onsdag den 14. august 2013

Min tur til London !

For en god måneds tid var jeg jo i London for at  besøge udstillingen Hampton Court Flower Show.

Har jo lavet to indlæg fra Hampton......men vil også gerne vise lidt fra selve London.
Vi havde jo det dejligste vejr,og fik gået en del rundt i byen og besøgt bla. parker og planteskoler.

Har været i London rigtig mange gange.......men der er altid nyt at opleve i byen

Hvad mener i så? det er da Urban Living.
Har taget billedet fra den øverste etage af bussen på vej hjem fra Chelsea 

Nogle af de smukke rækkehuse i London.
Vi besøger altid mindst et museum .........og denne gang blev det
Victoria & Albert som er et meget spændende museum.
De havde bla. en meget spændende udstilling med  kunst-smedejern.
En fantastisk kuppel.
Når vi er i London er vi altid en tur i Chelsea.
Og på Kings Road i en sidegade ligger der en lille planteskole,
som jeg altid lige skal ind og ose i.
De har en masse skønne blomster og planter,
Men jeg køber altid Thompson & Morgan frø med hjem.
Et must er også et besøg i en af de fineste stormagasiner,
Nemlig Fortnum & Masum.
Dyrt men dejligt.Lækre chokolader- the- marmelader og mange andre delikatesser.

Har engang købt en lille bryllupskage derinde
for at overraske min svoger og svigerinde der var på besøg i London samtidigt med os.
Portobello Road er også et fast punkt på turen.
Her er det herren foran den berømte bookshop.
Kendt fra filmen Notting Hill med Hugh Grant og Julia Roberts.
Vore ynglingspark  er St.James park.....der er bare så smukt .
Der er et dejligt dyreliv i parken og søen.
Her en række ænder der "piller" sig.
Svanerne med de søde unger tiltrak sig stor opmærksomhed.
Lidt blomsterbede er der også.
Vi oplevede da også lige Hugh Grant i levende live på Trefalker Sqare.
Han læste op i anledningen af dronning Elisabeths kroningsdag.
En flot udsmykning i en lille gade.
Kan være lidt svært at se det.Men det er sommmerfugle i luften.
Sommerfugle var i det hele taget et varmt emne  derover.
Søndagen inden vi skulle hjem sejlede vi en dejlig tur på Themsen.
Der er rigtig meget at se fra søsiden.Her er det Parlementet og Big Ben.
Vi sejlede ned til Tower Bridge......som er et fantastisk bygningsværk.
Et besøg i Covent Garden er også altid på programmet.
Der sker altid mange spændende ting......og James Oliver
har lige åbnet en restaurent inde i de gamle haller.
En af mange smukke Engelske pubber.
Og man får en udemærket fish & Chips på  de engelske pubber

Det var lidt fra Swinging London!
Håber i har nydt alle mine billeder.
God dag  i blogland.

41 kommentarer:

  1. Altid dejligt at se billeder fra min favoritby. Det var godt I kom på Victoria and Albert Museum. Der er altid noget nyt at se i London, men også gode gensyn med de gamle klassikere.

    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte.Jeg synes at tiden var til at vise billeder fra London.Og vi var begejstrede for V&A museet.Men vi skal jo også lige se de kendte steder.God dag knus Jette

      Slet
  2. Hej Jette
    Dejligt med lidt supplement til din Londontur - der er jo rigtig meget at opleve derovre.
    Kh. Jørn

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jørn.Ja! en tur til London er altid dejligt.Og rigtig mange ting at se og opleve.God dag Jette

      Slet
  3. Tak for turen. Det var jo næsten som at være der selv :-) V&A er et meget charmerende museum, og vi har samme yndlingspark, kan jeg se.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana.Ja! selv tak.Billeder er taknemlige og dejligt at du nød dem.St James park er altid værd at besøge i London.Knus Jette

      Slet
  4. Du lyder helt hjemmevant, når du beskriver London. Jeg har kun været der 2 gange, men begge gange var overvældende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.Ja! man kan godt sige at jeg er hjemmevant i London......har været der 11-12 gange.Skøn by med mange oplevelser.God aften Jette

      Slet
  5. Skønt at komme med på tur til London, for mig var det også et hyggeligt gensyn med flere af stederne. St. James Park ER bare SÅ SMUK, man fatter slet ikke roen og skønheden midt i den travle London. Jeg får sådan en lyst til at komme derover igen snart.

