søndag den 18. juni 2017

Roser-pæoner og lidt fra Tivoli !!!

Så er det jo tid til de skønne roser og pæoner.
Men min smukke og velduftende jasminbusk kan nu godt være med.
Der dufter bare så dejlige når jeg går rundt i min have.

Men der er altså også meget lugearbejde.
Havde jo besøg af min ejendomsmægler forleden.Så det bliver spændende hvad det ender med.Og hus og have skal jo helst se pænt ud når huset skal fremvises.

Lige nu glæder jeg mig til at få besøg af min søster Gitte på fredag.
Hun bliver i tre dage.Og selvfølgelig skal vi jo til CPH. Garden i Valby.
Det bliver om lørdagen hvor vi så fejre min runde dag.
Håber meget at hilse på nogle af alle jer bloggere,som jer er sikker på skal opleve Havemessen.






Min skønne uægte jasmin, der bare har den mest fantastiske duft.

Constance Spry.


 Gertrude  Jekyll

Astrid Lindgren.

 Sharifa Asma.

 Den dejlige Alfred rose der mest blomstre i toppen i år.


Munstead Wood

Queen of Sweden.

Rose de Rescht.

Penny Lane.

De fleste silkepæoner jeg har ved jeg ikke navnet på,da de stod i haven
da vi købte huset for mange år siden.








Kan ikke lige huske navnet på denne fine plante.
 Mener det er en blærespirea.

 Matrem.

 Og så er der godt gang i rølliken.

Til slut en lille collage fra mit besøg i Tivoli på en dejlig solskinsdag.


Håber i har nydt den skønne weekend derude !!!




22 kommentarer:

  1. Flotte billeder, Jette. Det kunne være sjovt at gå rundt i haven med bind for øjnene og så udelukkende fokusere på de mange forskellige dufte.

    SvarSlet
  2. Godaften Marie.Ja !!! det kunde da være spændende.Men tør nok ikke tage chansen for at falde igen.Men nyde bare duften fra alle de smukke roser-pæoner og min skønne jasmin.
    God aften Jette

    SvarSlet
  3. Hej Jette

    Jeg forstår at du har mye å gjøre i hagen din. Ugress vokser minst like mye som plantene, så det blir nok mye luking på deg.

    Ønsker deg en god ny uke!

    Klem, Marit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit.Jeg knokler hver dag i haven.For der er rigtig meget at lave derude.
      Også en god ny uge til dig Knus Jette

      Slet
  4. Hej Jette
    Herlige rosenbilleder, det er bare med at nyde dem i år. Håber du får en god pris for dit hus. Det bliver da hyggeligt med CPH, Gitte og de andre du møder, jeg ved da, at der kommer nogle stykker. Din hvide plante er en Camassia.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Lisbeth.Ja !!! rosenbilleder gå man aldrig fejl af.De er bare så smukke.
      Glæder mig meget til at se udstillingen og forhåbentlig møde en masse bloggere i Valby.
      Tak for navnet.Og god aften Knus Jette

      Slet
  5. Hvor dejligt som det ser ud.Din Queen of Sweden ser fantastiskud der foran drivhuset:-) Det er så skønt med alle duftene.
    Mon det er en slags fuglemælk den fine plante?
    Der dukker nok mange havebloggere op på CPH Garden på onsdag hvor alle er inviteret - har du set Berit og Malenes indlæg om invitation af havebloggere?
    Jeg skal arbejde onsdag, men kommer også på CPH lørdag, så måske ses vi...
    Nyd din aften:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Jeg har to Queen of Sweden og de er bare så smukke.Og det er helt rigtig fuglemælk den hedder.Tak for navnet.
      Jeg så godt indlægget.Men synes en dag sammen med Gitte er fint for mig.Håber vi ses om lørdagen.Også en rigtig dejlig aften til dig.....sikke et vejr.Knus Jette

      Slet
  6. Sikke mange smukke blomster hos dig. Jeg er også ret betaget af din Queen of Sweden der ved drivhuset. Jeg skal til CPH Garden på onsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Frede.Queen of Sweden er bare sådan en smuk rose.Og den blomstre så flot i år.
      Var lige ved at melde mig til onsdagen.men har jo meget at se til med salget af mit hus.
      Rigtig god aften Knus Jette

      Slet
  7. Hej Jette

    Det ligner bestemt en Camassia eller dens europæiske fætter Edderkop-urt - jeg kan ikke lige se farven på dens pollen som ville kunne fortælle hvilken det er:)
    Flotte roser og pæoner!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten.
      Det har jeg jo også fundet ud af.Men nogle gange smutter navnene.
      Og du kan tro jeg nyder alle mine smukke roser og pæoner.
      Også en rigtig god aften til dig Jette

      Slet
  8. Der er sandelig kommet godt gang i pæoner og roser alle vegne. Det er så dejligt. Skønne eksemplarer du viser. Nyd nu dagene med Gitte og jeres besøg til CPH garden show. Jeg glæder mig til at se fotos derfra, for jeg kommer desværre ikke selv afsted.

    SvarSlet
  9. Godaften Fru Friis.Ja !!! er det ikke bare skønt.Du kan tro jeg glæder mig til at opleve CPH med Gitte.Det er da surt at du ikke kommer til herover.
    Men man kan jo ikke nå det hele.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
  10. Hej Jette,
    Sikke skønne roser du viser. Især Constance Spry og Penny Lane er skønne. Pæoner er også så dejlige, nogle af mine er også i gang. Mener nu også det er fuglemælk du viser, jeg har den nemlig også. Glæder mig til at se dig på fredag. Jeg ringer i aften så du ved hvornår jeg kommer med toget. Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte.Du kan tro jeg også nyder alle mine skønne roser og pæoner.
      Glæder mig rigtig meget til dit besøg.
      Vi ringes ved Knus Jette

      Slet
  11. Hej Jette..hvor er den hvide Pæon da noget så vidunderlig, hold nu op altså :o) og din Queen of Sweden er så smuk. Min er der stadig ikke meget grokraft i.
    Nu håber jeg at du og Gitte får nogle dejlige dage sammen.
    Stort Knus fra Mig.
    PS. Jeg skal på CPH garden om fredagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda.Du kan tro art jeg også nyder både alle mine smukke roser og pæoner.bare Ærgerligt at Queen of Sweden ikke rigtig dufter af noget.
      Jeg glæder mig sådan til Gitte og jeg skal have nogle dage sammen.Spændende hvordan CPH spænder af.
      Det kunne ellers være hyggeligt hvis vi kunne havde mødtes i Valby.
      Stort knus tilbage Jette

      Slet
  12. Så smukt hos dig lige nu, både jasminbusken og alle de dejlige roser, det er lige til at blive helt "høj" af.
    Glæd dig til CPH og husk at tage masser af billeder til os, der ikke kommer derover.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.Ja !!! denne årstid med de smukke roser og pæoner er bare noget af det bedste.
      Ærgerligt at du ikke skal til CPH.
      men glæder mig meget til Gitte og jeg skal opleve havemessen.Og skal nok tage masser af billeder.
      Rigtig dejlig dag Knus Jette

      Slet
  13. Smukke billeder Jette.
    Håber du får en skøn rund dag og i vil nyde CPH.
    Gid jeg kunne det. Men er alt for langt væk lige nu......

    Dejlig Sct. Hans Aften
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte.Tak skal du ha.Der er bare sp mange smukke blomster i haven lige nu.
      Gitte og jeg glæder os rigtig meget til CPH.Håber det kan leve op til forventningerne..
      Lidt surt med den lange afstand.Men skal nok tage masser af billeder.
      Knus Jette

      Slet