søndag den 19. juli 2015

Blomster i min have og Korsbæk !!!

Jeg lovede jo at vise lidt billeder fra Matador/Korsbæk fra Bakken.
Mange mennesker var der...........men sjovt at se det hele.

Her er det meget tørt selvom jeg vander flittigt hver aften.
Så roserne brænder hurtigt af.Men så må man jo nyde alt det andet i haven.
Lige nu blomstre alle de smukke hortensia og mine selvsåede rosa mamelukærmer er slet ikke til at stå for.
Liljerne er også begyndt at blomstre og det samme er både de hvide og rosa katost.

Min smukke hvide Katost............har den også i rosa.
Den mørke valmue er jeg ret vild med.
Men denne er nu heller ikke så tosset.
Den tredje af mine valmuer som alle står i mit græsbed.
Min skønne mandstro med den fantastiske farve.
Og brumbasserne elsker den.
Nu er der gang i alle de lange blå i sydbedet.
Har en del blå allium der blomstre lige nu.

Mine dejlige margeritter lyser så dejligt op i bedene.
Jeg er bare vild med denne smukke lilje........men bladene ser ikke godt ud.
Lodden løvefod og skønne margeritter.
Nænner ikke at klippe dem ned endnu.


 Er de ikke smukke........har selv sået dem.

 Brunella som jeg har fået af min søster Gitte.

Og den rosa røllike har jeg flere steder i haven

Mine hotensia er også i fuld gang derude...........har en del i krukker.

Men dem i bedene er også godt med.

 De fleste er rosa !!!

Og mine glasbær er bare vokset SÅ meget i sit
lille bed sammen med rhodoerne.




Ghita rose.

New Dawn.

Min klatrerose Sympathie.

Rose uden navn.

CD rose.

Synes også at i lige skulle se denne smukke hvide spydverbena.

Og så til lidt billeder fra Korsbæk............her Fru Møge og Misse.
De var ret populære derude.


Alle bygningerne er rigtig flot lavet.

Og masser af autentisk interiør.


Masser af små minature var der også...........her er det jo Laura i sit køkken.


 Det var mit søndagsindlæg.
Håber i har nydt alle mine billeder.



42 kommentarer:

  1. Hvor har du mange smukke blomster i øjeblikket, Jette! Spændende også at se dine fine billeder fra Korsbæk på Bakken. Her hos mig blomstrer fuchsia, hortensia, marmelukærmer og en lyserød klatrerose - og så har jeg et væld af bær.
    Ha' en dejlig søndag aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Madame.Ja !! selv om roserne holder en pause er der jo meget andet at nyde i haven.
      Og sjovt at oplever Korsbæk på Bakken.Jeg har også både hindbær og solbær............min gamle ribs har næsten ikke nogle bær i år.Så den ryger snart.
      Også en rigtig dejlig aften til dig knus Jette

      Slet
  2. Hej Jette, hvor er det skønne billeder fra Korsbæk, den må jeg altså ind og se :o) og skønne billeder fra din have. Hvor er dine Valmuer flotte. Jeg har prøvet at så nogle men de blev ikke rigtigt til noget.
    Jeg har lige set du har spurgt hvor gammel min Penny Lane er - den er plantet i efteråret så den er ikke så gammel. Din hvide spyd Verbena er rigtig sød, jeg opdage i da g at jeg har en i pink. Og den hvide Katost blomster flot.
    Her regner det lidt nu, så nu håber jeg det regner så meget i nat at planterne får glæde af det.
    Rigtig god aften til dig.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda.Jeg tog en masse billeder fra Korsbæk......................men det var svært at tage nogle ordentlige pga. af alle de mennesker der var.
      Jeg havde fået en del frø af Gitte som jeg strøede ud i foråret.Og de eksploderede bare...................men smukke er de.
      Havde helt glemt min hvide spydverbena.......................men har også sået nogle pink.Ved ikke lige om de når at blomstre i år.
      Dejligt at der er gang i din hvide katost.Du må også have en rosa.
      Lige nu er det også så småt begyndt at regne her.....................håber det vil regne hele natten.
      For her er godt nok tørt.Også en god aften til dig knus Jette.

