søndag den 29. juni 2014

Besøg i Holte og lidt fra min have.!!!

I dag er der jo både rosens dag og det er også havefestival i hele landet.
Drog tidligt til Holte.................og nåede Knud Møllers have med mange dejlige hosta.

Men på vej til Nina Ewalds have stod regnen ned i tykke stråler.

Så jeg tog hjem igen til min egen have.............og der var tørt.
Men fik da en lille byge lidt senere.
Nu tror jeg nok at vi har fået vand i hele landet........skønt og tiltrængt.


Vil lige starte med at vise min dejlige Gertrude Jekyll............har bare blomstret i en måned nu.
Mine to røde  klatreroser-Sympathie er blevet SÅ lange at det er
svært at få et godt billede af dem.
Har New Dawn flere steder i haven.

Og det samme gælder mine Pink Ferry roser.
En dejlig buskrose.
Har to gule roser som jeg har fået forærende.........
ved desværre ikke hvad de hedder,men de dufter SÅ dejligt






Et oversigtsbillede fra vores store terrasse............dejligt frodigt.

Skønne lavendler i vores indkørsel.

Og nu er der god gang i alle mine dahlia.

Dejlig kombination af rose og hosta.

I krukken til venstre står en sommerfuglebusk som jeg har fået
Lisbeth fra Høneballehaven

Det sidste nye tiltag her i haven......en klematis til at kravle op i æbletræet.

Troede at denne klematis var gået ud.......men nu kravler den lystigt opad.

I skal da heller ikke snydes for det årlige billede af mine hosta
på nordsiden af huset.
Min smukke mandstro som jeg havde med hjem fra London sidste sommer.
Denne dejlige græs fik jeg af min svigerinde da vi var i Helsingør forleden.
Billedet her er også fra Helsingør..........de er da flotte!
Det er et rigtig hortensia år..............alle mine blomstre.
Denne smukke sommerfugl kom også med hjem fra London.
Broget benved og pink spirea. 
Og så lidt billeder fra Knud Møllers have.
Der var rigtig mange formklippede buskbom i haven.
Men det der var mest af var alle de smukke hosta...............er vild med dem med det grå løv.
Men en smuk acer var der også.Glæder mig til at min bliver ligeså stor.
                                                        En lille collage af de skønne hosta.


                                              Det var lidt fra rosens dag-
                        Og fra have festivallen over hele landet!
                   Er spændt på at se billeder fra alle de dejlige haver.

34 kommentarer:

  1. Ja, jeg skal love for at vi endelig (!) har fået regn her i Holte. Men synd at det skulle falde sammen med åbne haver ... Dejligt at du kunne komme hjem i tørvejr i egen have :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana.JA !! du må jo også have fået en ordentlig dyne.Men lidt ærgeligt..........da jeg havde satset på tre haver.Fik kun en lille byge her i eftermiddag
      God aften knus Jette

      Slet
  2. Hej Jette!
    Og det ser rigtig godt ud i din have, dejligt bed ved den store terrasse, meget dekorativt med din klematis som begyndte at gro!
    Fascineres altid af de flotte formklippede "træer" og hostaerne ligeså. Håber jeg kommer på besøg i Jørn Møllers have næste gang der er åben have, den ligger i Silkeborg, og han klipper meget:-) men måske du kender?
    Ha en dejlig aften
    Mange hilsner fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette.Jeg er også meget glad for mine bede ved terrassen.Her gør det ikke noget at blomsterne hænger ud over ...............for her skal manden ikke slå græs.
      Jeg er jo meget glad for at formklippe..............og havde også håbet på at vi nåede Jørns have i Silkeborg.Men det må blive en anden gang.
      Også en dejlig aften til dig Knus Jette

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  3. Sikke mange skønne billeder - din have er en drømmehave! Tak fordi du også viser Knud Møllers have med de flotte hosta.
    Vi fik ingen regn i dag. Her har et rådyr lige gået og spist af mine uægte jasminer og mine æbler. Lige nu står en udenfor og kigger ind :-) Ha' en dejlig aften, klem!

