søndag den 2. februar 2014

Billeder taget med mit nye kamera!

Ja! nu viser jeg de første billeder med mit nye kamera.
Et system-smart kamera Samsung NX 1000.

Har øvet mig..........men synes det kan så mange ting som jeg lige skal lære at kende.
Håber i vil synes om mine billeder.

Idag smelter sneen............og det er dejligt mildt.
Lyst i vejret og lidt sol........det er lige hvad vi har brug for

.
Jeg er bare så stolt af dette billede af min magnolie-Susan
Klippede to grene af for ca.10 dage siden.............den er da bare så smuk.


Har sat dem i min Franske lerkande.
Køber hver vinter de små vår iris......her er det Katherine Hodgkin.
Dejligt at man kan sætte dem ud i haven når de er afblomstrede.
På mit arbejdsværelse har jeg lidt pelargonie.....der står de trygt og godt.



Grenene fra stauderne er utrolig dekorative her i sneen.
Kan næsten ikke vente på at mine iris skal blomstre,
men frøstandene er da heller ikke så tossede.
Sankt hansurt har også nogle smukke frøstande.
Min Japanske Star står ligeså flot i sneen...........det er da utroligt.
Dette billede er taget gennem  ruden..........havde håbet på at der var nogle fugle.
Men de flyver lige så hurtig som jeg får øje på dem..........synes ikke der har været så mange i år.
Også dette billede er taget gennem ruden.
Det er to dage gammelt.
En collage fra lidt af det som jeg fandt i haven idag.
Synes billederne bliver lidt uskarpe når jeg laver  collager..........bliver jeres også det?
Var på loppe i går i Farum...........20 kr.for alle disse lerkrukker.
Det er da billigt.Dejligt at ha til alle mine pelargonie stiklinger.
Købte også 3 af disse små trækasser for en 20.
Skal nok finde på noget at bruge dem til.
I drivhuset står der 11 krukker med tulipaner og narcisser.
Glæder mig utroligt til de blomstre.........men de er da godt på vej.
Min stinkende nyserod hænger lidt med næbbet....men den skal nok komme sig.
Lidt pynt fra hoveddøren.........en gave fra min søster.
Dette billede er jeg blevet inspireret til  fra Susan - My Loving Home........et helt lille kunstværk.
Vil slutte af med min dejlige hvide rhodo her i sneen.
Der er masser af knopper i........kan næsten ikke vente på at den blomstre.

Det var de første billeder med mit nye kamera.
Men har meget at lære endnu.
God søndag derude.

54 kommentarer:

  1. Skønt med nyt grej og kameraet ser ud til at skyde nogle fine billeder - tillykke med det :-)

    Ja det er utroligt så meget der trods alt fortsat er grønt derude - herligt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne.Tak skal du ha.Da først det meste af sneen var væk.........ja så dukkede der mange ting frem .Dejlig tid vi går i møde.God aften til dig knus Jette

      Slet
  2. De er fine dine billeder af Magnolien og den lille iris er da helt bedårede. God søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina.Jeg blev så glad da mine magnoliagrene sprang ud.Kunne heller ikke stå for de små våriris.........de er bare så fine.
      Rigtig god søndag til dig knus Jette

      Slet
  3. Resultatet er rigtig fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie.Tak skal du have.Men det er bare at tage en masse billeder før man er fortrolig med kameraet.
      Godaften Jette

      Slet
  4. Hej Jette, hvor er det smukt at se din have og de fine små iris og magnolieblomster, du har indendørs. Her har solen skinnet, og havevalmuerne er cirka 10 centimeter oppe allerede. Rigtig god aften! Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Madame.Vi har brug for lidt smukt indendøre på denne årstid.Og magnoliaen er bare så dejlig.
      Det var da godt nok tidligt med dine valmuer.
      Også en rigtig god aften til dig knus Jette

