søndag den 2. juli 2017

Min frodige have.!!!

Jeg kan slet ikke huske at min have har været så frodig som i år.
Men det er jo nok al den vand vi har fået.
Roserne er bare så flotte,selvom de ikke kan lide blæst og for meget vand.
Og klematis er der også godt gang i.

Stornyder jo det hele,da det jo nok er sidste år her i mit lille gods.
Men synes jo også at der er rigtig meget at holde alene.
Ukrudtet vælter op.Og man vil jo gerne at haven og huset tager sig godt ud for nye købere.
Et rend af folk der skal lave rapporter og fotografer er der jo også.
Men håber at i også vil nyde alle mine billeder.



Vil starte med at vise denne flotte mandstro,som jeg købte for et par år siden i London på Hampton Flower Show.
Fantastisk farve.


Og så er min W: Nike også godt i gang.
Den står lige udenfor mit bryggers.


Er også rigtig glad for mit ophæng med campanula.

 Et særligt lys på min store bregne.

Under min store magnolie blomstre røllike.

 Fine campanula midt i lodden løvefod.

Er vild med denne smukke katost.
Har lovet en bid til Linda.


 Er jo vild med alle mine hosta.Og synes også at det er en rigtig god krukkeplante.


Er der nogen der kender navnet på denne lille busk ?

Min smukke hvide lavendel med de hvide
silkepæoner i baggrunden.

Og så varer det vist ikke længe før min Annabelle blomstre.

Mener der er perlekurv.

Endnu en blomst som jeg ikke lige har navnet på.

Har de store margeritter  flere steder i haven.De står rigtig længe.

 En krukke fyldt med flittigliser.

 Stjerneskærm.

Min hvide floks er altid den første der blomstre......har den i tre farver.


 Det er ved at være slut med de smukke silkepæoner.

Men den store mørke hyld.Black Lace vokser bare derudaf.

Og så er mine dahlia også i gang.Både i bede og krukker.

 I mit rosenmandeltræ vokser der denne flotte klematis

Perlekurv og haveklinte er da et godt match.

Er det ikke en fin lille hosta.
Den er også købt i London.Mener det er en stilletto.

Og vil slutte af med en lille collage fra min have.


Rigtig dejlig søndag derude!!!
 

35 kommentarer:

  1. Hej Jette

    Så mye flott du har som blomstrer nå. Dine clemtis er jo helt fantastiske! Ugress velter opp nå, ja. Håper du får noe kjøpere som vil verdsette din flotte hage.
    Ha en riktig god søndag!
    Klem, Marit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit.Jeg nyder da også haven lige nu selv om at der er meget at lave.
      Jeg er rigtig glad foer alle de smukke klematis og roser der blomstre lige nu.
      Lad os nu se hvem det bliver der skal overtage det hele.
      Også en rigtig god søndag til dig knus Jette

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  2. Fotografen får ikke problemer med at finde gode motiver fra haven, den ser både frodig og farverig ud. Den kønne, hvide staude mener jeg bestemt er en nyserøllike.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie.Jeg håber da at der bliver taget nogle fine billeder både inde og ude.
      Og at det også er nogle der er glad for have.
      Og tak for navnet.Kan slet ikke huske at jeg har plantet sådan nogle.
      God søndag Jette

      Slet
  3. Så fint og frodigt det hele. Du må bare nyde det ekstra meget i år og så må du ud og se andres haver når engang du er flyttet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rita.Ja !!! der er godt gang i det hele her på mit lille gods.
      jeg håber da også at jeg kan besøge nogle af alle jer dejlige bloggere når jeg er flyttet og har fået nye knæ.
      God søndag Knus Jette

      Slet
  4. Hej Jette!
    Tack för din hälsning hos mig. Så trevligt att se dina inlägg från din vackra trädgård.Full av vackra växter, som är mina favoriter. Den namnlösa heter Violkungsljus på svenska Verbascum phoenicum. Riktigt fin färg på den.
    Klematisen blommar otroligt fint, kanske skall jag välja en Nike till mitt nya växtstöd.
    Ha en fin söndagskväll, Kram Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maribel.Dejligt at høre fra dig igen.Og er da glad for at du har nydt alle mine billeder.
      Tak for navnet på min plante.Min W. Nike klipper jeg ned til 30 cm. hvert forår.Og den blomstre bare så flot.
      Også en dejlig aften til dig Knus Jette

