fredag den 30. november 2012

Juledekorationer og juleroser!

Jeg vil lige vise jer nogle af mine dekorationer som jeg sidder og laver i disse dage.
Har det meste grønt i haven,og har kun købt fyrgrene -pudemos-lys og nogle nye stager.
Det er lidt svært at få nogle gode billeder,men håber at i kan få noget ud af det alligevel.
Der bliver laver rigtig mange dekorationer her i huset.
Jeg laver til naboer-familie og venner.Så jeg roder godt .
I år har jeg købt en krans af zink med roser,og har pyntet den med lidt blød enebær  lidt sølvting og efeu.
Her et nærbilled....det er voksede blade.
Hvert år laver jeg dekorationer i disse to pokaler.
Det er lak lys -blød enebær og kogler.
Her kan man bedre se farven på lysene.
Er en sølvpige.Og har sat en kugle i toppen og lidt ellekogler.
Er rigtig glad for zink,og har lavet en deco med en lille pakke som jeg har svøbt i lammeøre.
Det er også mine egne hortensiahoveder jeg bruger.
I denne lille pokal har jeg sat to jernstager med roser.
Har også brugt tiliantia og hortensia.
Sådan kom kalenderlyset til at se ud i år.
Lidt pudemos...buskbom...fyrgrene og lidt kogler.

Har også været en lille tur i haven,for at se om der var noget det blomstrede.
Lyng er så taknemligt på denne årstid.
Denne hvide Primula blomstre to til tre gange om året.
Da jeg fik fjernet de visne blade så jeg at der var godt gang i mine juleroser.
Dejligt med lidt der blomstre.

Der følger flere dekorationer i løbet af nogle dage.
Håber i har nydt billederne,og rigtig god aften til jer alle.
.

38 kommentarer:

  1. Hej Jette. Ja jeg skal da lige have lavet de dekorationer. Hvor er dine flotte, og forskellige, jeg kan rigtig godt lide at de er så naturlige og du har brugt meget af det du har i haven, det giver ekstra glæde. Det kribler helt i mine fingre for at få lavet ngle selv, når jeg ser dine.

    SvarSlet
  2. Hej Anette.Tak for dine pæne ord.Jeg fortsætter i morgen med mine dekorationer.Mangler mange endnu.Ja! det er dejligt at kunne gå ud i haven og klippe grønt.
    God aften til dig knus Jette

    SvarSlet
  3. Hej Jette
    Man kan tydeligt se, at du kan lide at lave dekorationer, og du er jo god til det, selvfølgelig :)
    Du er heldig, at dine juleroser allerede vil til at blomstre.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Lisbeth.Jeg har altid været glad for at lave dekorationer.Og har også gået nogle år til det ude på landet sammen med veninderne.Er spændt på om juleroserne fryser lidt tilbage.
      Knus Jette

      Slet
  4. Så kreativ du er - det må være herligt at have gaverne til at kunne lave dem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne.Jeg tror at vi alle kan lave dekorationer.Men man skal have interessen.Knus Jette

      Slet
  5. Hold da op hvor er du produktiv og hvor er de flotte :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte.Ja! der skal laves nogle stykker,men jeg synes det er hyggeligt at lave dem.men det sviner godt,med alt det der skal bruges.Tak for dine pæne ord.
      Godnat herfra knus Jette

      Slet
  6. Meget smukke dekorationer du har lavet Jette. Jeg er også vild med, at du bruger materialer hentet fra haven. De er så fint! Nu må jeg vist ud og flytte lidt bladguld og se efter om ikke mine juleroser skulle være startet også!

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Bente.Mange tak for dine søde ord.Det er rigtig dejligt at
      kunne gå i haven og hente det meste til alle mine dekorationer.Jeg måtte også flytte bladene for at få øje på de små nye blomster.Godnat herfra knus Jette

      Slet
  7. Hej Jette
    Hvor er det nogle fine dekorationer du har fået kreeret, du er god til at få lavet nogle vidt forskellige ting, det er noget af det jeg kæmper med, jeg får tit lavet det lidt ensartet !

    God weekend.

    Have hilsen
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita.Dejligt at høre fra dig.Og tak for dine søde ord.
      Jeg synes det er sjovt at prøve nogle nye ting af hvert år.
      Det er bare at sætte sig ned og bruge fantasien.Så skal det nok lykkes.Også rigtig god weekend til dig knus Jette

      Slet
  8. Uha så smukke dine dekorationer er Jette - bare jeg havde en brøkdel af dine evner ud i blomsterkunst ......du har da virkelig haft travlt.

    Rigtig dejlig december til dig og dine
    Knus Dorthe

    SvarSlet
  9. Hej Dorthe.Tak for din søde kommentar.Jeg hygger mig meget med at lave dekorationerne,selv om det er et stort menageri med alt det der skal frem af gemmerne.Også rigtig god julemåned til dig knus Jette

    SvarSlet
  10. Hej Jette,
    Flotte dekorationer som sædvanligt. Jeg har selv lige lavet kalenderlys dekoration og advents dekoration i går. Jeg har jo masser af mos, gran, efeu og buksbom i haven, så det er dejligt at kunne bruge løs af det.