    Ja, fish & chips kan godt være rigtigt lækkert på pubberne.

    Ha' en dejlig aften. Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.Dejligt at du nød mine billeder fra London.Og St. James park er bare sådan et dejligt sted på alle tider af året.
      Kan da også godt forstå at du gerne vil derover igen.......længes altid derover.
      Den fish & chips vi fik på pubben er noget af det bedste jeg længe har fået.
      Også en rigtig dejlig aften til dig knus Jette

      Slet
  6. Skægt billede, det første. Dit indlæg giver mig sådan en lysr til at smide alt og tage derover med det samme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie.Det var godt at jeg var klar da jeg så den grønne væg fra bussen.Kan da godt forstå at du har lyst til en tur til London......spændende by.
      God aften Jette

      Slet
  7. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  8. Skønne billeder fra London. Jeg har nydt turen :-)
    Nu er jeg opdateret med højbedene i din have, hvor er de flotte i sort, og dine grøntsager ser godt ud.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette.Jeg er glad for at du har nydt alle mine billeder
      Jeg er også selv glad for at jeg har fået malet dem alle......nu da vejret er skiftet noget.Synes at de har fået mere karakter.
      Vi nyder også meget alle vores grøntsager.Havde 8 gæster igår aftes......og var selvforsynende med alt grønt......rigtig dejligt.
      Rigtig god aften til dig knus Jette

      Slet
  9. Hej Jette
    Tak for turen til London, der har jeg kun været en gang og det kun på forbifart. Jeg er ikke til storbyer og forventer ikke at komme der igen, så det var jo godt at se dine billeder derfra.
    Min søn og svigerdatter var der kort efter jer, de nåede også at se Hugh Grant udenfor en biograf tror jeg.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Selv tak. Og godt at du har nydt alle mine billeder deroverfra.Vi er glade for storbyer.....har været i næsten alle Europas storbyer.
      Det var da en sjov oplevelse at se ham på scenen.God aften Jette

      Slet
  10. Tusind tak for en dejlig tur rundt i London. Jeg får helt lyst til at besøge byen igen, det er efterhånden mange år siden jeg har været der sidst. Jeg var jo godt nok i England i begyndelsen af august, men ikke i nærheden af London
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene.Ja! selv tak.Dejligt at du får lyst til at besøge London igen......det er en rigtig dejlig by,hvor der sker noget nyt hele tiden.
      God aften Jette

      Slet
  11. Hvilken skøn tur du viser her fra London. Det giver virkelig blod på tanden til at komme afsted, hvor er der mange spændende muligheder. Mange tak for turen. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Fru Friis.Dejligt at du bliver inspireret til en tur til London.
      Det er også en dejlig by,hvor der altid sker noget nyt.
      God aften knus Jette

      Slet
  12. Sikken dejlig tur I har haft. Godt at høre om favoritstederne. Måske er man heldig at få lov at se nogle af dem en dag? Den vertikale have tager kegler. Hold op hvor smukt. Tænk at man kan det. Så et program om ham der har lavet den vertikale have i Paris. Han havde lavet en jungle som den på Musee du Quai Branly - bare INDE i hans eget hjem. Meget spændende. Tror det var Monty Don, som havde besøgt ham i hans private hjem! Vildt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eva.Det var helt klart en rigtig dejlig tur vi havde til London.Og besøget til Hamptons haveudstilling gjorde den jo helt unik.
      Jeg blev også helt overrasket da jeg så den vertikale have.Men dejligt at der dukker sådanne overraskelser op.Er glad for at du bliver inspireret til måske at besøge London.Godnat herfra knus Jette

