det skjer da noe her også, men i mindre skala.

      God aften!

      Klem, Marit

      Slet
    4. Hej Marit.Jeg er da sikker på at i også har mange dejlige åbne haver oppe nord på.
      Og gode plantemarkeder er jeg bare vild med.
      Også en god aften til dig knus Jette

      Slet
  7. Tak søde Jette. Der er vist en del jeg må se at besøge. God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Grethe.Selv tak!!! Det er bare dejligt at komme lidt rundt i landet og besøge andre haver.
      God aften Jette

      Slet
  8. Hej Jette!
    1000 tak for at samle de dejlige besøgshaver her, lige hvad jeg manglede, det hele bliver en del lettere, så din side bliver bogmærket!
    Skønne billeder, og wow for en rhododendron:-P
    Det kunne være sjovt pludselig at møde dig i en af haverne.
    Rigtig god søndag
    Kram fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette.Selv tak.....................er rigtig glad for at den er blevet godt modtaget.
      Jeg mener at det er en azalea ................den helt overdådige pink plante.
      Det kunne da være rigtig hyggeligt hvis vi kunne mødes et sted i landet.
      Men har ikke lagt planer endnu.
      Også en rigtig god aften til dig Knus Jette

      Slet
  9. Kære Jette
    Tak for din fine oversigt. Den vil jeg skrive ud, og håbe jeg får tid til at besøge nole af dem.
    Flotte syrener!

    Kram
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.Selv tak!!! Jeg håber den hjælper rigtig mange med at planlægge havebesøg rundt i landet.
      Syrenerne fra Tante Grøns dejlige have.
      God aften knus Jette

      Slet
  10. Hej Jette,
    Dejligt med en oversigt. Skal i hvert fald rundt og se haver den sidste weekend i maj. På haven.dk er der også masser af åbne haver hvor man kan søge på alle områder i Danmark.
    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte Er lige vendt hjem fra bytur med bøfferne.................var en tur på Glyptoteket.og en lille frokost blev det også til.
      Ja !!! jeg håber der er rigtig mange der kan have glæde af sådan en oversigt.
      Skal da også ind og kikke på haven. dk........... rart med lidt planlægning.
      Knus Jette

      Slet
  11. Kære Jette.
    Det var vel nok en overraskelse..........en af de gode. Det er lige sådan en oversigt man altid mangler. Jeg vil skynde mig at printe den ud. Sammen med Gittes henvisning til haven.dk er man godt rustet. Vi skal til Mors i Pinsen, måske ses vi??
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane.Dejligt at i kan bruge min liste over havearrangementer.
      Jeg skal da også ind og se hvilke haver jeg skal besøge til havefestivallen.
      Tror ikke at vi kommer til Mors I år...................der er jo rigtig langt derop for os.
      Skal jo også til både fødselsdag og konfirmation hos Gittes børn.
      Rigtig god aften knus Jette

      Slet
  12. Hej Jette.
    Tak for info. Jeg tror der er en god chance for, at vi kan mødes rundt omkring i det jyske, hvis du har planer om at komme herover igen i år. Helle og jeg er har dog ikke lagt os helt fast på hvor vi skal hen hvornår endnu.
    Knus Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Malene.Dejligt at høre fra dig igen.Og selv tak !!!
      Det kunne da være rigtig hyggeligt at mødes igen .
      Har heller ikke fundet ud af hvor jeg skal.......................men håbe at komme til Kolding.
      Knus Jette

      Slet
  13. Hej Jette.
    Tak for info. Jeg tror der er en god chance for, at vi kan mødes rundt omkring i det jyske, hvis du har planer om at komme herover igen i år. Helle og jeg er har dog ikke lagt os helt fast på hvor vi skal hen hvornår endnu.
    Knus Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen Jette.
      Jeg kan ikke se hvordan jeg skulle vende billederne inde på min blog. Giver du lige lyd igen?
      På forhånd tak.
      Knus Malene

      Slet
    2. Hej Igen.Jeg skriver det på din blog Knus Jette

      Slet
  14. Jeg holder åben have for første gang i år :-) d. 31 maj, d. 21. juni og d. 1. august. Er opslået på haveselskabets hjemmeside. Håber vi ses.
    Hilsen Margith Kvolbækhus haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margith.Jeg skal nok tilføje dine data i mit indlæg.
      Jo flere der ser listen jo større chance er der for vi ses rundt omkring.
      Hilsen Jette

