søndag den 1. marts 2015

Forår................og hvad der venter forude !!!

Så blev det d.1 marts..............og forår i følge kalenderen,
men der er nu ikke meget forår her hos mig.
Regn er det lige nu.............men de har jo lovet 10 grader i næste uge.

Vil også lige sige en stor tak for alle de dejlige kommentarer på mit forrige indlæg.
Det viser jo at der er et behov for sådan en liste.

Viser også lidt af det der gør mig glad lige nu................nemlig alle de skønne forårsblomster.Kan slet ikke få nok.










En af 10 krukker med tulipaner der stadig står i drivhuset.

Et af de 14 bede vi har fået klippet ned og rengjort...............håber ikke det er for tidligt

Men der er jo masser andet at tage sig til, når man ikke kan komme i haven bla.at så forårsblomster og grøntsager.
Lægge kartofler til forspiring............og det samme gælder jo alle vores dahlia knolde.

I år har vi valgt kun at lægge Hamlet.
Var lidt skuffet over Sava sidste år.


Blev også lige inspireret af CDs indlæg om tulipaner............så jeg viser lidt tulipaner fra min have sidste år.













                                 Det var lidt fra Mit lille gods
                      en regnfuld søndag !!!

32 kommentarer:

  1. Kære Jette ja det var godt nok pokker til vejr, jeg stod op kl 6 for at komme ud og topdresse mine bed. Det var en kold og våd omgang. Det haglede på et tidspunkt. Der er mange dejlige forårs spirer i din have, det bliver et sandt blomster flor. Det vidner alle dine tulipan billeder om. Vidunderligt ! Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina.Ja !!! jeg har holdt mig inde i dag...............har ikke lyst til at blive så våd.
      Kan næsten ikke vente på alle mine dejlige tulipaner.............det er bare forårets plante nr.1
      Rigtig god søndag knus Jette

      Slet
  2. Så smukke billeder, Jette - vi hungrer vist alle efter forår nu med lunt vejr og masser af blomster. Her har det regnet næsten hele dagen, og jeg har været ude og købe bl.a. et minidrivhus til at så i. Her har vi endnu kun vintergækker og primula i blomst i haven, men perlehyacinter inde i stuen.
    Rigtig god søndag til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Madame.Ja !!! jeg er helt sikker på at vi alle længes efter det lune forår.
      Jeg køber mig til lidt forår lige nu................men dejligt at alle blomsterne
      kan plantes ud i haven når de er afblomstret.
      Her har det også regnet.................men lige nu så skinner solen.
      Også en rigtig god søndag til dig knus Jette

      Slet
  3. Hej Jette,
    Ja, det var nu bedre vejr i går. Her er det også koldt og regnfuldt. Har været i Family Garden og købe lidt ind til lidt forårsstemning. Nogle bellis, primula og hornvioler. Har også købt diverse dahlia ved Blomsterverden. Nu skal der også snart klippes visne stauder ned hos os. Glæder mig til 2 ciffrede temperaturer.
    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte.Vi nød også rigtig meget at komme ud og få ryddet lidt op i bedene.
      Der er godt nok mange der har købt ind hos Blomsterverden................er spændt på at se hvilke dahlia du har købt.
      Håber vi kan nå i Family Garden når vi ses.
      Knus Jette

      Slet
  4. Der er rigtig gang i dine løgvækster, det er en dejlig tid vi går i møde :-)
    Jeg er også så småt begyndt at gøre rent i mine bede. Der er ikke noget der tyder på vinter og hård frost, så det skal nok gå.
    Fine billeder af tulipaner. Jeg er spændt på, hvordan de tulipaner (omkring 300) og påskeliljer (50 stk.) jeg satte i efteråret kommer til at tage sig ud om et par måneder

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi.Har lige gået en runde i haven her da regnen holdt op...................og det vokser godt derude.
      Det bliver da et forrygende syn med alle de løg du har sat i haven.............elsker tulipaner.
      God søndag Jette

      Slet
  5. Kære Jette
    Kan godt forstå, at du er glad med alle de blomster omkring dig!
    "Erantis blandt bregner" er et supergodt foto!

    God søndag!
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette.Ja !!! man bliver da glad hvert år når alle de fine små blomster dukker op af jorden.
      Sjovt nok er det bregnerne der stadig er grønne her efter vinteren.
      Også en rigtig god søndag til dig knus Jette

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  6. Ja der er meget at glæde sig over. Det ser også fint ud med det ordnede bed - mange klipper ned og ordner om efteråret, så dit bed kan sagtens også klare det. Hvis det havde været bedre vejr idag ville jeg også have påbegyndt nedklipningen, i stedet blev det til omplantninger i drivhuset - brrr. nu fryser jeg til gengæld;))
    Ha en dejlig aften og uge:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Du kan tro at jeg også glæder mig helt vildt til foråret og alle de smukke blomster.
      Jeg var en lille runde i haven................men det blev også for koldt.
      Hvor er det dejligt at du har fået det skønne drivhus så du har et ordentlig sted at stå og plante om.
      Også en rigtig god aften til dig knus Jette

