søndag den 31. januar 2016

Lidt blandet fra mit lille gods !!!

Jeg har lige været en lille runde i min have for at se hvad der titter op derude.Og der er da gang i en del.Men koldt og blæsende er det her hos os.

Det bliver ikke til så meget i haven lige nu ,da jeg er i fuld gang med at male min stue.Og det er lidt af en omgang.
Selve malingen er ikke noget at regne............selvom det er lidt hårdt for benene at stå på stigen så længe.

Men alle de bøger -porcelæn og reoler der skal flyttes er næsten det værste.
Er startet med endevæggen der går op til kip ca. 3 m.
Jeg har valgt en mørk dyb blå farve til endevæggen............synes den er blevet vildt flot.Resten af væggene tror jeg bliver hvide.Det er en flot kontrast til den mørke blå.




Denne smukke Azalea kunne jeg da ikke gå forbi.

Mine juleroser står flot ved siden af den brogede benved.
Og de små fine erantis lyser så dejligt op.
Og alle de fine spirer er jeg ikke helt sikker på hvad er.
En enkelt af påskeklokkerne fangede jeg også lige.
Flere juleroser.
Mor og barn har også klaret det hårde vejr fint.
Der er også ved at være gang i mit tulipan bed.
I drivhuset står min sølvsalvie,håber den klarer det.
Og der står også en del nye roser jeg skal finde plads
til i haven..
Mine Sct, Hansurt er også godt på vej.
Jeg er næsten sikker på at dette er Matram.
Min skønne magnolie Susan står med store flotte knopper.
Og har da også klippet et par grene til drivning.
Og så lidt fra min stue.
Får altid lavet nogle farveprøver før jeg går i gang.
Og her ser i resultatet...........en smuk mørk blå.
Synes endevæggen er blevet rigtig flot.
Med hvide reoler og billeder med
lyse og sølvfarvede rammer tror
jeg det bliver rigtig flot.
Men hold da op hvor der er meget der skal flyttes,
før man kan komme i gang.

Mange hundrede bøger står i entreen.

Og spisebordet bliver brugt til alt porcelænet.

Godt man har en stor stue.

Vil da lige slutte af med lidt forårsblomster.

Skønne hvide tulipaner.

Som står i en gammel vase jeg har arvet fra min mor.


Det var lidt blomster og lidt fra min stue.
Håber i har en dejlig søndag derude.
 

































34 kommentarer:

  1. Snygg färg ni målat med, kul när det blir så fint. Och så långt det kommit i din trädgård, mycket längre än här.
    Kram Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria.Tak skal du ha........synes stuen trængte til lidt fornyelse.
      Og en mørk endevæg er jo det sidste nye.
      Jeg synes nu at de små forårsblomster plejer at dukke op på denne her tid.
      Men du bor jo også lidt højere oppe.
      God søndag Knus Jette

      Slet
  2. Så fint det blir! Ja, det er mye jobb, og det er mest jobb å flytte på alt en har stående fra før. Selve malingen tar ikke så mye tid :)
    Det er jo rene våren hos deg! Her ligger alt under snøen fortsatt. Dere får vår mye tidligere enn her, men sånn er det bare.
    Hygg deg med malingen!

    Klem, Marit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit.Tak skal du ha.Glæder mig til stuen er færdig.For det er et stort arbejde.Vi har slet ikke haft sne her den sidste uge........men haven ser lidt trist ud.
      Tak skal du ha.
      Og rigtig god søndag Knus Jette

      Slet
  3. Hej Jette
    Jeg beundrer som altid din energi. Det bliver nok flot med den mørkeblå endevæg. Alene det at rydde væk, er et stort arbejde. Vi har ikke haft energi i år, men der trænger også her.
    Den plante du viser er ganske rigtigt en Matrem.
    Dejligt med forårsblomsterne, som er på vej, men du har ret her er det også koldt og blæsende. Jeg er spændt på, hvordan du få plads til de nye roser.
    Knus og god søndag
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Tak skal du ha.Jeg er allerede meget glad for min væg.
      Og kunne helt sikkert godt undvære alt det flytten om.
      Nu synes jeg at stuen trængte.........så det er bare med at hænge på.
      Det mente jeg godt nok også at det var.
      Ja !!! jeg er også selv spændt på hvor mine nye roser skal stå.Måske kan jeg overtale manden til at lave et nye bed i græsset til dem.
      Også en god søndag til dig Knus Jette

