søndag den 6. september 2015

Mine skønne dage i Nice !!!

Så er jeg på banen igen efter en dejlig...........og meget varm tur til det skønne Nice.
Og kunne lige vende hjem og så var det på farten igen til min søster Gittes fødselsdag i Horsens.
Vi havde en rigtig god tur til Nice...............og mødte noget familie dernede.
En togtur til Italien til det store marked i Ventimiglia og en bustur til Cannes blev det også til.
Nød det skønne vejr og den dejlige mad.Og vores hotel er bare skønt.
Men nu er det hverdag igen.Og har lige været på en fantastisk planteskole med nogle gode priser i Silkeborg med min søster...............men det viser jeg i mit næste indlæg.






Nice har en skøn lille bjergruin med rester af et gammelt chateau.
Og der er den smukkeste udsigt deroppe fra.
Det er da ikke værst vel?
Bugten i Nice.
Flotte agaver.
En lille gårdhave på vores hotel.
Vi bor altid på dette hotel.


Hotel de Flore er indrettet i Provence stil.



                            Udsigten fra vores værelse.Og det er middelhavet
                     i ser i baggrunden.

Desværre er alle strandene fyldt med sten.
Kitsurfing er vældigt populært dernede.
I den gamle bydel er der mange smalle gader.
Smukke parker er der også........men det var meget
tørt dernede.
Den lækreste is..............og der var over 100 forskellige.
Noget af det bedste i syden er de skønne markeder...............elsker dem.
I Nice spiser man mest italiensk mad............og det er nu ikke værst.
Lækre ferskner og blommer.
Vi spiste rigtig mange lækre salater.




Denne salat med melon og skinker var min favorit.
Palmerne på promenaden havde de sjoveste gule blomster/bær.
Og selvom det var meget tørt i Nice..............ja så var der da lidt blomster.
På den store plads Massena nød børnene alle de små springvand.
I Cannes var der mange fliser med håndtryk af kendte mennesker.
De lå hele vejen rundt om Festival Paladset.
Det er der hvor der hvert år er den store filmfestival.

Store flotte skibe høre ligesom med ved rivieraen.


 Og det samme gør alle de dejlige markeder.........køber altid lækre olier og pesto med hjem.

På markedet kunne jeg ikke stå for denne figur.

Skønne tasker er heller ikke til at stå for.
 
           I dette skønne atalier boede maleren Matisse.Det ligger i bunden
           af blomstertorvet............skønt sted.


           Håber i har nydt alle mine billeder fra Nice.
                    Og rigtig god aften derude !!!




























































44 kommentarer:

  1. Åh Jette. Det ser bare så dejligt ud, man får helt lyst til at tabe afsted, sol, varme og god mad, og sådan en skøn egn. Dejligt at I havde en god ferie.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten.Ja !!! er der ikke skønt ?
      Du kan tro at vi også nød turen i fulde drag.
      Man kommer helt fornyet hjem.
      Rigtig god aften knus Jette

      Slet
  2. Hej Jette, du kan tro jeg har nydt dine foto, det er mindst 15 år siden jeg sidst var i Nice, sommer i juli og sort af mennesker, men sådan er det jo. Jeg holder til ved Montpellier, og her er de smukkeste hvide sandstrande, med klitter som ved vesterhavet. Uh ha jeg ville sådan ønske mig til sensommer i Sydfrankrig, her er det jo rigtigt efterår som du vel mærkede straks.
    God aften
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henrik.Dejligt at du har nydt alle mine billeder.Vi nød turen til Nice...................men har også boet rigtig mange steder dernede da vi selv kørte til Frankrig.
      Og det var da noget at en forskel i temperaturen da vi vente hjem.
      Så nu er der gang i brændeovnen..................men det er nu også hyggeligt.
      Også en god aften til dig Jette

      Slet
  3. Mange tak for feriebillederne. Var især betaget af billederne af den italienske mad, men jeg er jo også lidt af et madøre, især med "Middelhavsmad"...hehe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther.Ja !!! selv tak.................dejligt at du nød alle madbillederne.Er også vild med middelhavsmad.
      Knus Jette

      Slet
  4. Hej Jette
    Tak for en hel gratis tur til Nice, det var spændende at se billederne derfra.
    Det bliver spændende at høre om dine planteindkøb.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Selv tak.Dejligt at du har nydt alle mine billeder.
      Og har en masse nyindkøb som jeg viser i mit næste indlæg.
      Knus Jette

      Slet
  5. Hej Jette, Tak for sidst. Det ser skønt ud i Nice, især maden ser lækker ud. Jeg har fået plantet min ribsbusk. Den kom i højbedet ved siden af jordbærrene. Så må jeg købe jord i denne uge, så resten kan blive plantet ud.
    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte.Det er os der siger tak for dejlige dage hos jer.Jeg kunne godt leve af alle deres lækre salater.
      Godt at du fik sat din ribsbusk.De har jo også lovet godt vejr i denne uge.
      Ringer på onsdag knus Jette

