tirsdag den 14. april 2015

Udvidelse af potteskur............. magnolie og lidt af hvert !!!

I det smukke vejr i går, fik vi købt nye tagplader til vores potteskur.
Nogle af pladerne var revnet i efterårsstormen sidste år.

Et større arbejde end vi havde regnet med.
Men nu er der dobbelt så meget plads under tag...............for det er da utroligt hvor mange ting man har til haven,
Trillebør-poser med jord-masser af store krukker+div.

Så efter næsten 8 timer kun afbrudt af frokost og drikkepause.
Ja!!! så var vi godt brugte.

Jeg fik også sat alle de små forårsblomster i jorden som jeg har købt de sidste tre måneder...............og det var ret mange.

Men lige nu glæder jeg mig over min smukke magnolie-Susan næsten er sprunget ud.


Min dejlige Susan.
Glæder mig også over at jeg har fået gjort mit drivhus rent...........skønt.

Nu venter jeg kun på at alle mine forårsblomster skal blive lidt større så jeg kan prikle dem ud.
Glæder mig også over at kartoflerne og løgene nu er godt på vej op i højbedene.

Glæder mig også over at vi igen kan nyde haven fra vore ynglings plads i den lille pergola.


Og Alfred er da godt i gang .


De er da smukke............ikke!!!
Mine smukke botaniske tulipaner er også sprunget ud.

Den lille fine kobjælde.
Og her i lilla.
Jeg har lammeøre flere steder i haven.........
elsker den grå farve og de bløde blade.
Her er manden min ved at lægge nye tagplader
på potteskuret.
Der skal lægges flere sten...........hen til stolpen,
og skråt hen til højre.
Ved stolpen ud mod græsset kommer der
selvfølgelig et lille bed med en klematis til at dække
stolpen..............og også et par små hosta.


Har heldigvis et par stykker der står i drivhuset.


              Utrolig hvor man roder når man "bygger".............men man har jo også rigtig mange ting man bruger i haven.Nu mangler vi bare en tagrende.


I min smukke krukke jeg har fået af Gitte står nu
lille træ fra Rema.........har ikke rigtig fået fordelt
mine krukker  i haven endnu.

Dejligt at få orden på alle mine krukker i drivhuset
og få det vasket godt ned.
Jeg er rigtig glad for zink........er altid brugbart.
Har flyttet lidt om på mine bænke.........og nu
står den lille hvide foran drivhuset og pynter.






Uden for min bryggersdør står nu den sorte bænk med lidt pynt.
Klematissen til venstre er en W. Nike som bliver rigtig stor.


Kunne slet ikke stå for denne smukke ranunkel.

 Og ved hoveddøren står mit gode køb og pynter.

Og nu er det gule dominerende i haven..........her den opstammede forsytia.

Gemserod liver også dejligt op i mit hvide/gule bed.
 

En lille collage af de hvide blomster i haven lige nu.


Det var hvad jeg har valgt at vise på
en lidt kold og blæsende søndag !!!

 




























48 kommentarer:

  1. Hvor ER der dog meget fint at kigge på i din have - og tillykke med potteskurs-udvidelsen, ja - mer' plads kan man altid bruge :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi.Tak skal du ha for dine søde ord.....................og man kan ALTID bruge mere plads.
      God søndag til dig knus Jette

      Slet
  2. Skønne forårsbilleder, Jette! Jeg er ret vild med den opstammede forsythia. Er ellers ikke så meget for opstamning, men den er altså super vellykket :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana.Tak skal du ha for dine søde ord.Og min forsytia er meget gammel...........................den groede helt vild.Så tog jeg saksen og opstammede den, og er rigtig glad for den.
      Rigtig god søndag knus Jette

      Slet
  3. Puuue Jette, jeg fik helt sved på panden da jeg læste dit indlæg, du har godt nok nået meget :o) jeg kan godt tale med når vi taler om ombygningsrod. Mere om det i mit indlæg når jeg får gjort det færdig :o)
    Din Susan den er noget længere fremme end min.
    Rigtig god Søndag.
    Knus fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda.Ja !!! det fik jeg også i går......................så slapper lidt af i dag.
      Men dejligt med et større potteskur til alt vores havegrej der ikke kan stå i det lukkede skur.
      De sidste dages varme har fået min Susan til at åbne rigtig mange af blomsterne.
      Ser frem til dit nye indlæg knus Jette