      Slet
  4. Meget flot væg! Er også i gang med at flytte rundt på indholdet i skabe, hænge et par nye skabe op osv..... Pyh hvor har man mange ting!!! må jeg spørge hvad din blå farve hedder? Hilsner

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Horta.Det er jeg da glad for du synes.Det er en farve jeg har fået blandet hos Silvan.Men den er mørk og douce og mat glans 5.
      Vi er vist også mange der bruger vinteren til at få lavet lidt indendøre.
      God søndag Jette

      Slet
  5. ja der er meget arbejde ved at male, jeg er også igang ude i vores køkkenalrum, og der er meget der skal flyttes, pilles ned, vaskes af, tape til, op ned at stigen, og jeg har endda normal høje i huset. Så jeg sorterer, smider væk, vasker af og stiller ind, samtidig med at jeg også maler. Så jeg kan med sikkerhed sige at jeg ikke bliver færdig i dag, så resten må tages efter arbejde i morgen og overmorgen. Men er det rum også færdig og alt er rengjort, selv inde i de bagerste hjørner i skabene.
    Billederne er så fine med både stuen og det der presser sig op af jorden. Det er dejligt at det er igang.
    De løgplanter du viser, som du ikke helt ved hvad er, kunne det være perlehyacint?
    Kh.
    Kirsten.
    P.s. en fed farve du har valgt til endevæggen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten.Sidder også og hviler benene lige nu.Og ja det er alt det der skal flyttes og vaskes ned der er lidt træls............Men glæder mig helt vildt til jeg er færdig og kan se om det bliver som jeg havde tænkt mig.
      Jeg regner med at det tager mindst 14 dage endnu før jeg er helt færdig........skal også lige male mit glasskab, og sætte nyt for vinduerne.
      Jeg tror at vi må vente og se hvad de små spirer er for nogle.
      Gld for du synes om min mørke væk.........er vildt glad for den God søndag Knus Jette

      Slet
  6. Hej Jette!
    Hvor er det flot med den mørke farve til alt det lyse og sølv, ligner næsten at din lækre vase er til inspiration, også selvom jeg ser prøverne, elsker der er lidt farve på, her er også brugt flere, men det hele bindes sammen af overvejende hvide vægge.
    Det er skønt at se alt det der er ved at komme frem derude, her er løgplanterne godt på vej, men kun en enkelt påskeklokke har vist sig til nu.
    Fortsat rigtig god arbejdslyst!
    Kram fra Anette

    SvarSlet
  7. Hej Anette.Ja !!! jeg er også rigtig glad for den mørke væg.Og har da også valgt hvid til resten af væggene.Mine påskeklogger er også lidt længe om at vise sig........skal vist have købt lidt flere
    Men har ikke lige fokus på haven lige nu.
    Tak skal du ha.Fortsætter i morgen for fuld kraft.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
  8. Det ser godt ud og jeg beundrer også din energi. Det er altid så dejligt at få malet, dels frisker det jo hele rummet op og dels får man lejlighed til at få gjort rent ud i alle hjørner og støvet bøgerne af.... ha-ha... ja, et kæmpe arbejde er det altså. Det trænger også her, men bliver vist ikke i år. Skønne hvide tulipaner, elsker dem :)
    Fortsat god arbejdslyst
    Knus, Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.Tak skal du ha for dine søde ord.Der er jo ikke så meget andet en bare at gå i gang med stuen.........synes en maler er for dyr.
      Det er efterhånden nogle år siden jeg sidst malede stuen.Så den trængte.
      Men glæder mig da til at blive færdig........og se resultatet.
      Elsker også hvide blomster.Tak skal du ha og god aften Knus Jette

      Slet
  9. Sikke et arbejde du er gået i gang med i stuen - selve malearbejdet er jo nærmest det mindste, men det bliver dejligt for jer, når det er vel overstået :-)
    Kan godt misunde dig de fine juleroser, mine er altså noget sene til at blomstre, selv om de i år havde knopper allerede i december er der ikke sket ret meget mere med dem.