      Slet
  3. Det er fantastisk at Bakken har fået Korsbæk der må jeg godt nok hen, kan se du lokker lidt Jette.ellers fine billeder elsker rølliken som jeg har sat sammen med roser...
    God aften til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Grethe.Det er helt bestemt et besøg værd på Bakken for at se Korsbæk.
      Og jeg er også rigtig glad for mine røllike..................og er sikker på at den er fin sammen med roser.
      God aften knus Jette

      Slet
  4. Kære Jette Superflot mørk valmue, de andre er jeg nu også pjattet med. Flotte marmelukærme dem går man aldrig fejl i byen med. Den røllike er bare flot, sådan en må jeg have i mit historiske rosenbed. Løvefod, hvor er den bare en super plante, bliver aldrig træt af dem. Sjovt at se figurer fra Matador, vi så nemlig ikke nogen af dem da vi var det. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina.Ja !!! er den ikke smuk.Nej mamelukærmer synes jeg hører til i min have.
      Sjovt at der er så få der har røllike................jeg er rigtig glad for mine.
      De breder sig godt nok.men så kan man jo bare hive nogle op.
      Jeg er også vild med min løvefod......................elsker farven.
      Fru Møge og Misse var vældig populære da vi var på Bakken............de gjorde det godt.
      God aften knus Jette

      Slet
  5. Fine billeder både fra Korsbæk og fra din have. Jeg har også netop gået og tænkt på, at glasbærene ikke blev vist så meget sidste år, men nu er der gang i dem igen. Mine er nu ikke så langt som dine, jeg har heller ikke nogen allium i blomst nu, men så har jeg så meget andet. Jeg fik heller ingen dobbelte valmuer i år, selvom jeg har sået nogen. Jeg må have fat i nogen næste år, den lyserøde har jeg derimod.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Tak skal du have.Jeg var da overrasket da jeg opdagede hvor mange bær der var på planten.
      De små fine blå satte jeg i foråret....................men havde helt glemt dem.
      Jeg har hevet rigtig mange valmuer op.....................for de havde overtaget hele bedet.
      Men smukke er de.God aften knus Jette

      Slet
  6. Så gøy å se fra Korsbæk/Bakken. Jeg tror vi har sett Matador minst 10 ganger :) Det er en fantastisk serie. Sånne blå allium har jeg også som blomstrer nå. Har lyst på flere av de.
    Glassbærene mine som jeg har i potte har kommet like langt som dine :)
    Bærene på de har så vakker farge. Flotte valmuer du har!

    Ha en god aften i syd :)

    Klem, Marit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit.Ja !!! Kordbæk på bakken er godt lavet...........................og jeg har også set serien rigtig mange gange.
      Jeg havde helt glemt alle de små fine blå allium.De er bare så fine.
      Sidste år var der ikke meget gang i min glasbær........................men i år er den rigtig fin.
      Og jeg nyder rigtig alle mine smukke valmuer.
      God aften Knus Jette

      Slet
  7. Skønne billeder! Rølliker må jeg have i haven, de er da fine, og dine billeder får mig da til at glæde mig til mine valmuer i skærebedet springer ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Frede.Jeg er også rigtig lad for mine rosa rølliker.Mine valmuer er da ved at være slut..................men smukke er de..Og dejligt med et skærebed.
      God aften knus Jette

      Slet
  8. Er helt vild med dine valmuer og de smukke mamelukærmer. Røllikerne bør da vist også indføres i min have, de er smukke. Ja, der er sandelig meget at glædes over i haverne stadigvæk, men her har vi nu haft regn siden midt eftermiddag, og vist også mens vi var på ferie, så der virker ikke helt så tørt her og roserne har masser af knopper og blomster tilbage.
    Tak for billederne fra "Korsbæk".

    Knus, Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.Jeg er bare så glad for at mine mamelukærmer er blevet til noget i år.......................men desværre kom der ikke nogle hvide.
      Synes ikke om de gule røllike........................men den rosa er jeg rigtig glad for.
      Er da helt misundelig på regn hos jer,her er der kun kommet få dråber.
      Og vi trænger virkelig til noget væde i vores have.
      Har jo set alle dine smukke roser.....................her er de fleste slut for denne gang.
      Selv tak.Og god aften til dig knus Jette

      Slet
  9. God aften Jette, Der sker vist en hel del i din have, og det er jo skønt. Der er mange dejlige planter, som godt måtte bo hos mig - hvis ellers jeg havde plads. Jeg undrede mig noget over din Ghita, for min er meget pink uden hvidt, selvom den står i knaldende sol hele dagen. Måske det er noget med lyset på billedet.