    Knus Gitte

    SvarSlet
  11. hej Gitte.Dejligt at du har fået lavet dekorationer,med grønt fra din have.Jeg fortsætter igen i dag med at lave flere dekorationer.
    God første december til jer alle knus Jette

    SvarSlet
  12. Hej Jette.
    Tak for din hilsen inde hos mig :-) Sikke produktiv du er! Der må være mange i dine omgivelser der bliver glade! Og du har også efeu på adventskransen. Hav en god weekend!

    SvarSlet
  13. hej Nana.Selv tak! Det er efterhånden blevet en tradition at jeg laver dekorationer til naboerne.Og jeg synes kun at det er hyggeligt.
    Også en rigtig god weekend til dig knus Jette

    SvarSlet
  14. Hvor har du været flittig, det må være dejligt for dine naboer at de lige kan bestille en dekoration hos dig. God weekend

    SvarSlet
  15. Godaften Sussi.Ja! det er blevet til nogle stykker.Men dem til naboerne
    er altså foræringer,ligesom alle de andre jeg laver.
    Kan du have en hyggelig 1 dec.knus Jette

    SvarSlet
  16. Hvor fint at du lægger billeder af dine dekoration på bloggen! Det kan faktisk være svært at finde frem til god inspiration vedr. dekorationer. Tak for det :-)

    God aften - Lone

    SvarSlet
  17. hej Lone.Jeg synes at det kunne være sjovt at vise, hvad jeg går og laver her i december måned.
    Det er da kun godt hvis jeg kan inspirere nogle til selv at lave deres egne dekorationer.Også en god 1 dec. til dig knus Jette

    SvarSlet
  18. Kære Jette. HOLD da op - du har hænderne skruet rigtigt på. Hvor er de flotte, kan da godt forstå, at du har bestillinger :) på dem. Meget meget smukke. God inspiration - tak for det.

    Knus
    Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Lise Lotte.Tusind tak for din søde kommentar.Det er ikke bestillinger,men noget jeg forærer dem hvert år til jul.
      Dejligt hvis jeg kan inspirerer andre til at gå igang med selv at lave dekorationer.Og endnu engang tillykke med din fine præmie for dit smukke billed.
      Rigtig god weekend til dig knus Jette

      Slet
  19. Jeg faldt pladask for dekorationen med lammeørepakken. De andre er nu også virkelig smukke.

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Ulla.Jeg synes også det var en god ide at bruge lammeøre før de fik frost.Og tak for dine pæne ord.
      God weekend Jette

      Slet
  20. Det er nogle vildt flotte dekorationer, jeg kan godt lide at du bruger mange naturmaterialer, smukke og enkle :)
    Skøn blog du har, jeg har meldt mig som fast læser
    Rigtig God 1. dec
    Hisen Alice

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Alice.Rigtig hjertelig velkommen på min blog.Og tusinde tak for dine søde ord.Det er rigtig dejligt at man lige kan gå ud i sin have og klippe lidt til at lave dekorationer af.
      God advent til dig Jette

      Slet
  21. Hvor er dine dekolrationer smukke. Svært at sige hviken jeg ville vælge, hvis det var mig der kunne det. Men måske den første.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
  22. Hej Åse.Tak for dine søde ord.Jeg prøver at variere dekorationerne,så der er noget for alle, af dem jeg skal forære bort.
    God advent til dig Jette

    SvarSlet
  23. Hvor er det skønne billeder du viser, jeg er desværre ikke så kreativ når det gælder jule deko:) Anne Gine

    SvarSlet
  24. Hej Anne Gine.Vi kan jo ikke være gode til det hele,og du kan skrive
    bøger og er ekspert i frøsåning...det er da noget.
    Men tak for dine søde ord.Rigtig god advent Jette

    SvarSlet
  25. Hej Jette
    Du er meget dygtig til at sammensætte og pynte dine flotte dekorationer! Det er dejligt du kan hente det meste i haven. Lammeøre æsken er særlig fin.
    Knus Rose

    SvarSlet
  26. Godaften Rose.Tak for dine søde kommentarer.Dejligt at gå lige ud i haven og tage hvad man har brug for.Ville bruge lammeøre før de fik frost.Og så blev det til en lille julepakke.
    Godaften knus Jette

    SvarSlet
  27. Hvor du juler :-) Dejligt, man bliver - hvis man ikke er det i forvejen - i julestemning af dine billeder. Jeg kan også godt lide at lave dekorationer, men jeg har sjældent tålmodighed til det, så det bliver ofte til hurtig, naturlig pynt.

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  28. Hej Malene.Dejligt at høre fra dig.Jeg elsker at lave dekorationer.
    Prøver lidt nyt hvert år,men jeg laver også det mere almindelige.Bruger alt hvad jeg har i haven af grønt.Så bliver det ikke så kostbart at lave så mange som jeg gør.
    Er først lige blevet færdig med at rydde op efter alt det man skal bruge.
    God aften til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nu også lidt hyggeligere - og mere tilfredsstillende - hvis man kan finde materialerne i haven/skoven, synes jeg :-)

      Kh. Marlene

      Slet