      Slet
  15. Hej Jette

    Tak for åben hus arrangementerne. Jeg ser frem til at møde andre bloggere og have interesserede. Nu er kunsten at få sorterede i hvad man har tid til at tage til. Et luksus problem er det. Vi ses nok til et af arrangementerne! Havehilsen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria.Ja !!! selv tak.Synes altid jeg møder rigtig mange bloggere rundt omkring på de forskellige
      åben haver og plantemarkeder.
      En rigtig god ide er at have et lille skilt på...................det har jeg altid selv.
      Måske ses vi............det kunne da være rigtig hyggeligt.
      Knus Jette

      Slet
  16. Hej Jette. Supergod idé at lave dette indlæg. Min have holder åben den 02.07. kl. 19-21 og igen den 27.08. kl. 19-21.
    Jeg ville blive glad, hvis du kan få det med. Mit er også opslået på haveselskabets hjemmeside.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte.Ja !!! jeg synes jo at der sker SÅ meget rundt i landet...............så en lille liste vil da hjælpe lidt.
      Jeg skal nok tilføje dig på min liste.
      God aften Knus Jette

      Slet
  17. Dejligt indlæg og herlige billeder. Rigtig skønt billede af tante Grøn og Eliane.
    Tak for du tog min åbne have med i din fine guide. Rart at få datoer og steder synliggjort.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Anette.Er glad for at du synes om indlægget.
      Jeg er også så glad for det dejlige billede af de to skønne damer.
      Og selvfølgelig skal din dejlige have med på listen
      Håber der er mange der ser listen og får glæde af den.
      God aften Knus Jette

      Slet
  18. Søde Jette
    Sikken et arbejde du har haft med at finde alle de datoer frem til os alle sammen, det skal du altså have tak for og et KÆMPE KRAM.
    Nu er det blevet meget mere overskueligt og jeg har skrevet alle datoerne ind i min gammeldags spiralkalender.
    Fin ide med at have et lille navneskilt på, for der er mange som jeg ikke kender af udseende, selv om det er over 2 år jeg har været på bloggen..dig feks. :o)
    Jeg håber at møde dig oppe i Contryhaven til åben have.
    Endnu et kram er på vej til dig fra mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda.Jeg er da bare glad hvis nogle kan bruge min liste.For det kan da godt være svært at holde rede i alle de datoer.
      Jeg skal helt sikkert besøge Countryhaven d. 30/5................og det må da være ned fra dig.?
      Også et stort kram fra mig til dig Jette

      Slet
  19. Tak for oversigten! Det er da sødt af dig! Og der er jo mange fristelser :-)

    SvarSlet
  20. Hej Nana.Selv tak !!! Og jeg håber da at der er rigtig mange der kan få glæde af listen.
    Ja !!! fristelser er der jo mange af i haveverdenen..................og heldigvis.
    God aften til dig knus Jette

    SvarSlet
  21. Kære Jette
    SUPER indlæg du har sat sammen - dejligt med info om alle smukke steder vi kan besøge snart.
    Tak for info om min blog.
    Knus.
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita.Jeg er da rigtig glad for at du synes om mit initiativ................for det var faktisk dig der satte mig i gang.
      Ja !! nu kan det ikke gå for stærkt med det forår..............så vi kan komme ud og opleve haveverdenen rundt om i landet.
      God aften Knus Jette

      Slet
  22. Kære Jette, tusind tak fordi du har nævnt min åbne have, det er et stort stykke arbejde du har lavet og rigtigt dejligt med en oversigt :-). Du er en meget energisk dame, som er en rigtig flittig blogger, tak for det, kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Margit.Selv tak....................er kun glad hvis nogle har glæde af min liste.
      Jeg er glad for at blogge...................og får rigtig dejlig inspiration til min have.fra alle jer dejlige have mennesker.
      God aftenknus Jette

      Slet
  23. Kære Jette - tak for information. Det er nyttig viden at få :-)

    SvarSlet
  24. Kære Bente.Ja !!! jeg synes jo at der sker SÅ meget rundt i landet......................så en liste
    gør det jo mere overskueligt.
    God dag Jette

    SvarSlet
  25. Dejlig oversigt - og dejlige gensyn - håber vi ses til flere af arrangementerne i år :)

    Knus, Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.Ja !!! vi to har jo været noget rundt sidste år......................men håber da også meget at vi mødes igen i år.
      God aften Knus Jette