    Jeg bor så tæt på Bakken, at jeg nogle gange kan høre lydene derfra, når vinden kommer fra den retning. Alligevel har jeg ikke været I Korsbæk, så fint at jeg her kunne se, hvordan det tager sig ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nette.Ja !!! selv om mine roser er lidt på retur lige nu....................så er der jo meget andet i haven at nyde.
      Jeg synes nu at du har rigtig mange skønne planter i din lille have.
      Det kan da godt være lyset på min Ghita rose.............det er et lidt dårligt billede.
      Ja !!! det er jo rigtig at du bor tæt på Bakken.Så må du hen og opleve stedet.
      Rigtig god aften knus Jette

      Slet
  10. Godmorgen Jette.
    Tak for alle de dejlige billeder af dine skønne blomster. Jeg er helt vild med dine blå allium, mandstro og dem du kalder lange blå. Jeg elsker blå blomster. Dine valmuer er også smukke. Jeg har hvide fyldte valmuer, de er noget så smukke. Vil du have lidt frø fra dem, hvis jeg når at få taget fra, inden de selv kaster dem? Og din lilje er da noget af det yndigste. Har du købt den oppe hos Tante Grøn? Der var jo besøg af Liljedamen, første gang vi mødtes. Vores lyserøde lilje er ca 175 cm høj og har 35 knopper. Den hvide og lysegule er ikke så store. Vi har også mange lodden løvefod, de dækker så fint det grimme løv på allium. Du har mange smukke roser, kun vores CD roser blomstrer stadig.
    Jeg ønsker dig en ny dejlig uge. Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen Eliane.Selv tak.Jeg havde helt glemt alle de små fine blå allium da de lige dukkede op..............men fine er de.
      Min mandstræ har bare den mest fantastiske blå farve.
      Det lyder godt med frø af de fyldte........................dem har jeg slet ikke.
      Lige nu kan jeg ikke huske hvor jeg har købt den smukke lilje.
      Det lyder imponerende med den store lilje.
      Ingen have uden lodden løvefod........................jeg er vild med den.
      Jeg er lidt skuffet over min CD rose.Blomsterne folder sig ikke rigtig ud.
      Men heldigvis har jeg jo andre roser.
      Også en rigtig dejlig uge til dig knus Jette

      Slet
  11. Tørken lader ikke til at genere dine planter, de ser allesammen så friske ud. Jeg kan ikke udpege en favorit - der er mange smukke, men det glæder mig, at din glasbærbusk er fuld af knopper.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie.Jeg synes nu nok at nogle af mine planter var begyndt at hænge noget.....................man kan jo ikke vande hele haven.
      Og jeg mener at kunne huske dine flotte glasbær sidste år.
      Men den har godt kunne lide sin plads i surbundsbedet.
      God dag Jette

      Slet
  12. Hej Jette!
    vi blev velsignet med regn i aftes, og det fortsatte ud på natten, var det ikke kommet havde jeg måttet vande i aftes for flere ting hang, det gør ondt at se på. Kunne den lange blå mon være en verbena?, for plantede nogle jeg fandt i engen(hvor der engang var en planteskole), de er skønne og meget villige. Dine valmuer er utrolig flotte, og mamelukærmerne er lækre, havde dem sidste år, i samme farve, i år er de noget tilbage, men du milde hvor de kan lyse op og blomstre længe. Mange flotte billeder af blomster, men også sjovt at se Korsbæk, tak for kigget.
    Ha en rigtig skøn dag
    Hilsen og kram fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette.Det gjorde vi heldigvis også.............15 mm blev det til.
      Jeg er næsten sikker på at det er en verbena...................men navnet var lige væk.
      Sidste år fik jeg ikke sået så mange sommerblomster.Men er rigtig glad for de smukke mamelukærmer.
      Jeg synes da også at det er sjovt med Korsbæk på Bakken..................de trængte også til lidt fornyelse.
      Også en rigtig dejlig dag til dig knus Jette

      Slet
    2. Kære Jette.
      Din blå plante er en spydverbena, kom jeg pludselig i tanke om.
      Kærlig hilsen Eliane

      Slet
    3. Kære Eliane.Tak for tilbagemeldingen..................fandt da også lige navnet i min havebog.
      Og rigtig god fredag til dig knus Jette

