søndag den 8. februar 2015

Februar..................inde og ude !!!

Så forsvandt sneen igen-igen...............men til gengæld blæser det otte pelikaner.
Nu ser haven igen trist ud.Men så må vi jo købe os til lidt smukt at se på indendøre............og har også lidt magnolie grene til drivning.

Jeg får også læst en del af mine havebøger og planlagt fornyelser i haven.
Nye frø skal der også indkøbes...............og sås.
Så jeg kan sagtens få tiden til at gå.

Viser lidt billeder af det der er på vej op..............og lidt fra hvad jeg har
købt af blomster til at live op indendøre.

                 Mine stinkende nyserod er jeg rigtig glad for

              Og de smukke vintergækker står også lige på spring.
                         Og da sneen forsvandt dukkede der fine primula op.

                                  Er ikke helt sikker på hvad dette er.

                         Men de små glad erantis er jo ikke til at tage fejl af.

                        Køber jo rigtig mane hyacinter hvert år........og
                        de kommer så i haven når de er afblomstret.

          De smukke juleroser blomstre både ud og inde hos mig lige nu.

  Utroligt at mine græsser er så pæne efter at have været dækket af sneen.


Mener det er narcisser på vej op.

Sankt Hansurt er altid tidligt på den.
 
Jeg har lige købt et par af de små fine kander hos Drømmegaven.

De skønne perlehyacinter kunne jeg slet ikke stå for..............
og har pyntet i stuen en uge.

Mine bronze figurer nyder jeg hver dag.
Er rigtig spændt på hvornår mine magnolie grene springer ud.
Jeg er rigtig glad for denne smukke
vase ,som jeg har arvet fra min mor.
 
I min udestue står min store agave..........som
jeg har taget en del "børn" fra.
Sidder og drømmer om alle de hvide
blomster i min have.........og dem
som jeg skal købe.
 
Har jo en del af CDs bøger.......
og min ynglingsbog er
Vis mig dit drivhus.

Et  lille udpluk af mine havebøger.


Til slut vil jeg lige vise min dejlige kande med
sprøde tulipaner i...............fik ideen af Margit.

Det var lidt fra Mit lille gods,
på en blæsende søndag.
 






36 kommentarer:

  1. Så mye spennende som kommer opp i hagen din allerede nå! Her er det fortsatt masse snø.
    Den sorte vasen var utrolig vakker, og den agaven så imponerende ut! Skal si du har mange bøker av C. D. Jeg har også Den hvite hage og Juleroser og påskeklokker. Den siste er min favoritt! Jeg elsker helleborus :)

    Ha en fortsatt god dag!

    Klem, Marit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit.Ja !!! ligeså hurtigt sneen forsvandt......................liges hurtigt var alle forårsblomsterne på vej op.
      Jeg er også rigtig glad for min arve vase.
      CD har jo skrevet rigtig mange dejlige bøger..................som jeg er rigtig glad for
      Også en rigtig god dag til dig knus Jette

      Slet
  2. Kære Jette Det var skønt som sneen forduftede og gav os dejlig sol idag. Dejligt med lidt blå himmel. Dejligt med alt det , der er på vej op. Imellemtiden kan vi nyde blomster indendøre, skønne kander og tulipaner du viser. God søndag! Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina.Ja !!! det gik da rigtig hurtigt med den sne.
      Jeg kan jo nok ikke være med,med alle de skønne vaser du viser.
      Men er glad for dem jeg har.Og friske blomster er jo ikke til at undvære.
      God søndag aften knus Jette

      Slet
  3. Hej Jette!
    Jeg er VILD med dine altid så dejlige og positive indlæg, og nyder dem! Hvor er det dejlige forårstegn din have viser, og det ser ud til du er i haven inden døre også, med bøger og planer;-) Smuk og særpræget vase fra din mor, og skønne ballerinaer, dem kan jeg også let falde for.
    Ha en skøn søndag aften!
    Kram og hilsen fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette.Jeg er da rigtig glad for at du nyder mine indlæg......................det varmer.
      Da sneen først var væk kunne man rigtig se hvor meget der var på vej op.
      Har læst mig til at vasen fra min mor er ret sjælden..................men er rigtig glad for den.
      Mine to ballerinaer i bronze er bare mine ynglings ting her i stuen.
      Den lille danserinde er en kopi af Degas .............og købt på antikmarkedet i Nice.
      Og den store danserinde har jeg købt i Forum.
      Også en rigtig dejlig søndag aften til dig knus Jette

      Slet
  4. Hvor er den sød den lille kande fra Drømmegaven. Jeg er da helt vild med vasen du har fået af din mor.
    Alma og jeg har været i haven i eftermiddag og inden jeg fik set mig om havde jeg gang i riven og saksen. I Orangeriet var hvor solen stod ned på var der skønt varm og eftermiddags kaffen blev indtaget der.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda.Jeg er også rigtig glad for mine små kander..................købte en grå og lys grøn.
      Men min vase fra min mor er jo noget særligt.
      Solen har godt nok været fremme............men hundekoldt var det.
      Synes nu at det er for koldt med havearbejde endnu.
      Ja !!! både mit drivhus og udestue er fyldt med krukker og vækster......................så den står på sofaen.
      God aften Knus Jette