      Slet
  26. Hej Jette
    Det var da genialt med den liste - Tak for det..
    Det kunne da være sjovt at møde andre her fra blogverdenen....
    Håber det lykkes
    Knus Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne.Selv tak !!!
      Der var jo flere der spurgte til Åbne haver.....................så det var jo oplagt at lave en liste
      som alle kunne have glæde af.
      Og noget af det bedste er da at møde andre bloggere rundt omkring i landet.
      Og plantemarkedet i Kolding er jo blevet et samlingsted for bloggere.
      Rigtig god dag knus Jette

      Slet
  27. Jeg vil da også gerne have min have på listen.
    Blomstertøsens have, Præstegårdsvej 4, 7441 Bording
    Åben:
    1. maj til 30 september, onsdag til søndag kl. 10-16
    Lukket
    2., 3. og 17. maj
    5. juni
    29. august
    6., 19. og 20. september
    Hilsen Rita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rita.Selvfølgelig skal du da også med på listen.
      Skal nok tilføje dig.
      God dag Jette

      Slet
    2. Tak for det. Jeg kan se du er kommet til at skrive at der er lukket 5/5..det er 5/6...grundlovsdag hvor vi jo skal til plantemarked i Kolding.

      Slet
    3. Hej igen.Skal straks gå ind og rette det Hilsen Jette

      Slet
  28. Kære Jette Tusinde tak for arbejdet med listen. Det er en storartet hjælp når der skal planlægges udflugter ;-) kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina.Ja !! selv tak........................jeg håber jo også at rigtig mange kan bruge listen når de skal planlægge besøg rundt omkring i landet.
      God dag knus Jette

      Slet
  29. Kære jette
    Sikke en service du giver - tak fordi du gør det :-) Jeg satser på plantemarkedet på Kornagervej og gerne på livsstilmesse på Frederiksberg, og så har jeg udset mig nogle åbne haver på Sjælland som også deltager i Havefestivalen - og det er derfor jeg kun selv åbner haven på den ene dag (Jeg holder åbent fra 11-16)
    Det ser sørme ud til at blive en skøn havesæson :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth.Ja !! lidt service vil jeg da gerne give her på bloggen.
      Plantemarkedet i Lyngby er også et must hos mig..................hyggeligt at mødes der hvert år.Jeg tror jeg skifter Frb. Have ud med Ledreborg i år............længe siden sidst.
      Jeg mangler at finde ud af hvilke haver jeg skal besøge på Havefestivallen....................men kommer helt sikkert hos dig.
      Jeg går straks ind og tilføjer dine oplysninger.
      Glæder mig også rigtig meget til mange dejlige besøg rundt i landet.
      Rigtig god aften Knus Jette

      Slet
  30. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  31. Dejlige billeder, og sikke mange spændende haveoplevelser du der regner op.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi.Ja !!! det er bare med at komme ud og opleve alle de skønne steder rundt om i landet.
      Måske mødes vi et sted?
      God dag Knus Jette

      Slet
  32. DEJLIGT med sådan en liste. Tusind tak.
    Der er flere af stederne som jeg virkelig gerne vil besøge - men som min dumme hukommelse helt havde glemt :-( Nu er den opdateret - og hvis den skulle smutte igen, så kommer jeg da bare heromkring igen :-)

    Vi har endnu ikke selv planlagt nogen Åben have i år, men hvis alting flasker sig - med projekter/helbred/osv, så har vi tænkt at gøre det når tulipanerne står i fuld flor. Ja det ved man jo heller ikke hvornår det sker... så derfor kommer der update på min blog.
    Mange havehilsner Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susan.Selv tak..................håber der er rigtig mange der får glæde af listen.
      Man kan jo ikke gå og huske på alt det der sker i haveverdenen
      Du kan bare sige til..............så tilføjer jeg gerne din åben have.
      Rigtig god weekend til dig knus Jette

      Slet
  33. Hej Jette, flot liste. Det kræver arbejde, måske du skulle smide en lille notits til havefolket, de ville sikkert gerne bringe denne viden videre.
    Pu ha sikke mange kommentarer, håber du orker at læse dem alle.
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henrik.Da jeg læste at der var flere bloggere der spurgte til åbne haver............ja !!! så var det jo oplagt at lave en liste med de forskellige arrangementer rundt omkring i landet.
      Og jeg er da kun glad for at der er SÅ mange der synes at det er en rigtig god ide.
      Og det kan da godt være at jeg lige skal gøre Havefolket opmærksom på listen.
      God weekend Jette

      Slet