      Slet
  7. Hej Jette!
    Hvor er det dejlige og piblende forårsbilleder du viser fra dit lille gods, og smukke tulipaner der kommer:-) Vidste slet ikke at dahlia knoldende skulle forspires, tak for at fortælle, det må jeg ha gjort noget ved, hmm eller er det blot dem du kommer i krukker i drivhuset?
    Ha en god søndag aften
    Kram fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette.Ja !!! man bliver da bare så glad når man er inde og finde forårsbilleder frem............og
      tulipanerne er bare det bedste om foråret.
      Jeg kommer altid mine dahlia knolde i store plastikkrukker i fugtigt jord............og når toppene er godt oppe bliver de plantet ud i bedene eller i krukker.
      Og så går det hurtigt.
      Også en rigtig god søndag aften til dig knus Jette

      Slet
    2. Hej igen.Det er jo det vi er her for.................altid dejligt når nogle kan hjælpe med gode råd.
      Knus.

      Slet
  8. Herligt med alle forårstegnene. Jeg har også klippet stauderne ned, de skal nok klare det, de særligt sarte er ikke klippet endnu er hos mig.
    Smukke tulipaner du viser, det bliver dejligt at se dem i blomst igen.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Det er bare så dejligt at vi nu er startet på foråret.................men det må altså godt blive noget varmere.
      I de bede vi har ryddet op i, har jeg ladet lidt gran dække mine roser og klematis.
      For de lover jo stadig frost i løbet af ugen.
      Du kan tro at jeg også glæder mig til alle min tulipaner blomstre.
      God aften knus Jette

      Slet
  9. JA, nu er vi nået til en forårsmåned, så mon ikke temperaturerne vil bevæge sig opad i løbet af måneden. Der pibler løgvækster op alle vegne, hvor er det skønt.

    Jeg har ikke været i have denne weekend, men der skal da snart bruges lidt tid derude på oprydning.
    Knus, Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.Ja !!! det må vi da håbe.................og i har jo også gang i en del hos jer.
      Vejret skifter også hele tiden.............så det må blive lidt arbejde ind imellem.
      Men der er nu godt gang i den ude i jorden................skønt når det hele blomstre.
      God uge til jer begge knus Jette

      Slet
  10. Det ser godt ud i det bed, hvor du har ryddet op. Så er der plads til, at sæson 2015 kan gå i gang. Du havde mange fine tupiner at glæde dig over sidste år, og allerede nu er der masser af små løgplanter i blomst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Marie.Ja !!! det er godt at man kan se hvor man er kommet til.
      Og vi nåede da en del i går da vejret var med os.
      Men kroppen kan godt mærke at den har siddet for meget i sofaen i vinter.
      Jeg er bare SÅ glad for tulipaner ............synes de er så smukke.
      God aften Jette

      Slet
  11. Hej Jette

    Så mange flotte vårtegn det er hos deg! Det er jo ikke sikkert det blir mer vinter hos deg, og da er det jo bare å begynne i hagen :)
    Her snødde det før i dag, men nå bare regner det. Lengter veldig etter våren nå :)

    God aften til deg.

    Klem, Marit

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Marit.Ja !!! der er da godt gang i den derude i haven.
      Jeg håber ikke at der kommer for meget nattefrost her hos mig.............for nu har jeg fjernet alle bladene i bedene.Sne tror jeg ikke vi får mere af.
      Så nu venter jeg bare på at alle mine tulipaner skal blomstre................for så er det forår.
      Også en rigtig god aften til dig knus Jette

      Slet
  12. Kære Jette.
    Det er nu blevet dejligt lyst både morgen ag eftermiddag så foråret er på vej. Det ser vi jo også tydeligt på dine dejlige billeder. Om en måned har vi måske de tidlige tulipaner i haven, det bliver skønt.
    Mit yndlingsbillede er erantis i bregnen, det er rigtig fint.
    Jeg ønsker dig en dejlig ny uge.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane.Ja!! er det ikke skønt...................men lige nu er der slud.
      Jeg elsker bare alle de smukke tulipaner....................så jeg venter med længsel.
      De små fine erantis lyser jo også så dejligt op derude.
      Også en rigtig dejlig uge til dig knus Jette

      Slet
  13. Dejlige billeder af de mange fine forårsblomster.
    Ja en dejlig tid vi går i møde.
    Jeg er nu ikke rigtig begyndt i haven endnu. Jeg synes det er for våd og kold.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Åse.Dejligt at du nød alle mine billeder.
      Jeg er også vild med foråret..............en rigtig skøn tid.
      Her har vi været i haven de sidste par dage....................og vejret har været ok.
      God weekend Jette

      Slet
  14. Så mange fine forårsblomster du viser.
    Jeg er nu ikke rigtig begyndt i haven endnu. Jeg synes det er for våd og kold.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  15. Herligt indlæg, man bliver i godt humør af alle dine fine fotos.
    Mange hilsner

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anna Vibeke.Dejligt at høre fra en ny blogger her hos mig.
      Og jeg er da meget glad for at du synes om mit indlæg.
      Tulipanerne er jo godt på vej................og glæder mig rigtig meget til de blomstre .
      God weekend Jette

      Slet