      Slet
  13. Hej Jette
    Jeg får helt lyst til straks at pakke min kuffert og drage en tur til London. Tror jeg skal vise dette skønne indlæg til manden min, måske kan det overbevise ham til et besøg, også selv om man ikke lige kan fiske ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Heidi.Det kan jeg da godt forstå.......er der selv ca.en gang om året.
      Selv om manden din ikke kan fiske derover,så er der mange ting i London som jeg er helt sikke på at han ville synes om.En sejltur på Themsen er altid en oplevelse.Glad for at du synes om mit indlæg knus Jette

      Slet
  14. Godmorgen, Jette, det er nogle helt vidunderlige billeder du har taget - sikke en skøn tur.
    Jeg har været i London mange gange og kan kende mange af dine motiver.

    SvarSlet
  15. Hej Madame.Tak for rosen.Og det var helt bestemt en rigtig skøn tur.
    London er altid værd at besøge.....og dejligt med genkendelsens øjne.
    Rigtig god dag til dig Jette

    SvarSlet
  16. Hvor ser det dog hyggeligt ud..måske man skulle ovetale manden til en weekend i london snart :) jeg elsker deres trang til hanging gardens alle vejne :)
    Kh
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne.Ja! London er da bare et must til en weekend tur med manden.De er fremme i skoene......og den grønne væg siger jo bare det hele.
      God dag knus Jette

      Slet
  17. Åhh jeg elsker London så jeg nyder dine billeder derfra, Jette. Jeg har dog kun været der 2 gange. Den grønne væg er fantastisk flot og så alle de skønne stemninger fra forskellige steder i byen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Lisbeth.Dejligt at du nyder alle mine billeder.Jeg er glad for at jeg havde mit kamera klart, så jeg fik taget billedet af den grønne væg fra bussen.
      Der er mange skønne grønne oaser i London.....det er bare at opdage dem.
      God aften knus Jette

      Slet
  18. nej hvor herligt - sikke meget i nåede - nu vil jeg også til London igen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi.Ja! man bliver aldrig træt af London.Og vi havde 5 fulde dage derover.Så der kan man nå at opleve en del.
      Rigtig god weekend knus Jette

      Slet
  19. Sjovt med den lille planteskole... Selvom jeg også har været i London en del gange, er det aldrig planter eller haveting, jeg kigger på og efter, når jeg besøger byen, men føler da lidt, at jeg er gået glip af den lille planteskole!

    Kh. Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marlene.Jeg er bare så glad for den lille planteskole.....og besøger den hver gang vi er i London.Chelsea området med Kings Road er bare et dejligt område.
      Rigtig god søndag til dig......skal til Garden Fair ved Hillerød slot idag.Knus Jette

      Slet
  20. Dejlige billeder fra London. Det er en skøn by, og jeg vil også snart dertil igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente.Skønt at du kunne lide mine billeder.Jeg længes også altid efter en ny tur derover.God søndag til dig Jette

      Slet
  21. Hej Jette
    Ahh, jeg vil til London!! Din tur har virkelig sat gang i lysten til en oplevelsestur. Og i går hjalp jeg netop to med at bestille fly og hotel til d. 5/9. St. james park billedet er helt eventyr agtigt. Sikken dejlig tur du havde :-) Knus Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose.Jeg kan da godt forstå at du vil en tur til London......det er altid en oplevelse.Og min ynglingspark besøger vi altid.Næste gang er det til jer du bestiller biletter, det er jeg sikker på .Rigtig god søndag til dig knus Jette

      Slet
  22. Skønne, skønne stemnings billeder fra det der lyder til at have været endnu en fantastisk tur. Jeg holder med Rose - St James park ligner noget tage direkte ud af min mardoms eventyr :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe.Jeg elsker at rejse ud.....og helst i storbyer......men enc tur til Nice er vi også tit.Det er en dejlig park,hvor man bare kan slå sig ned i græsset eller en af de mange liggestole,og se på dyrelivet der.
      God aften til dig knus Jette

      Slet