      Slet
  5. Hej Jette
    Nå så var øvetiden over, og vi fik de første billeder fra dit nye kamera, af din smukke vinterhave ;)
    Skønt kamera du har købt, jeg har også et Samsung, og er rigtigt godt tilfreds. Det er dog ikke så avanceret som dit, da jeg for det meste bare tager billeder på auto.
    ÅÅhh - hvem der havde så stor en magnolie, at man kunne tage grene ind i varmen, hvor er det smukt )
    Jeg er nu også helt imponeret over din Japanske Star græs ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Heidi..Måtte bare kaste mig ud i det.Jeg er glad for mit nye Samsung..............min bærbare er også en Samsung.
      Jeg synes du er god til at tage nærbilleder.............bruger du en bestemt linse?
      Min magnoliebusk skal ikke være større end den er nu,For der en gang på begge sider af busken.
      Så jeg kunne godt klippe et par grene af den.
      Har Japansk star flere steder i haven...........og den er let at dele.
      Godaften knus Jette

      Slet
    2. Hej igen
      Nej - enten bruger jeg zoom eller beskærer billederne så jeg får det motiv jeg ønsker ;)

      Slet
    3. Hej igen.Tak skal du for oplysningerne .........må vist lære at beskære mine billeder og zoome.

      Slet
  6. Så mange skønne billeder du har taget med det fine nye kamera..:-)
    Glæder mig til at se flere og øvelse gør mester hedder det jo..:-)

    Knus fra Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Tak skal du ha for dine søde ord.Ja! øvelse gør mester.
      Håber jeg bliver lidt mere fortrolig med mit nye legetøj.
      Godaften knus Jette

      Slet
  7. Hej Jette
    Tillykke med dit nye kamera. Smukt billede af din fine magnolie. Hvor må det være dejligt med en vinterhave.

    Knus og God uge!
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    2. Hej Jette.Tak skal du have.Og min magnolie er da vist dagens blomst...........men den er også smuk.
      Og vinterhaven er bare så smuk med lidt sne overalt...........så længe det varer.
      Også en rigtig god uge til dig knus Jette

      Slet
  8. Tillykke med det nye kamera ,det ser ud til at kunne tage fine fotos,der er mange gode billeder :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jan.Ja! jeg øver stadigvæk..........og tak for dine sæde kommentarer.
      Godaften Jette

      Slet
    2. mente selvfølgelig søde kommentarer.Jette

      Slet
  9. Det ser godt ud, Jette - dejlige billeder. Jeg ved ikke hvorfor de bliver lidt uklare i collagerne, det tror jeg ikke mine bliver. Magnolie-grenen er bare så smuk, tænk at have sådanne blomster indendørs i denne tid.

    I dag har solen heldigvis skinnet.

    knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.Dejligt at du synes om mine billeder.Kan være at jeg skal finde et andet program til min collager.
      Kan heller ikke få armene ned over mine smukke Susan.
      Skal ud og klippe nogle kirsebærgren i morgen.............de har også nogle smukke blomster.
      Skønt at vi endelig fik lidt sol..........det trængte vi til.
      Godaften knus Jette

      Slet
  10. Det ser da fint ud, godt du har fået så meget styr på dit nye kamera, at du nu vil vise billeder taget med det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi.Mangler at finde ud af at tage nogle nærbilleder..........men det kommer nok.
      Dejligt at du synes om mine billeder.Godaften Jette

      Slet
  11. Jo jo du er da kommet efter det Jette, jeg synes alle billederne er fine. I øvrig synes jeg ikke, at dine collager er uklare, men det er måske mig, der ikke kan se det. Jeg laver aldrig collager, så jeg kan ikke rigtig udtale mig. Flot magnolie gren, dejligt med noget at nyde indendøre.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Lisbeth.Ja! jeg synes de fleste billeder er blevet ok.
      Det kan da godt være at det bare er mig der synes billederne i collagen er lidt uldne.
      Jeg er også rigtig glad for at mine grene blomstre så smukt.
      Nu vil jeg prøve med nogle kirsebærgrene.
      Godaften knus Jette

      Slet
  12. Hej Jette. Det ser ud til at være et godt kamera. Billederne er rigtig gode. Forhåbentlig bliver du snart helt dus med det. Jeg kender godt det med at skulle sætte sig ind i ny teknik, det kræver lidt tålmodighed! Jeg synes din kollage er fin og sikke et fund du har gjort med så mange lerpotter for 20 kroner!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte.Det er rigtig godt kamera............men skal lige øve lidt mere.
      Det ærgrer mig lidt at collagerne bliver lidt slørede...........men ved ikke lige hvad jeg kan gøre ved det.Dejligt at gøre en god handel.
      God aften knus Jette