      Slet
  4. Hej Jette. Jeg skal love for, at I er flittige hjemme hos jer. Det bliver bare rigtig godt med det potteskur til alle de haveting. Det ser godt ud med din oppyntning på bænkene og du har allerede meget i blomst. Spændende med din Susan, den er godt nok tæt på udspring. Min lille magnoliapind har også knopper, men de er slet ikke så langt fremme endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte.Ja !!! lige nu er der godt gang i os................men synes altid der er meget at ordne om foråret.
      Vi kan slet ikke undvære den overdækning til alle vores haveting.............og skønt når det regner og sner.
      Min Dusan er jo også nogle år gammel................og meget smuk.
      Jeg kan godt lide at pynte op på alle mine bænke.......................har 4 stk.
      God søndag knus Jette

      Slet
  5. Det ser ud til at I har indtaget haven men bænke og hygge rundt omkring og ja, det er utroligt som det griber om sig med projekter og haveting der skal opbevares:-)
    Det bliver godt med dobbelt så meget plads og jeg håber at I kan slappe af de næste dage.
    Vi var ogå i haven fra tidlig til sent igår og er lige kommet ind efter en lang søndag derude - her sker også ting og sager, men det er stadig ikke værd at tage billeder af, så rodet her ser ud;))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Ja !!! projekter har vi altid på bedding....................men dejlig med plads under tag til alle havetingene.
      I dag har jeg slappet lidt af.....................men var også utroligt aktiv i går.
      Synes vi er meget godt med i haven..................men skal jo en runde mere når det hele kommer lidt mere op derude.
      Har også altid noget malerarbejde i vores gamle hus.
      Der er nok mange der var i haverne i går i det dejlige vejr..
      Rigtig god søndag knus Jette

      Slet
  6. Hej Jette
    Det var et af de større projekter, men godt du nu har fået et større potteskur, plads kan man altid brug, når man har mange krukker og potter.
    Jeg kan se at trods varmen I havde i går, kan jeg godt følge med. Mine kobjælder er længere, og det er ikke de rigtige tulipaner, der blomstrer hos dig endnu. Jeg troede, jeg var blevet overhalet indenom :) Min magnolia er også godt på vej.
    Jeg kan godt forstå, at du ikke kunne stå for ranunklen, de er så fine. Mine fra sidste forår er lige ved at blomstre nu, så husk endelig at gemme dine.
    Hov jo lidt foran er du alligevel, min gemserod er ikke så langt. Fine anemoner du har.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Ja!! det var et projekt der tog længere tid en vi havde beregnet....................men det gør sådanne jo næsten altid.
      Nej det er jo de botaniske tulipaner der blomster lige nu...............har også nogle i krukker.....................og de er godt med.
      Når magnolien blomstre ...................ja så er det rigtig forår.
      Har prøvet at sætte ranunkler i haven,,men det er aldrig lykkes for mig.
      Har gemserod to steder......................og de er begge ved at blomstre.
      Og bledv da helt overrasket da jeg så de små fine anemoner under min jasmin.
      God aften knus Jette

      Slet
  7. Hej Jette,
    Det bliver godt med en udvidelse af potteskuret. Hvad er det for et træ du har plantet i krukken? Det er godt nok koldt i dag i forhold til i går. Har været til fødselsdag ved Jeannette og Hardy og er lige kommet hjem. Mine kobjælder og også godt på vej.
    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte.Ja !!! plads kan man ikke få for meget af.Det er et lille kirsebærtræ......................har ikke lige navnet her.
      Jeg har også slappet af i dag.................for det var godt nok rn lang dag i går..
      Nu mangler vi bare at lægge sten -lave et lille bed og sætte et stykke tagrende på.
      De små fine kobjælder er bare så søde med deres fine hår.
      Knus Jette

      Slet
  8. Det är mycket som blommar hos dig redan. Backsippan är en favorit, men det dröjer ett tag tills den blommar, här hos mig. Växthuset får vänta ett tag till. Soligt och fint idag men en förskräcklig blåst. Ha det gott! Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maribel.Ja !!! er det ikke dejligt.Der er rigtig meget der er godt på vej derude i haven lige nu.
      Men i dag er vejret lidt koldt og blæsende......................hvor det i går var et skønt vejr med 20 grader.
      God aften Jette

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  9. Hej Jette
    Dejligt at i har fået styr på potteskuret igen, der er jo nok der skal pottes og ordnes på denne årstid.
    Skønne forårsbilleder af din smukke have, det er dejligt når alt atter pibler frem. Din Susan er da en skønhed, den kan jeg godt forstå du er stolt af ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Heidi.Jeg kan heller ikke få armene ned........................for det er bare dejligt med lidt mere plads til alle mine haveting der ikke kan være i det lukkede skur,og så med tag på.
      Jeg elsker bare denne tid på året.................og i næste måned blomstre alle mine gamle træer og buske.............skønt.
      Jeg er vild med min Susan.....................den er bare SÅ smuk.
      Rigtig god aften knus Jette

      Slet
  10. Kære Jette
    Du har haft travlt! Men det er jo altid dejligt, når man får udrettet noget...
    Jeg har plantet en masse forskellige sorter primulaer.
    Jeg elsker kobjælder- jeg må have en lilla som du har.