    SvarSlet
  10. Hej Vivi.Ja !!! det er et stort arbejde.........men godt når det er gjort.
    Og så varer det forhåbentligt nogle år før det bliver nødvendigt igen.
    Jeg var også overrasket over hvor fine mine juleroser er oven på al den sne der har været.
    Men er sikker på at dine nok skal folde sig ud når vejret bliver lidt bedre.God aften Knus Jette

    SvarSlet
  11. Hold da op Jette, du er simpelthen ukuelig, men hvor bliver der flot i din stue. Vi er også ved at tage tilløb til, at skulle i gang med at malet vores stue, samt have sat gips loft op, som vi skal havde sat væv på, før det kan males.
    Hvor er din Sct. Hansurt langt fremme, og i det hele taget har du meget der pibler frem hos dig.
    SMUK SMUK julerose ved den brogede benved.
    Knus
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita.Ja !!! jeg håber da på at min nye stue bliver superflot.
      Men sikke et arbejde.Vi har træloft.........og det orker vi ikke at lave om på.Sct. Hansurt synes jeg altid er tidlig på den.Men har jo ikke så meget tid til haven lige nu.
      Det er lidt tilfældigt at julerosen blebsat der,da jeg ikke havde andre pladser til den.
      Rigtig god dag Knus Jette

      Slet
  12. Hej Jette
    Hvor skønt at se foråret er så godt på vej og jeg tror planterne er længere fremme end her oppe nordpå i min have.
    Rigtig flot farve din stuevæg har fået og yndig vase fra din mor. Det er bare så dejligt at lyset er stærkt på vej tilbage og væksterne skyder frem igen.
    Fortsat rigtig god arbejdslyst :)
    Knus Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose.Hvor er det dejligt at høre lidt fra dig.
      Det er der flere der skriver..........men dejligt at foråret er så småt på vej.
      Jeg nyder også at se på min nye vægfarve.Synes den er blevet vildt flot.
      Her til morgen er jeg glad for lyset.For det er altså bedre at male i dagslys.
      Tak skal du ha og rigtig god dag til dig Knus Jette

      Slet
  13. Hej Jette.
    Du har helt ret, den farve er super flot..bå billederne virker den nærmest Blågrå. Det bliver rigtig god baggrund for dine hvide reoler og sølvrammerne.
    Nu havde jeg jo regnet med at skulle have maler lige efter nytår, så jeg har fået ryddet ud og op og gjort rent..men mangler stadig og få malet.Heldigvis så tager det mig ikke så længe i min lille stue (maleren skal kun tage lofterne)
    Det bliver super flot hos dig og du har også tid til at blogge og gå i haven og tage billeder..du er en super woman :o)
    Forsat god arbejdslyst med det hele.
    Kram fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda.jeg er da glad for du synes om min blå væg.........kan være lidt svært at gengive den rigtige farve.Men den er mørk douce blå og mat.
      Det er en bonus når man skal male, at man få gjort ordentlig rent og sorteret ud i alle ens ting. For hold da op hvor man har masser af porcelæn-glas og bøger.Og nips blever der også sorteret kraftigt i.
      Jeg blogger når jeg trænger til en pause eller om aftenen når det e for mørkt til at lave noget.
      Du må da også vise din stue når du går i gang.Skal du have nogle spændende farver?
      Tak skal du og god dag til dig knus Jette

      Slet
  14. Hejsa Jette.
    Hold nu op foråret er på vej. Alle dine billeder er fantastiske. Elsker når blomsterne begynder at titte frem og glæder os så meget.
    Syntes dine planter er meget langt fremme, også mere end de er her mod nord....