      Slet
  13. Til lykke med det nye kamera. Du ser da allerede ud til at have rigtig godt styr på det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.Tak skal du ha.............men der er stadig meget at lære om mit nye kamera.
      Godaften Jette

      Slet
  14. Tillykke med dit nye kamera. Der er noget at hygge sig med når man skal lære sit kamera bedre at kende, det kan jeg tale med om, men heldigvis kan man jo bare knipse løs og se hvordan det går.
    Det er nogle dejlige Susan-grene du har inde i stuen og de små lyseblå Iris er også dejlige.
    Jeg har set de kogler som du har fået af din søster i en butik i Værløse og var tæt på at købe dem - jeg synes at de er dekorative:O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Tak skal du ha.Ja! jeg har lige taget 105 billeder............og slette en del.
      Jeg købte min Susan for ca. fire år siden.........og den må ikke blive større,da den har en gang på hver side.Jeg købte også en del af de små våriris sidste år.....og er spændt om de dukker op ude i haven.
      Jeg er også rigtig glad for mine kogler.........og flytter lidt rundt med dem.
      Hvis det er den blomsterbutik jeg kender i Værløse,så har de så mange dejlige ting.Er det den butik der ligger lidt for sig selv ud til den store vej?
      Godaften knus Jette

      Slet
  15. Fine billeder med dit nye kamera, det ser ud til du er ved at lære det at kende. Magnoliegrenene er da slet ikke til at stå for. Skønne fund på loppemarkedet. Jeg har aldrig haft problemer med at billederne bliver uskarpe når jeg bruger dem i collager. Jeg bruger oftest kun min mobil til at tage billeder med, tidligere brugte jeg et lille lommekamera. Min mand har længe spurgt om jeg da ikke ønsker mig et bedre kamera, med alle de billeder jeg tager, men jeg synes det er så nemt med telefonen, for den har jeg oftest i lommen. Men der er mange slags billeder jeg ikke kan tage, for eksempel af fuglene i haven, så måske jeg også en dag bliver ejer af et godt kamera.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette.Ja! efter over 100 billeder er jeg ved at have styr på det.
      Jeg er vild med min Susan..........den har bare så smukke blomster.
      Mit gamle kamera-Canon stod af...........så jeg skulle have et nyt.
      Og loppefundene er da slet ikke så tossede.
      Godaften til dig knus Jette

      Slet
  16. Hej Jette
    Hvor er de dejlige og livsbekræftende dine magnoliegrene, de varsler virkelig forår. Jeg er også helt vild med de små iris man kan købe nu, og herligt man kan få glæde af dem igen. I dag var jeg en tur i drivhuset for, at se til bl.a. den lille pelargonie jeg fik af dig da vi mødtes på plantemarkedet i Lyngby, den står med en fin lille knop, der er parat til at springe ud !
    God aften.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita.Jeg bliver også glad når jeg ser på mine dejlige grene med de smukkeste blomster
      Skal også ud og købe lidt flere af de små iris........får 8 middagsgæster på torsdag og så vil jeg pynte bordet med dem.
      Dejligt at der stadig er liv i din pelargonie..........bare sig til hvids du vil have flere.
      har en hel koloni i udestuen.
      Godaften knus Jette

      Slet
  17. Fine billeder - og sikke fine fund på loppemarkedet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Frede.Dejligt at høre fra dig. Og godt at du kan lide mine billeder.Altid spændende at gøre gode fund.
      Godaften Jette

      Slet
  18. Det er da gode billeder, Jette! Til lykke med dit nye kamera!
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana.Ja! jeg tror jeg er ved at få styr på kameraet...........men der er stadig mange tekniske ting jeg ikke har prøvet af endnu.Men dejligt at du synes om billederne.
      Godnat herfra knus Jette

      Slet
  19. Hej Jette. Du da godt igang med dit nye camera, det kunne jeg også tænge til. Gode spire du har i dit drivhus. Dejligt det snart lysner derude. ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Grethe.Jeg glæder mig så meget til jeg kan tage alle mine 50 krukker ud af mit drivhus og at alle mine tulipaner blomstre...........så skal jeg nok tage masser af billeder med mit nye kamera.
      Godnat herfra Jette

      Slet
  20. Hej Jette,

    Skønt billede af din magnolie. Det skal nok blive godt med dit nye kamera.
    Jeg har også købt nogle små potter med Katherine Hodgkins iris.
    Det er dejligt med japansk græs, som ser godt ud hele vinteren. Sneen forsvinder mere og mere, og nu længes alle vist efter foråret.