    Kram
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Jette.Ja !!! det har jeg.................men skønt når man kan se resultatet bagefter.
      I dag har jeg så slappet af......................og lavet indlæg og læst i havebøger.
      Primula er jeg også rigtig glad for..................og så blomstre de jo flere gange om året.
      De små kobjælder er bare så fine .
      God aften knus Jette

      Slet
  11. Hej Jette

    Så mye dere har fått gjort, og det ser riktig flott ut i ditt nye potteskur! God plass får en aldri nok av :)
    Susan er så nydelig, og jeg er så lei meg for at min døde. Men jeg har to hvite stellata som nettopp har åpnet knoppene. Den står i sydveggen på drivhuset, og der blir det varmt. Ellers er mine andre magnolia ikke kommet så langt. Veggen din med kurver og blomster ser så fint ut!

    Ha en god aften!

    Klem, Marit

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Marit.Ja !!! jeg er også rigtig glad for mit lille potteskur nu er blevet udvidet.
      Jeg er også rigtig glad for min Susan..................har haft den nogle år.-
      Men er da ked af at din døde.
      Jeg kunne også godt tænke mig en stjernemagnolie.
      Stakittet er et godt sted at hænge pynt op.
      Rigtig god aften Knus Jette

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  12. Hej Jette!
    Sikke den skønne plads du får at boltre dig på i det udvidede potteskur, eller i skal måske deles bare lidt om den? Hvor er du super god til at opstamme, din forsytia er utrolig flot! Ja til at zinkpotter kan noget, de stjæler heller ikke opmærksomhed fra planter eller andet, nærmere understøtter de. Det bliver også godt med en lille udvidelse af stien, og clematis ved stolpen!
    Ha en rigtig god aften!
    kram fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette.Jeg glæder mig også til at jeg kan tage det i brug igen..................men skal også lige plante min klematis og de to hosta.
      Jeg er glad for at opstamme.....................det er jo en 55 år gammel have vi har.
      Så mange af de gamle planter har jeg opstammet eller formgivet.
      Det giver en vis lethed.................og man kan plante nedenunder planterne.
      Også en rigtig dejlig aften til dig knus Jette

      Slet
  13. Sådan et skur er guld værd. Haverodet kommer pludseligt til at se organiseret ud. Din Susan bliver smuk, når den springer helt ud, og det gør den jo snart. Kobjælder og lammeører har noget af det samme lækre udtryk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Marie.Ja !!! det er det............for sikke en masse ting man skal bruge i haven.
      Og har jo kun det lukkede skur og vores carport...................så det kneb med pladsen.
      Der har i nok lidt mere plads på landet i jeres store haver.
      Min Susan står bare så godt i mit stenbed..................og er utroligt smuk når den springer helt ud.
      Jeg er også vild med begge planter.
      God aften Jette

      Slet
  14. Sikke flittige I er - dejligt med projekter, som man har stor glæde af, og sådan et potteskur er da et af den slags projekter, som har rigtig stor glædesfaktor!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Frede.Ja !!! vi har nået en del på det sidste.......................og er rigtig glad for mit potteskur.
      God aften knus Jette

      Slet
  15. Pyha kære Jette troede ellers jeg har haft travlt i weekenden. Det var godt nok meget du har nået, skønt med et seriøst potterne, jeg overvejer stadig hvor mit bedst kan være. Elsker din have med alle de fine stedsegrønne opstammede træer, forsythiaen er flot. Vi har også opstammet nogle af vores. Tak for dejlige billeder. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Tina.Vi gik all in i går.......................men dejligt med alt det vi har fået lavet.
      Skønt at få ryddet godt op rundt omkring i skur og drivhus.
      Mangler lidt i min udestue der lige nu er fyldt med masser af potter med dahliaknolde.
      Jeg er også rigtig glad for alle mine opstammede og formklippede buske og træer.
      De giver god struktur i haven.Dejligt at du kan lide mine billeder.
      Knus Jette

