søndag den 27. november 2016

Lidt juledeco.............og lidt novemberhave !!!..

Så var det den årlige juledecodag med min veninde.
En 10 timers dag bliver det altid til.Men superhyggelig er det.
Fik ikke lavet så mange selv..............der skulle jo også serviceres lidt.

Lige nu skinner solen.Men har ikke rigtig energien til haven i dag.
Er lige blevet færdig med at rydde op efter i går.
Utroligt som man sviner når man er kreativ.

Lidt fra min novemberhave viser jeg også............men der er godt nok ikke meget at vise lige nu.





Vil da lige starte med at vise en smuk solnedgang bag min store kirsebær.

Min betonstjerne er jeg rigtig glad for.

Her med en lille keramikblomst.

 Og så blev jeg jo lige inspireret af Anette til de små
glas med lys i.

Faldt for dem med det samme.Og her i min version.


Lidt lærkegrene-hortensia-kogler og vindheks.





                       Og lidt deco som min veninde har lavet til sig selv-
                       familien og salonen.

                                  Prøv  lige at se hvor man roder når man er kreativ.



Og se da lige nogle dejlige ting jeg fik i går.
Skønne kobberstager med lys til.

Faldt lige for disse fine grønne vækster fra min vortemælk.

Og se så lige her...........det er en hortensia med nye blade.
Det er da utroligt .

Fine frøstande der lyser op.


Glæder mig også meget til mit lille træ blomstre.
Lige nu overvintre det i mit drivhus.

Rigtig dejlig søndag derude !!! 

46 kommentarer:

  1. Hej Jette

    Flotte ting du har laget! God idé å sette lys i små glass. Rot blir det alltid når en holder på med sånt.

    Ha en riktig god første advent!

    Klem, Marit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit.Tak skal du ha.Blev jo lige inspireret af Anette.
      Også en rigtig dejlig advent til jer i det nordlige.
      Knus Jette

      Slet
  2. Hej Jette!
    Herlig dag i har haft jer. Og ud af det kreative rod(ja det roder og sviner), har i kreeret mange flotte ting.
    Og hvor er det dejligt at du blev inspireret af glassene, dine er også blevet flotte, som alt det andet du har lavet, også er det.
    Lækre kobberblomsterstager du har fået, de kunne også snildt bo her;-)))
    Tror først jeg får lavet adventskransen i morgen, hvor datteren og jeg skal hygge på "værkstedet"
    Ha en rigtig god aften, her 1.søndag i advent:-)
    Stort kram fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette.Ja !!! det var bare en skøn dag med alt det kreative.
      Og stor tak for inspiration til glassene...........havde lige fire der passede.
      Nu skal jeg lige finde de rigtigé krukker til mine nye stager.
      Og skal da også lave et par træer.
      Det lyder hyggeligt med en mor og datter dag i værkstedet.Du må vise hvad der kommer ud af det.
      Også en rigtig dejlig advent til dig og dine Mange knus Jette

      Slet
  3. Fine ting du har fået lavet. Jeg er også vild med den små glas med lys og dine er også blevet rigtig fine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rita.Dejligt at høre fra dig.Og tak for dine søde ord.
      De små gas er jeg bare så glad for.
      Rigtig god advent Knus Jette

      Slet
  4. Hej Jette,
    Flotte dekorationer I fik lavet. Jeg synes det er nogle meget flotte glas med lys i. Dine kobberstager er da bare for lækre. Jeg har også lavet 2 dekorationer i dag. Adventskransen og kalenderlyset. Laver måske en mere senere. Håber det går bedre med Bobo.
    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte.Tak skal du ha.Er også selv meget glad for de fine glas.
      Jeanett ved lige hvad jeg godt kan li.Du må da vise lidt at det du laver.Jeg ringer i næste uge til dig.God advent til jer alle Knus Jette

      Slet
  5. Jeg så også Anettes fine opstilling med de fire glas, meget smukt lavet - dejligt at se at du har taget inspirationen til dig, dine er blevet meget fine også. Kan også godt lide din adventsdekoration i lerfadet - sådan et brugte jeg også sidste år.
    Nu går vi vist den store hygge tid imøde :)
    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.Ja !!! er de ikke bare fine de små glas.
      Mit kraftige lerfad er jeg også meget glad for og har brugt det hele sommeren.
      I denne mørke tid er det da dejligt med lidt hygge og masser af stearinlys.
      Rigtig god advent til jer begge Knus Jette

      Slet
  6. I er da dygtige, du og din veninde, og rod vil jeg nu slet ikke kalde det, du viser. Dertil er det alt for nydeligt. vi nyder også de dunede og sølvgrå knopper i stjernemagnoliaen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie.Så har du ikke set min stue med alt det grønne selv om vi havde lagt en dække under spisebordet.
      Den stjernemagnolie er bare så fin.
      Rigtig god advent Jette