    Rigtig skøn mandag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte.Ja !!! nu har vi taget huld på den sidste vintermåned.Så lad os håbe at foråret er lige om hjørnet.
      Jeg er også vild med når forårsblomsterne begynder at titte op af jorden.........men har jo ikke så meget tid i haven pga. af jeg maler stue på livet lyst.
      Også en dejlig dag til dig Knus Jette

      Slet
  15. Jette hvor er det godt at se det man lige er igang i, ofte glemmer jeg denne fase.
    Wow for en skøn blå væg den ligner fløjl den bliver du glad for. Som du skriver godt med en stor stue...ja for det vil altid overraske een når alt tages ud af reoler.
    Skøn gammel vase pas godt på den.Ja det skyder derude uanset vejret det da et godt tegn...
    mandags hilsen Grethe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Grethe.Tak skal du ha........synes alt det udenoms hører med når man maler.Jeg er allerede så glad for min blå væg.Og resten af væggene bliver hvide.Mit arvestykke er jeg også rigtig glad for.Den har også en god facon.
      Her har det regnet hele dagen.Men de små spire er da på vej op.
      Også en dejlig mandag aften til dig Jette

      Slet
  16. Hej Jette. Det bliver flot i stuen. Rigtig god arbejdslyst:) Jeg kan godt se, at der er god gang i den i din have. Men vejret er ikke et udevejr lige i øjeblikket heller ikke her hos os! Nu stormer det og øsregner. Sådan skal det vist være de næste dage!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte.Det er jeg også sikker på...........men sikke et arbejde.
      Ja !!! det er heller ikke meget jeg har været i have.Og her blæser og regner det lige nu.Så vi må vist være tålmodige med det forår.
      God aften Knus Jette

      Slet
  17. Det kribler nok i fingrene for at komme i haven ,og hver dag håber man foråret rykker nærmere, lige nu er det vel erantistid! ja dem har vi ikke her i vores del af europa,men så kan jeg jo se på alle jeres:)
    Ha en god dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jan.Ja !! det gør det..........men har jo nok at gøre med min stue lige nu.
      Men kan da se at der er meget det titter op derude.
      Du kan glæde dig over de små fine erantis her hos os, og vi nyder alle dine smukke iris.
      Også en dejlig dag til dig i syden Jette

      Slet
  18. Hej Jette
    Hold da helt op hvor er i flittige ;) Det er en superflot blå farve der er blevet malet med. Ja det at male væggene er mindste, det er alt det andet der kræver tid og masser af arbejde, men det bliver så skønt bagefter.
    Dejligt at foråret også er på vej hos jer ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Heidi.Ja !!! lige nu er der godt gang i den.
      Er nået ca. halvvejs.Men har da lige fundet ud af at mit glasskab også skal have en tur med penslen.Og det bliver helt bestemt dejligt at kunne nyde en helt nu stue.
      Og så kan jeg jo også komme i haven når jeg er færdig herinde.
      God aften Knus Jette

      Slet
  19. Kære Jette.
    Tak for alle de dejlige billeder fra hus og have. Din blå væg ser flot ud, det bliver dejligt med en frisk stue. Så er du klar, når det bliver vejr til at komme i haven.
    Dine små spirer er kost-fuglemælk, du kan kende dem på den hvide stribe midt i bladet. De blomstrer i juni måned og jeg kalder dem stjerneblomster, pga de yndige hvide blomster. De skal stå solrigt for at blomstre.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane.Dejligt at høre fra dig.Og skønt at du har nydt alle mine billeder.Jeg knokler stadig med stuen.........har gang i 4 forskellige malinger.Fandt lige ud af at jeg også ville male mit glasskab.
      Tak skal du ha for oplysningen.........nu må jeg jo vente på at de blomstre.
      Kan jo godt huske de små fine blomster nu du kan genkende dem.
      Jeg synes der er en lille blomsterknop i en af mine nerie.Spændende om de vil blomstre i år.
      Håber i begge har det godt,skrev en lille hilsen på Tinas blog til jer.
      Rigtig god weekend Knus Jette

      Slet