      Slet
  5. Hej Jette, hvor er der meget på vej op hos dig i haven - dejligt! Din nye kande er slet ikke til at stå for - hvor er den yndig. Og også vasen, du har arvet fra din mor. Lige som dig har jeg perlehyacinter til at stå og pynte i stuen.
    Ha' en skøn søndag aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Madame.Var oså rigtig overrasket over alt det der tittede op derude.
      Har en del kander................og de to nye fra Nana er jeg også rigtig glad for.
      Perlehyacinter i den lyseblå udgave synes jeg bare var så fin..............så den kom med hjem.
      God aften til dig knus Jette

      Slet
  6. Kære Jette
    Hyggeligt indlæg om alle dine gøremål. Den gamle lilla vase er meget smuk...
    Det bliver flot når grenene springer ud...
    Der er også et væld af spirer i min have....

    Kram
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.Ja !!! der er jo kun de små spirer derude.....................så jeg viser lidt af hvad der sker indendøre
      Jeg er også rigtig glad for min arvevase.
      Og min Susan er bare SÅ smuk når hun springer ud.
      Rigtig god søndag til dig knus Jette.

      Slet
  7. Hej Jette,
    Ja, det er dejligt at sneen er væk igen. Men blæsten er meget kold,. Prøvede at luge lidt ukrudt, men det var altså for koldt. Skønt med lidt forår indenfor. Jeg har også købt lidt påskeliljer og nogle iris reticula til at pynte lidt med. Der er masser på vej op.
    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte.Jeg var også kun ude for at tage lidt billeder..................for den blæst var ikke rar.
      Kan slet ikke leve uden friske blomster på denne årstid....................de liver så dejligt op.
      Man er overrasket over hver gang man ser de små spirer på vej op.............dejligt.
      Knus Jette

      Slet
  8. Hej Jette. Sikke aktiv du er, jeg har det ligesom dig, jeg har også altid noget at gøre. Spændende hvad du finder på med hvide blomster. Min yndlingshavebog er Havens Krukker. Den kunne jeg se, du også havde. Fine tulipaner, du har købt og kanden fra Drømmegaven har jeg også, den fik jeg i fødselsdagsgave af min mand, - jeg fik faktisk tre!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte.Ja !!! selvom vi ikke rigtig kan komme i haven lige nu.................så er der jo mange andre ting at foretage sig.
      Jeg elsker hvide blomster i min have.....................synes de er så smukke og lyser dejligt op derude.
      Den store kande var jeg heldig at købe i vores lokale plantemarked for bare 50 kr.
      Men de to små er jeg også rigtig glad for.
      God aften knus Jette

      Slet
  9. Hahaha Jette, jeg kender alt for godt det med at stirre på spirer på vej op af jorden, og spekulere på, hvad det mon er. Jeg går ikke ud fra, at det er en stinkende nyserod fra haven, som allerede blomstrer så flot? Jeg købte en sidste år, som blomstrede flot det meste af sommeren, og som har haft grønne blade hele vinteren. Den står i krukke, og jeg kiggede i dag under bladene og må konstatere, at der er nogle små planter på vej op af jorden. Jeg aner ikke om det er helleborus børn eller ukrudt, men jeg har tænkt mig at holde fingrene væk, indtil jeg er mere sikker i min sag. Det med at læse i havebøger kender jeg også. Den Hvide Have som du - bl.a. - viser er en usædvanlig smuk bog, som kan få én til at sidde i lænestolen og lave vilde planer, fordi man husker haven meget større, end den er i virkeligheden. Jeg har allerede frø og dahliaknolde i et sådant antal, at jeg ikke aner, hvor jeg dog skal gøre af det. Fortsat god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nette.Ja !!! man tror man kan huske hvad og hvor man satte nogle løg........................men nej !!!
      Har ellers registreret alle mine bede......................var træt af at støde på løg når jeg lagde nye.
      Jo det er den ene af mine to stinkende nyserod jeg har i haven..............står et beskyttet sted.
      Men der gik også to år før mine blomstrede.
      Mine to ynglings bøger fra CDs hånd er den hvide have..............og vis mig dit drivhus.
      Dem er jeg rigtig glad for.
      Sad forleden og skrev ned hvad jeg skal købe af frø.................og lidt flere dahlia knolde bliver jeg også nød til at have...........................for de var en stor succes sidste år.Du skal såmænd nok få skruet det hele ned i din have.