      Slet
  7. Hej Jette
    Det er nok derfor jeg ikke er så kreativ, der er alt for meget at rydde op bagefter :) Nå men resultatet blev rigtig godt, må jeg sige. Jeg er også faldet for glassene hos Anette, jeg må se, om jeg kan finde ud af det, de må være gode på julebordet, hvor der ikke skal være for store dekorationer, der skal jo være plads til maden.
    God advent
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Ja!!! al det rod hører bare med.Tak skal du ha.
      Vi er vist mange der er vilde med de små glas fra Anette.Nød at lave dem
      Du må ind og led efter nogle egnede glas...........havde selv lige fire af disse.
      Også en rigtig god advent til dig og Bent Knus jette

      Slet
  8. Sikke nogle fine ting du har fået lavet - jeg kan li' det hele! Det er kun for udenforstående, det ser rodet ud, når man laver sådan noget - selv har man helt styr på det....eller noget! Bagefter er en helt anden snak!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Frede.Tak skal du ha.Ja !!! vi er nok mange der roder godt når vi skal være kreative.Men det er jo hurtigt at få rodet af vejen.
      Rigtig god advent Knus Jette

      Slet
  9. Hej Jette!
    Flotte dekorationer du fik lavet.Er det en magnolia på det næstsidste foto?
    God aften til dig fra Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lise.Tak for dine søde ord.
      Og ja det er en opstammet magnolie i hvid.
      Også en rigtig god advent til dig Knus Jette

      Slet
  10. Kære Jette Sikke du har hygget dig med dekorationer , noget er det da blevet til indimellem serviceringen. De er da helt vidunderlige de små glas som du har lavet. Så godt Anettes dekorationer, så fine. Hun er en knag med dekorationer. Det er også smukke sarte farver du har holdt de andre i, så smukt.
    Ja det griser af pommeren til jeg havde spise bordet fyldt i en hel uge op til mit åben hus julearrangement. Min mand var glad for at jeg til sidst fik ryddet op. :-) Dejlig første søndag i advent til dig. Knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina.Ja !!! vi havde en rigtig dejlig dag med masser af hygge og decoer.
      Kunne slet ikke stå for Anettes fine glas.så fandt lige fire glas der passede.Jeg er også mest til det de sarte farver........men også gerne med lidt glimmer.
      Har brugt nogle timer i dag til at rydde op i stuen..........manden kan slet ikke holde ud når det roder.

      Også en rigtig hyggelig advent til dig og din familie knus Jette

      Slet
  11. Hej Jette

    Jamen det er da hyggeligt med julehygge!
    Og en flot magnolie du kan vise - og så en hortensia der også har troet at vi havde vinter for et par måneder siden:)

    Du må også have en dejlig søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten.Ja !!! lidt hyggeligt er det da.Med levende lys kan enhver aften blive god.
      Blev da også helt forundret da jeg opdagede de nye blade på hortensiaen.
      I lige måde.Jette

      Slet
  12. Hej Jette
    Hvor har i været flittige og hvor er det nogle smukke smukke dekorationer i har fået lavet.
    Nej stuen er nok ikke det optimale sted at rode med gran og glitter, men oprydningen er nok ikke så slem, når man kan nyde de fine resultater imens;)
    Jeg er også helt vild med de små glas og siger som Lisbeth...de må være gode til julebordet...:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Heidi.Ja !!! vi fik da lavet noge deco.Men vil gerne lave nogle træer.Min udestue er fyldt med havemøbler og andet gods.......og synes også at der er for koldt at sidde.Så der er kun spisebordet tilbage.
      Utroligt så mange der er vilde med Anettes fine glas.Faldt for dem med det samme.Rigtig god advent Knus Jette

      Slet
  13. WOW Jette. Sikke en produktion. 10 timer er godt nok meget (nogenlunde samme antal timer, som det taget at bygge en pergola) - men hold da op, hvor fik I lavet meget. De er rigtigt flotte. Måske jeg også skulle se at komme lidt igang.
    Knus Bonnie

    SvarSlet
  14. Hej Bonnie.Dejligt at høre fra dig.Og det tager jo tid at lave alle de decoer.Og der skal jo også være tid til lidt hygge og mad.
    Do kan da være rigtig stolt over din flotte pergola..........og juledecoer skal du nok nå.
    God advent Knus Jette

    SvarSlet
  15. Jeg synes nok at du har fået kreeret nogle dekorationer Jette. De er så fine allesammen, har du plads til alle dem? Jeg synes heller ikke at det ser så rodet ud, men man har gang i mange ting så jeg kan godt sætte mig ind i at der var meget at rydde op:-)
    Glassene med lys er søde, dem så jeg også hos Anette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Lisbeth.Ja !!! lidt blev det da til.........men plejer at lave mange flere.Skal lige lave nogle flere til naboerne.
      Heldigvis havde vi alt det grønne lige ude på terrassen så det var nu ikke så slemt.
      Ja !!de fine glas fra Anette er vi vist mange der synes om.
      Har du slet ikke lavet nogle decoer i år ?
      Rigtig god aften Knus Jette