    SvarSlet
  4. Hej Madame.Tak for dine søde ord.JA !!! der var rigtig mange smukke hosta i Knuds have............du ved jo at jeg er meget glad for hosta.
    Rådyrene er smukke..........men de behøver jo ikke at spise det hele i din have.
    Skal på landet til familien i næste uge( Ny.Sjælland.)..........og der har de også rådyr der kommer og tar for sig af retterne.
    Også en dejlig aften til dig knus Jette

    SvarSlet
  5. Hej Jette
    Ja regnen har da med at falde på uheldige tidspunkter, det var synd for dem med de åbne haver i Holte. Hostaer kan man ikke undvære i haven, både du og Knud Møller har mange.
    Nåda du har en sommerfuglebusk fra Høneballehaven, det er da hyggeligt.
    Der er vist desværre dele af landet, som stadig mangler regn, på Lolland har de så vidt vides ikke fået endnu.
    Nå men i Holte har de så, her hos var det tørvejr. Dine bede ser flotte ud, især dit terrassebed er flot.
    God aften og knus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Kender du godt Knud Møllers have? Er det ikke der din ene søn bor.
      Vi har kun fået 5 mm. de sidste par dage.Øv.-ØV.
      JA !! min sommefuglebusk trives godt i krukken indtil videre.
      Fik lige taget et billede af bedet...........synes også selv at det er et dejligt bed.
      Også en god aften til dig knus Jette

      Slet
  6. Hej Jette,
    Dejligt at du kom rundt til Havefestival. Jeg fik også besøgt en skøn have i Hedensted i dag. Den skal du med og se engang. Har taget en masse billeder som kommer på bloggen i morgen. Skønt billede af din Gertrude Jekyll, især i anledning af rosens dag. Jeg må bare have fat i den mandstro, den er så flot. Dit terrassebed ser frodigt ud.
    Dejlige billeder af hosta og formklip hos Knud Møller.
    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte.Ja !! det var lidt ærgerligt at jeg ikke nåede alle de tre haver jeg havde planlagt.............men det regnede for meget.Det lyder spændende med den have i Hedensted.
      Jeg blev jo nød til at have nogle roser på i dag.Men har kik på nogle flere.
      Har fået et gavekort til Planteoasen
      .Knud Møller havde RIGTIG mange skønne hosta.
      Knus Jette

      Slet
  7. Skønt terrassebed.
    Ja, og så dine smukke hosta på nordsiden, helt utroligt hvilken effekt det har med så mange på rad og række.

    Gertrud Jekyll har jeg også, det er en skøn rose, som blomstrer længe.

    Knus, Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.Det var lige til sidst at jeg tog et billede af mit terrassebed............men synes da også at det der godt ud,selv om flere af blomsterne er færdige for i år
      .Jeg er også rigtig glad for den lange række af hosta på nordsiden..........de trives rigtig godt der.
      Må have nogle flere roser...........har kik på nogle stykker.
      God aften knus Jette

      Slet
  8. Hej Jette
    Dejlige billeder fra din have, hvor har du mange fine plante kombinationer. Skøn klematis i samspil med kurven, og den hvide rose i stativ med hosta er også meget smukt ;)
    Ja vi kan sagtens bruge mere regn til haverne, men her kommer der vist ikke noget den nærmeste tid...desværre

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Heidi.Tak skal du ha for dine søde ord.Mange gange er det tilfældigheder der får det hele til at se godt ud.Jeg synes også at jeg er tilfreds med haven lige nu.Men har da også nye planer for bedene.
      Mit hvid/gule bed er alt for overfyldt...........så nogle af mine planter drukner helt.
      Vi kan da også godt bruge mere vand.............men ok med det vi har fået.
      Godaften knus Jette

      Slet
  9. Kære Jette
    Gertrude Jekyll er bare dejlig, mine er ikke sprunget ud i nu.
    Hostaen med den hvide stribe er fantastisk sammen med den hvide rose!