      Slet
  16. Der sker da noget i haven hos jer og det bliver så fint - det er så dejligt, når det er veloverstået :-)

    Det bliver spændende at se, når du får udviddet stenbelægningen og får tilplantet et bed med klematis og hosta.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Susanne.Elsker når vi kaster os ud i nye projekter......................og er bare vild med mit potteskur.Håber på vejret er med os de næste dage så vi kan få lagt fliserne og plantet til.
      Knus Jette

      Slet
  17. Kære Jette, du må da godt nok være træt, alt det I har udrettet, godt gået :-), jeg fik mit orangeri gjort rent og mangler nu at indrette det, det er hyggeligt arbejde :-). Ja det hele vælter op af jorden og som du siger man skal være om sig og nyde det her og nu. Dine botaniske tulipaner er også skønne, det er dejligt med de tidligt blomstrende og du har da mange andre skønne planter :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Margit.Ja !!! i dag kunne jeg godt mærke at jeg ikke er 17 mere.Men dejligt at få et projekt
      næsten helt færdigt.
      Jeg håber da at du viser når du får indrette dit orangeri..........................håber også på at få indrettet min udestue færdigt når jeg kommer af med alle de potter der er derinde.
      Hver dag dukker der noget op af jorden.................det er bare så dejligt.
      Knus Jette

      Slet
  18. Kære Jette.
    Hvor er det dejligt at få samlet dine ting og sager under et tag. Jeg er vild med den smukke krukke du har fået af Gitte, og så med det fine træ i. Perfekt. Vores udestue er også sat til med dahlia i krukker og sommerblomster der spirer frem. I år har jeg takket være CD´s vejledning, rigtig held med dem.
    Tak for alle dine dejlige billeder. Ønsker dig en dejlig uge.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
  19. Kære Eliane.Du kan tro at jeg også er rigtig glad for mit potteskur nu er blevet noget større.
    Ja !!! træet er fra Rema til 79 kr...................men synes lige det passede til krukken.
    Jeg overvejer at flytte alle mine dahlia til drivhuset...............for vil gerne have udestuen
    gjort klar til at bruge.
    Mine dahlia er så småt ved at spire....................synes det har taget sin tid.
    Men har også gang i mange frøsåninger.
    Dejligt at du nyder alle mine billeder
    Også rigtig god uge til dig knus Jette

    SvarSlet
  20. Ja, man roder helt vildt, når man ombygger/omlægger....det kan jeg tale med om. Jeg har hvert år gang i så mange projekter, at det altid roder mere eller mindre...så det der med at pynte lidt i haven har jeg endnu ikke gjort meget i. Har nu heller ikke det store pyntegen...men nu hvor jeg har scoret en del gratis ting i dag, kan det jo være jeg kan få lidt "pynt" ind i haven ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther.Det kan jeg kun sige ja til.....................men nu mangler vi bare at sætte en ny tagrende på og lægge fliser ved stolpen.Ja! og så et lille ved til min klematis og hosta.
      Må lige ind og se hvad du har fået.
      God dag knus Jette

      Slet
  21. Hvorfor mon dine indlæg bliver udgivet to gange, det her er jo fra i søndags, og nu står det øverst på min blogliste? Det er vist 2. eller 3. gang, det er sket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Jeg tror det er fordi jeg har været inde og redigere nogle ting
      Knus Jette

      Slet
  22. Drønhyggeligt!
    Hav et rigtig dejligt forår :-)
    Kh Mathias

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mathias.Emil.Dejligt at høre fra dig.
      Og foråret er bare en skøn årstid.
      Rigtig god aften knus Jette

      Slet
  23. pæn og hyggeligt - og tak for rundturen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tim.Tak for dine pæne ord.....................og dejligt at du nød rundturen
      God dag Jette

      Slet
  24. Et potteskur er virkelig en skøn ting - og hvor er det bare fint. Mange timers god havetid venter nu - i tørvejr :-) Det er guld værd.
    Jeg nyder også foråret hvor alle krukker, potter og dingenoter bliver tjekket, sorteret og linet op. Så er vi klar til en ny og spændende sæson.
    Mange glade havehilsner Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Susan.Ja !!! selv om det mere er et praktisk sted...............så er jeg glad for pladsen til alt det man
      har brug for i haven................og så i tørvejr.
      Det er bare en dejlig årstid vi går i møde......................og alting pibler op af jorden og glæder os.
      Rigtig god aften knus Jette

      Slet