      Slet
  6. Når man nu ikke selv kommer derned, er dine billeder bestemt det næstbedste. Det ser ud til at have været en rigtig sanseoplevelse, I har haft.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie.Ja !!! sanseoplevelse er et rigtig godt ord for vores tur til Nice.
      Altid skønt med en lille ferie.Og vejret var jo helt fantastisk.
      God dag Jette

      Slet
  7. Kære Jette.
    Tusind tak for de dejlige billeder fra Nice. Uhm, en lækker frokost og frugtbod. Man kan købe det samme herhjemme, men det smager jo slet ikke, som når man spiser det dernede. Smukke billeder fra markeder og Matisse´´s atalier. Hvor varmt var der dernede?
    Hvis du har mod på flere oplevelser, så holder Tante Grøn og Syrenprinsen Åben Have næste weekend.
    Vi har lige besøgt en sensommerhave og jeg må sige, at den næsten er smukkere end noget vi har oplevet før.
    John er i gang med at male 5 højbede og vi har fået 40 poser CD jord hjem, så nu kommer alt det spændende med at plante til og købe "supplement".
    Kærlig hilsen fra Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane.Selv tak.Ja !!! sydlændinge kan det med lækre salater og skønne markeder.
      De daglige temperature lå omkring de 32 grader....................så vi søgte i skygge midt på dagen.Det lyder fristende med et besøg hos tante grøn.Men der er så mange ting vi skal have lavet herhjemme.Og det er jo også lidt dyrt med alle de rejser.Skal i derop?.
      Sensommerfarverne er bare så smukke..................og de er også begyndt her i haven.
      40 poser CD jord lyder af meget.Men det skal nok blive nogle gode højbede.
      Spændt på at hør hvad der kommer deri.
      Sender dig min adr på mail.
      Rigtig god solskinsdag knus Jette

      Slet
  8. Kære Jette, det ser dejligt ud på jeres billeder fra Nice, ved at det er varmt, er selv i Frankrig lige nu :-). Dejligt at I havde en god tur .Er spændt på om du fandt noget godt på markedet i Italien, måske bliver vi indviet i det senere :-)., kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Margit.Tak skal du ha.Vi havde en rigtig dejlig tur i Nice.......................og håber også at i hygger jer dernede i syden.
      Lidt indkøb fik vi da med hjem..............skal nok vise dem i mit næste indlæg.
      Fortsat god ferie knus Jette

      Slet
  9. Hei Jette

    Det ser ut som du har hatt en deilig ferie! Det er jo bare så skjønt ut der med palmer og det hele. Litt mer eksotisk enn her i nord kan man jo godt si ;)

    Flotte bilder, og Pinockio med sin lange nese er jo bare så søt!

    Ha en god dag i syd!

    Klem, Marit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit.Du kan tro vi nød vores lille ferie dernede i varmen.Ja !!! smukt er der allevegne med havet og alle palmerne.
      Kunne slet ikke stå for den lille fyr med den lange næse.
      Og en god dag til dig nord knus Jette

      Slet
  10. Hej Jette!
    Og velkommen hjem, igen. Jo jeg nød dine billeder, tak for den dejlige visuelle tur du tog os med på. Marie siger det så fint med sanseoplevelse, for der var meget guf også for mine sanser, lækkert. Elsker også al den friske mad.
    Ha en god dag.
    Solskinds hilsner og kram fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette.Tak skal du ha.dejligt at du kunne nyde alle mine billeder.
      Ja !!! det var et godt ord Marie fandt på til at beskrive vores tur.
      Maden var der bestemt ikke noget at klage på.....................og heller ikke vejret.
      Også en rigtig dejlig dag til dig knus Jette

      Slet
  11. uha det ser dejligt ud, og madbillederne fik mundvandet til at løbe :-).

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi.Du kan tro at der også var rigtig skønt dernede....................og at vi nød den dejlige
      mad og den kolde rose`
      God aften knus Jette

      Slet
  12. Jeg gentager bare ordret, hvad Sussi siger.... ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fru Friis.Ja !!! hun har jo også sagt det væsentlige.
      God aften knus Jette

      Slet
  13. Tak for turen :-) Sikke en dejlig ferie i har haft. Skønne billeder og blåt blåt vand.
    Sensommerhilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette.Dejligt at høre fra dig.Og det var bare sådan en skøn tur til syden og varmen.
      Også skønt at møde familien dernede.
      Skøn mad og blå himmel kan man leve længe på.
      God aften knus Jette

      Slet
  14. Hej Jette. Hvor er det skønne billeder. De oser af god stemning. Jeg er meget imponeret over is billedet. Uhmmm det er lækkert . Og hvor er der hyggeligt i de smalle gader og stæder. Nice er en af de stedet jeg gerne vil opleve.
    Kram fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Linda.Tak skal du ha.Det var bare en skøn ferie.Det issted ligger på et dejligt torv.........................og sikke et udvalg.
      Den gamle by er rigtig hyggeligt at gå tur i.................men blomstertorvet og antikmarkedet om mandagen er bare suveræne.
      Håber du engang for mulighed for at besøge byen.
      Godnat herfra Knus Jettte