    Kram
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette,JA !! det er en smuk og dejlig rose.Og det var en tilfældighed at rosen og hostaen blev sat sammen.Da jeg satte rosen havde jeg glemt at der stod én hosta.............men det ser ud til de trives sammen.
      God aften knus Jette

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  10. Hej Jette. Wauv sikke et indlæg, det var spændende lige fra start til slut. Din rose er meget smuk og åbenbart længeblomstrende. Jeg har også været på havebesøg i dag og det var en stor fornøjelse at se de flotte haver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte.Tak skal du ha.........det er jeg glad for du synes.
      Det er en smuk .........og velduftende rose.
      Og altid dejligt at komme ud og se andre haver og få lidt ny inspiration.
      God aften Knus Jette

      Slet
  11. Hej Jette
    Altid dejligt at besøge andres flotte haver. Din have ser super flot ud. Jeg er ret vild med dit terrassebed, der har med flot kombination af form og farver. Gertrude Jekyll er bare skøn og har en fantastisk duft.

    Ha' en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laleh.JA !! helt bestemt.Jeg så pludselig bedet med andre øjne.Og knipsede lige et billede.
      Og min Gertrude er bare en dejlig rose.med en skøn duft.
      Også en dejlig aften til dig knus Jette

      Slet
  12. tror der er mange der har været på have vandringer idag specielt på rosens dag. skønne billeder i alle deres facetter.
    tak for med kik af din dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Grethe.Ja !! det tror jeg også............og dejligt at komme ud og opleve andre haver.
      Selv tak...................dejligt at du kunne li at kikke med.God aften Jette

      Slet
  13. Godt at du nåede Knud Møllers have. Især når du er så glad for hosta. Vi var ualmindelig heldige med vejret. Kørte gennem nogle frygtelige byger og kæmpe vandpytter til Tidens Stauder - hvor der ikke kom så meget som en dråbe.

    Nina Ewalds have må du se til næste år. Hun holder helt sikkert åben have igen.Men måske bliver du selv fristet til at åbne din have. For der ser da ualmindeligt dejligt ud!

    /Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte.Det var lidt svært at finde .............for vejen ar spærret i den ene ende af vejarbejde.
      Men mange dejlige hosta som jeg ikke har.Og var også glad for at se alle de klippede buskbom.Ninas have havde jeg glædet mig til............men med det styrtregn havde jeg ikke lyst til at besøge haven.
      Min søster punker mig også for at holde åben have............men lad os nu se til næste år.
      Godaften Jette...............og tak for informationer ang haverne i Holte

      Slet
  14. Hej Jette!! Sikke nogle dejlige billeder! Tænker også at du kan være med i "åbne haver". Jeg nåede lige en enkelt have i Lundtofte efter arbejde. En helt fantastisk smuk have hos gode venner. Den var godt besøgt.
    :-D Karin

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karin.Tak skal du ha...........dejligt at du nyder alle mine billeder.
      Der er bare SÅ mange haver man godt ville have besøgt.Men nåede kun en enkelt pga. af vejret.Godaften Knus Jette

      Slet
  15. It is all beautiful. Summer and roses, Everything looks gorgeous. xo Jenny

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jenny.Thank you for jour nice komment..........Jette

      Slet
  16. Tak for kigget. Det er altid spændende at se andre haver :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi.Selv tak ! Man får SÅ mange gode ideer og bliver inspireret når man besøger andre haver.
      God aften Jette

      Slet
  17. Hej Jette. Din have ser stadig godt ud. Tak for de dejlige billeder.
    På billedet med rosen og hostaen, er der en plante helt yderst til højre i billedet, hvad er det? Det ligner en Clivia eller en Amaryllis, men det passer ikke med blomsterknopperne. Måske en Clivia med meget lang stilk?
    Mange hilsner fra Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eliane.Tak skal du have.Er glad for du nyder alle mine billeder.
      Den hvide plante du kan se er såmænd en dahlia der blomstre rigtig fint lige nu.
      Er lige kommet hjem efter tre dage i Ny. Sjælland for at besøge familien på landet.
      God dag Jette

      Slet