      Slet
  13. En masse flotte planter du har i haven. Det er en dejlig tid lige nu. Vi fik også, som Anette skriver, regn i går aftes, hvilket virkelig var tiltrængt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne.Tak skal du ha............................det hele vokser bare lige nu.Og især efter regnen.Vi fik 15 mm i nat.Og det var tiltrængt.
      Rigtig god dag knus Jette

      Slet
  14. Hej Jette. Nej hvor er dine rølliker flotte. Dem kan jeg godt lide. Det ser spændende ud i Korsbæk, det må jeg vist også opleve næste gang jeg kommer til København.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte.Ja !!! jeg er også rigtig glad for dem.Vi er inviteret til frokost med alle vennerne i næste måned på Postgården.................det bliver spændende
      Rigtig god dag knus Jette

      Slet
  15. Så fina Vallmo, gillar färgerna. Så mycket fint du har i din trädgård. Rosa rölleka är fin.
    Ha det bra! Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika.Ja !!! er de ikke smukke.Og mine røllike er jeg også meget glade for.
      God dag knus Jette

      Slet
  16. Hej Jette,
    Smukke valmuer, mandstro og mamelukærmer. Min mandstro er også skøn lysende blå, og meget omsværmet af bier. Hortensia er jo også dejlige. Vi fik vand i går, men der må gerne komme mere, det er meget tørt.
    Må se at få lavet en indlæg. Har masser af billeder. Nu får jeg jord i højbedene, så de kan blive plantet til.
    Har også skrabet de gamle fuger ud i indkørslen og foran drivhuset indtil videre, og erstattet med dejligt nyt stenmel. Det pyntede :-)
    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte.Min mandstro er jeg rigtig glad for.....................fantastisk farve.
      Og dejligt at jeg fik sået mamelukærmer i år.
      Her fik vi 15 mm regn i går nat..................og det var meget tiltrængt.
      Ja !!! det er længe siden du har lavet et indlæg.
      Og spændende at du nu får jord i dine nye højbede.
      Bobo er lige blevet færdig med at ordne fliser udenfor..................det er noget af et arbejde.
      Nu er der fyldt danfugesand mellem brostenene Håber det holder et godt stykke tid.
      Men stenmel er også godt til fugerne.
      Knus Jette

      Slet
  17. Du kan tro jeg har nydt dit indlæg.
    Og dejlige billeder var der af dine flotte blomster i haven.
    Er især vild med dine valmuer. De er utrolige.
    Jeg kan levende forestille mig at Møge og Misse var et hit. De ser så fine ud.
    God dag fra dig.
    Klem Lonni

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lonni.Det er jeg da rigtig glad for.
      Jeg elsker også de smukke valmuer......................men fik vist drysset lidt for mange frø ud.
      Og de to gamle damer lød også som de originale................det bvar sjovt.
      God dag knus Jette

      Slet
  18. Kære Jette, sikke mange dejlige blomster du har i haven, og Lavertera er en dejlig sommerblomst, bare man husker at fjerne de døde hoveder...vores have er lidt...sådan tja. Det eneste bed der er smukt er lavendel parterret samt køkkenhaven. Resten er mismod. Huset også, men det får I høre om snart.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Henrik.Er lige kommet hjem fra et par dag på landet hos familie...................og der er dejligt afslappet.
      Jeg er glad for mine mamelukærmer de lyser så dejligt op derude.
      Kan godt forstå at du gerne vil have en smuk have..................men der er jo lige et hus der også skal bygges færdigt.
      Ser frem til dit næste indlæg.
      God dag Jette

      Slet
  19. Dejlige billeder fra din smukke have, og der fik jeg da lige en aha oplevelse anede ikke der var bygget et Korsbæk på bakken, det ser rigtig fint ud, måske vi skulle der forbi en dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jeannett.Tak skal du ha.Ja !! os i hovedstaden har jo også en tilgang til alle de nye ting der sker her.
      Er inviteret til en stor frokost med 50 mennesker i næste måned.....................vi skal spise på Postgården.Rigtig god søndag knus Jette

      Slet
  20. Sjovt at se billeder fra Korsbæk...der må jeg også ud og kigge en gang...nu er der jo egentlig ingen undskyldning for ikke at gøre det...nu vi har fået bil :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther.Ja !!! det er vældigt populært derude på bakken.Er inviteret til frokost i Postgården i næste måned.
      Næste gang du er her oppe af så må du da en tur derud og opleve Korsbæk.Og som du skriver så har du jo fået bil.
      Rigtig god søndag knus Jette

      Slet