      Slet
  16. Det var dog helt vildt med dekorationer... I må ha' været omkring 50 personer!! ;o) ;o)
    Jeg er altså også vild med de små glas, se det er der en chance for at jeg kan finde ud af. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen Fru Friis.Synes nu ikke det var så mange som vi plejer at lave.
      Men hyggeligt er det altid.
      Det er du vist ikke den eneste der er.De står så fint på mit sofabord lige nu.Du må da i gang med at finde nogle små fine glas du kan pynte.
      God fornøjelse og rigtig god dag Knus Jette

      Slet
  17. Kære Jette
    Hvor er det smukke ting I har fået lavet. Din beton stjerne er utroligt flot og de fine kobberlysestager er da også vildt skønne.
    Det er så hyggeligt når denne tid kommer, og vi kan hygge og pynte op. Og må sige at du og din veninde har været mega kreative og energiske 😊👍🏻
    Rigtig dejlig dag til dig søde 💕

    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lone.Tusind tak skal du ha.Købte min betonstjerne sidste år og er rigtig glad for den.
      Glæder mig til at lave en dekoration med mine nye kobberstager.
      Det er hyggeligt når det bliver mørkt om aftenen,at tænde alle de levende lys.Vi hygger os meget med at sidde og lave dekorationer og har gjort det i mange år.
      Også en rigtig dejlig dag til dig Knus Jette

      Slet
  18. Som sædvanligt nogen smadder flotte dekorationer, jeg er sikker på at I havde en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi.Tak skal du ha for dine søde ord.Og du kan tro vi hyggede.
      Godaften Knus Jette

      Slet
  19. Hej Jette!
    När man inte kan vara i trädgården, då passar det bra med lite pyssel inomhus.
    Fina dekorationer du gjort.
    Ha en fin ny vecka/Marika

    SvarSlet
  20. Godaften Marika.Ja!!! der er jo noget hyggeligt ved at sidde og lave juledekorationer.
    Og tak for dine søde ord.
    Også en god ny uge til dig Knus Jette

    SvarSlet
  21. Kære Jette, man skal da rode og svine når man laver dekorationer og er kreativ :o) ellers så bliver de ikke så smukke som jeres. Jeg må da lige ind og se hvad Anette har vist på sin blog det lader til at hun endnu engang har vist noget helt særligt smukt.
    Her er der ikke lavet en eneste juledekoration, til gengæld har jeg malet Entré og lavet om derude så noget er der da sket :o)
    Stort Varmt kram fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda.Dejligt at du er på igen........har jo savnet dig.
      Og du kan da tro vi roede.De små glas har bare været det store her på min blog.Og de pynter nu på mit sofabord.
      Altid dejligt at få malet et rum.........min entre trænger også til en omgang.Men lad os nu se efter jul.
      Også mange varme knus fra mig til dig Jette

      Slet
  22. Der er da blevet hygget igennem. Resultatet taler for sig selv flittige hænder og der kommer noget smukt frem.
    Tillykke det ser godt ud.
    Mvh. Grethe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Grethe.Det kan du tro der blev.Og tak for dine søde ord.
      Og rigtig god dag til dig knus Jette

      Slet
  23. Hvor ser det bare ud til i hygger max og hvor har du fået lavet mange fine ting.
    Sjovt for jeg er også vilde med de små glas. Tror også Anettes inspiration skal afprøves.
    Så vil jeg sige at når man er kreativ så roder man max..........

    Rigtig skøn dag
    Knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen Charlotte.Det er bare super med sådan en juledecodag.
      Det er bare året fine juledekorationer.Hende Anette er bare så god til al det kreative.
      Heldigvis er rodet jo til at fjerne ret hurtigt.
      Også en rigtig skøn dag til dig knus Jette

      Slet
  24. Det ser hyggeligt ud! Og I har været produktive med mange fine ting :-) Hvor stammer keramikblomsten fra? Sådan et par stykker kunne jeg godt bruge ...
    God (regnvejrs)torsdag til dig!
    Kh Nana

    SvarSlet
  25. Hej Nana.Det var det bestemt også.Og vi får altid lavet en masse.
    Desværre kan jeg ikke huske hvor jeg har min keramikblomst fra.
    Den lå bare ved mine juleting.
    Også en rigtig god dag til dig Knus Jette

    SvarSlet
  26. Kære Jette.
    Det er vel nok nogle smukke dekorationer i har lavet. Jeg er vild med din betonstjerne og de smukke kobberlysestager. Glassene er også smukke, men tænk, jeg kan slet ikke finde dem hos Anette. Der er meget der går min næse forbi for tiden.
    Ønsker dig en dejlig lørdag aften.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane.Tak skal du ha.Er også selv glad for min betonstjerne.
      Og de fine kobberlysestager skal jeg lige lave i nogle pokaler jeg har.
      Jeg tror det er et par indlæg siden at Anette viste de fine glas,som jeg blev meget betaget af.
      Måske har du heller ikke set at jeg har sendt dig en mail d.30-11 ?
      Men håber det går fremad med din hofte. Rigtig god weekend Knus Jette

      Slet