    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte.Ja! min magnolie er vist dagens blomst..........men den er også så smuk.
      Kan slet ikke stå for de små våriris.Og mine alle mine Japanske star er bare så fine under sneen.Her er det lidt tåget til morgen.............men håber da på lidt sol i dag.
      Knus Jette

      Slet
  21. Dejlige billeder, men specielt magnolien er skøn! Jeg kan godt se collagen er lidt uskarp - mærkeligt, når nu de andre billeder ikke er det. Gode loppefund - jeg elsker loppemarkeder og kommer altid hjem med ting, jeg egentlig ikke har brug for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne.Tak skal du ha.Mine magnoliegrene er ved at være færdige..........men så må jeg ud og klippe lidt af mit kirsebærtræ.
      Er også glad for loppemarkeder...........og synes det var gode ting jeg fik med hjem.
      God dag til dig knus Jette

      Slet
  22. Hej Jette

    Tillykke med kameraet! - jeg har selv Samsung NX20, de ser lidt forskellige ud, men "indmaden" er ret ens:)
    Man får meget for pengene i Samsings NX serie!
    Hvis du fotograferer i RAW har du ekstra mange muligheder for at regulere og give billederne en sidste flot finish!

    God fornøjelse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten.Tak skal du ha-Jeg er glad for Samsung..............min bærbare er også en Samsung.
      Og tak for informationen med RAW kender det ikke,men må se hvad jeg kan finde ud af.
      God dag Jette

      Slet
  23. Dejligt med et nyt kamera, men selvfølgelig er der meget at lære, men dine billeder er fine allerede. De er så søde de små Iris man kan købe i potter - jeg har efterhånden 4 forskellige slags ude i haven. Men af dem jeg har købt i år (det er de samme som dine) var der kun en blomst - stueluften var vist for tør for dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi.Ja! det er skønt at få et nyt kamera...........men også tidskrævende at finde ud af.
      Mine små iris er også slut...........men der er jo også varmt i vores stuer.
      Har lige købt et par små hvide bellis...........dem kunne jeg ikke stå for.
      Godaften knus Jette

      Slet
  24. Hej Jette
    Ja det var da nogle fine billeder, du har taget af en vinterdækket have, med dit nye kamera.
    Det var en ordenlig gang sne vi fik i fredags. Vi var på vej sydpå til min datter, og det gik langsomt ad motorvejen. Jeg har også været på loppemarked i Haslev i weekenden. Men hold da op, det var dyrt. Så jeg fik ikke købt noget overhovedet.
    Den er fin din gren med magnolien. Dejligt med blomster indenfor.
    Det var helt befriende at se solen i går.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente.Ja! nu skulle de være med et nyt kamera............og det gamle var jo stået af.
      Det er bestemt ikke sjovt at køre i sådan et vejr.Det er sjovt at gå på loppemarkeder.
      Men det kan også være for dyrt.Kan anbefale det i Farum.........det er ikke dyrt.
      Og overskuddet går til gode formål.Bla.hospice og klovnen på Rigshospitalet.
      Mine magnoliegrene er slut nu..........så nu skal jeg have et par grene fra kirsebærtræet.
      Skønt vejr i går,men i dag er det lidt tåget.
      Godaften knus Jette

      Slet
  25. Hej Jette.
    Ja du kan tro jeg kan li dine billeder. Man siger jo at øvelse gør mester - men dér er du jo allerede.
    Og det er kun dejligt at kunne inspirerer dig.... det er da skønt at se.
    Mange weekend hilsner fra Susan

    SvarSlet
  26. Hej Susan.Dejligt at du kan li mine billeder.Men jeg øver mig stadig..........der så meget det nye kamera kan,
    så det vare nok en stykke tid før jeg er helt fortrolig med det.
    Det er noget af det bedste ved at blogge..........at man kan inspirere hinanden og få nye ideer.
    Også rigtig god weekend til dig knus Jette

    SvarSlet