      Slet
  15. Hej Jette, tak for turen til NIce. Jeres hotel ser hyggeligt ud og det er rart med et hyggeligt sted, når man er ude:-) Generelt er det bare så skønt at være i syden, hvor man kan nyde mad lavet af lækre råvarer, varme sommeraftener og lign. her i DK har vi jo ikke haft så overvældende med sommeraftener i år. Jeg har selv glædet mig over vores tur i Rom:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej lisbeth.Ja!! selv tak.Vi har boet på det samme hotel 4 gange i Nice.....................det ligger rigtig centralt..
      Du kan tro vi også har nydt de lune aftener og den gode mad dernede.
      Rom er også er dejlig by.......................med mange historiske værker.
      Har selv været der 5 gange.Dejligt at du også har haft en god tur.
      Knus Jette

      Slet
  16. Kære Jette Hvor har jeg glædet mig til dette indlæg. Jeg elsker bare Sydfrankrig og middelhavet,. Hvor er det nogle dejlige billeder, ser ud som om, at I har haft en vidunderlig ferie. Har selv flere gange været i Ventimiglia, Monaco, Menton, Sainte Maxime, åh det er livet. kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina.Dejligt at høre fra dig igen.Og Sydfrankrig er også mir absolutte ynglingssted.
      Har kørt området tyndt i mange år.Nu tager vi flyet .
      På nær Sainte Maxime har jeg også været alle de steder.
      Mødet med vores familie..................det skønne vejr og den gode mad.
      Så bliver det ikke bedre.
      Rigtig god aften Knus Jette

      Slet
  17. Tak for dejlige billeder og turen - det er skønt når man ikke selv har været i Nice - jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at der er skønt på denne årstid, og lækre salater ! :)
    Knus, Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Ulla.Ja !!! selv tak....................det var bare en rigtig skøn tur.
      Både vejret og maden var super.Og vi nød hvert sekund.
      God aften Knus Jette

      Slet
  18. Hej Jette
    Velkommen hjem og tusind tak for de skønne ferie billeder, man får jo helt lyst til at pakke kufferten og stikke af en uges tid ;)
    De sjove gule bær er daddelklaser, mener jeg.
    Godt i tog varmen med hjem til os, det er vi rigtigt glade for ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Heidi.Tak skal du ha.Det var bare en skøn tur til syden....................men vejret er nu heller ikke så tosset herhjemme lige nu.
      Tak for oplysningen................rigtig mange af palmerne havde de gule bær.
      Godaften Knus Jette

      Slet
  19. Hej Jette
    Nej det er godt nok ikke værst !!!
    Fantastisk flot træ på det første billede, og sikke en frodighed.
    Det lyder som om i har været der nede mange gange ? super hyggeligt ser hotellet ud.
    God aften.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita.Nej Vel !!!
      Jeg var bare vild med de smukke træer dernede.
      Tror vi har været der 6 gange.......................elsker kysten dernede.
      Og Hotel de Flore er bare blevet vores hotel.Det ligger helt perfekt.
      Håber vi ses til plantemarkedet i Lyngby d.27/9.
      Godaften knus Jette

      Slet
    2. Hej igen Jette
      Nej vi ses desværre ikke til plantemarkedet som jeg desværre ikke kan komme til - min mand og jeg skal til Piemonte over den weekend, han er lige blevet 50 og turen er hans gave fra mig og pigerne. Han går utrolig meget op i vin, så jeg håber vi vil opleve vinhøsten der nede.
      Jeg har først for nylig opdaget det er den weekend der er plantemarked hvilket er "lidt" øv for der er en del ting jeg skulle have haft købt :0( øv øv øv men man kan jo som bekendt ikke det hele.
      Fortsat god aften.
      Knus Anita
      Mange hilsner
      Anita

      Slet
    3. Hej igen.Ja !!! lidt ØV.....................men Piemonte lyder nu også skønt.
      Det var da en dejlig gave til din mand.Håber i får en rigtig dejlig tur til Italien.
      Håber på gode billeder dernede fra Knus Jette

      Slet
  20. Tak for turen til Nice. Det bragte lige nogle skønne minder frem, som var gået i glemmebogen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.Dejligt at høre fra dig.Og Nice er altid værd at besøge.....................og dejligt at mit indlæg bragte gode minder frem.
      Rigtig god søndag knus Jette

      Slet
  21. Ja minderne har vi da lov at ha....det er flotte steder du/i i har været , selv var og stod jeg samme sted i forsommeren
    Kan godt forstå du bliver forelsket igen...tak for kikket et absolut besøg værd...
    God søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Grethe.Ja !!! det var bare en skøn tur til Nice.Og dejligt at du også har nydt den skønne by.
      Nu kan man jo godt længtes tilbage der til med det vejr vi har lige nu.
      God søndag knus Jette

      Slet