      Må vist en tur i Bilka i næste uge.
      Også en god aften til dig Knus Jette

      Slet
  10. Hej Jette
    Ja det har godt nok været en blæsende søndag og natten til i dag har da været held ViLD! Flot stinkende nyserod du har og din græsser er virkelig også fin, i det hele taget har du rigtig meget dejligt på vej. Jeg har lidt problemer med at få mine billeder ind på mit indlæg, så det indlæg må vente til i morgen - har haft to store fuchsia ude til omplantning i dag hvilket var tiltrængt.
    God uge til dig.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita.Hundekoldt har det været i dag..................så det blev til indendørs sysler.
      Men det er nu heller ikke så tosset.
      Er rigtig glad for mine stribede græsser (japansk star)................har den flere steder i haven.
      ØV med den teknik........................kender det alt for godt.
      Også en rigtig god uge til dig knus Jette

      Slet
  11. Kære Jette.
    Hvor er det dejligt at følge din blog. Jeg sidder altid med et smil om munden, når jeg har læst indlæg og kommentarer. Dejligt med alle de spirer i din have, det er sådan en vidunderlig tid vi går i møde.
    Vasen fra din mor er meget smuk og det er dine bronzefigurer også. Det er så skønt med smukke ting omkring sig.
    Jeg har en krystalskål på fod fra min mormor. Den havde hun altid hugget sukker i.
    Mine yndlingsbøger er Den levende have og Den hvide have. Har rigtig mange hvide stauder i vores krukker.
    Ønsker dig en rigtig dejlig ny uge.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane.Det er jeg da rigtig glad over at høre.Ja !!! nu går det den rigtige vej...................og det er et rigtig fint vejr hos mig i dag.
      Der er jo en del der har vist deres smukke vaser....................så ville jo også vise min arvevase.
      Og mine dansepiger er jeg rigtig glad for.Sjovt nok har jeg også en krystalskål på fod..............den må jeg vise en dag.
      Vi er vist mange der elsker hvide blomster......................og CDs bøger er jo værd at nyde lige nu.
      Også en rigtig god uge til dig Knus Jette

      Slet
  12. Du har så meget smukt omkring dig både ude og inde. Hvis der kommer noget mere varme og sollys, vil det eksplodere derude.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie.Jeg er også rigtig tilfreds med alt det jeg har her hos mig.Og i dag er det det smukkeste vejr.
      Så jeg må ud og virke lidt ...................der trænger til lidt oprydning efter det omskiftelige vejr.
      God dag Jette

      Slet
  13. Hej Jette.
    Skønne billeder du har lagt op.
    Man bliver virkelig i forårshumør når man ser disse.

    Længes efter at komme igang i haven.

    Knus Bente.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente.Jeg er da glad for at du synes om alle mine billeder.'
      Er lige kommet hjem fra Kbh.og fik købt lidt flere dejlige blomster .
      Ja !!! vi er nok rigtig mange der længes.
      Rigtig god aften Knus Jette

      Slet
  14. Stinkende nyserod er bare så fin og lysegrøn og blomstrer rigtigt længe.
    Mine er også i fuld gang. Tillykke med de fine Myntekander (ja, nu har jeg jo ikke læst ordentligt med - var det en eller flere...) - de er skønne og jeg vil også gerne have købt nogle hos Drømmegaven.
    Tulipaner må der til.
    Er spændt på om vi nu fortsætter lige over i noget forår - det er nok lidt tidligt, men vi kan da håbe.
    Knus, Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.Jeg er også rigtig glad for de to nyserod jeg har.
      Jeg købte to af de små fine kander...................der var jo 20%.
      Den store lilla var jeg jo heldig at få for bare 50 kr.på min planteskole.
      Vi er lige kommet hjem fra Kbh...............og ved Magasin er der altid gode tilbud på blomster.
      Så en flot stor julerose for bare 50 kr.kom med hjem
      Har lige hørt i TV at vejret i morgen bliver op til 10 grader.............det er da fantastisk.
      Rigtig god aften Knus Jette

      Slet
  15. Hej Jette
    Jeg havde slet ikke set dit indlæg, men nu har jeg set både vasen fra din mor og magnoliagrenene, mon ikke vi snart får dem at se i blomst. Jeg kan ikke nænne at plukke ind af mine, selvom der i år er flere knopper end der har været før. Din nyserod er flot, min gik desværre ud, den og påskeklokker og juleroser har jeg desværre ikke held med.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  16. Hej Lisbeth.Ja !!! det kan jo svært at følge alle bloggerne.
    Jeg glæder mig rigtig meget til min Susan springer ud.................og de grene jeg har klippet af voksede hen over min formklippede thuja.
    Mine to nyserod trives rigtig godt..................og det samme gør mine juleroser.
    Har lige købt en flot ny på vores Københavner tur.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
  17. Svar
    1. Hej med dig.Dejligt at du kan lide alle mine foto.
      God aften Jette

      Slet
  18. Det ser dejligt ud med alle de planter både ude og inde :-)
    Jeg fik en stinkende nyserod af min mor sidste år, men den ser desværre ud til at være gået til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi.Ja !!! vi må jo nyde blomsterne indendøre indtil de for alvor dukker op i haven.
      Jeg er rigtig glad for mine to nyserod................fik en af Susanne fra Heaven
      for to år siden.Og den delte sig til to.
      God dag Knus Jette

      Slet
  19. Som det spirer og bobler af forår hos dig Jette........og din nyserod er da bare fantastisk smuk.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe.Ja !!! er det ikke bare en skøn tid vi går i møde.
      Jeg er også rigtig glad for min nyserod.................den lyser så dejligt op.
      Rigtig god weekend Knus Jette

      Slet