      Slet
  5. Så mycket vackert! Härlig blomning hos dig.
    Kram Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria.Tak skal du ha.Og alting blomster bare helt overdådigt i år.
      Godaften Knus Jette

      Slet
  6. Det er så dejligt som din have ser ud og så skønt at der indimellem er solskinsdage hvor den kan nydes. Det er nogle smukke sammensætninger du har - jeg er vild med den hvide lavendel sammen med pæonen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Ja !!! solskinsdage må vi ha indimellem.Den kombination er jeg også rigtig glad for.
      Men lige nu står den på lugning og støvsugning inden fotografen kommer på tirsdag.
      Rigtig god aften Knus Jette

      Slet
  7. Hej Jette
    Så skal du lige have en hilsen fra mig, jeg er lige kommet ind fra haven, den skal jo være pæn til i morgen. Det ser som altid godt ud i din have, bregnen med det særlige lys ser fantastisk ud. Hostaen er ganske rigtigt en Stiletto, jeg har den også. Din lille busk mener jeg er en Deutzia.
    Ja der bliver mange flotte motiver til fotografen i morgen.
    Knus og god aften
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Tak skal du ha.Ja !!! du har jo lidt at passe derude.Og gæster har du jo hele tiden.Jeg blev også overrasket over billedet at bregnen.men flot er den.
      Fint også have små hosta.......synes den er så fin.
      Jeg tror du har ret med navnet.Synes jeg kan huske det.
      Håber der bliver nogle flotte billeder ud af det.
      Også en rigtig dejlig aften til dig og husk at hilse fra mig i morgen.
      Knus Jette

      Slet
  8. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  9. Hejsa i det grønne :-)
    Jeg syntes det ser smukt ud... meget frodigt og bestemt "salgbar". Ja .. jeg har jo været en del fraværende (mit dumme dumme helbred er ikke enig med mig i hvad vi kan overskue og har krudt til) så jeg har slet ikke opdaget at du skal sælge.
    Jeg håber du får mange skønne stunder på dit nye sted.. og du er altid velkommen til at komme på visit her i det midtjyske.
    Mange knus fra Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Susan.Og tak for dine søde ord.Man kan jo kun håbe at det bliver nogle havemennsker der køber det lille gods.Helbredet er man ikke altid herre over.Skal jo selv have to nye knæ når jeg er flyttet.Er jo også meget spændt på hvor jeg havner henne.Tak for indbydelsen.Måske tager jeg dig på ordet en dag.Knus Jette

      Slet
  10. Hej Jette,

    Skønne blomster du viser. Det er en fyldt nyserøllike, og den anden hvide er en kongelys. Jeg har været til blogtræf hos Malene i dag. Rigtigt hyggeligt, og en dejlig have med skønne roser. Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte.Først tak for sidst og al din hjælp.Og tak for navnene.
      Dem må jeg lige skrive ned.Det lyder hyggeligt med det blogtræf.Ville ønska jeg kunne have været med.Men glæder mig til at besøge Countryliv på søndag.
      Knus Jette

      Slet
  11. åh, hvilken frodighed - det ligner da et godt salgsargument til en haveglad familie. Det er en hvid kongelys, den med spir.
    Tak for skønne billeder.
    PS. vi savnede dig i dag, men der er jo langt til Jylland og du har nok at gøre med at få det hele gjort salgsklar.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Ulla.Ja !!! frodigheden er stor lige for tiden.Har måtte klippe ned ved havegangen efter al den regn.
      Lad os håbe at der er nogle haveglade mennesker der falder for både have og hus.
      Tænkte på jer medens jeg lugede rundt om min lange hæk.
      Rigtig god aften til begge. Knus Jette

      Slet
  12. Det er helt utroligt som dine planter gror og trives, man kan ligefrem se hvordan de strutter - det bliver svært at undvære dit lille gods, men sådan er det jo for os alle sammen før eller senere, og en lille altan kan det vel blive til. Kan du ha' en god uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Sussi.Ja !!! jeg er også helt overvældet over den frodighed.har måtte klippe ned flere steder.Jeg gruer også for den dag hvor jeg ikke har nogen have.
      Også en dejlig uge til dig <knus Jette

      Slet
  13. Kære Jette
    Din have er om muligt endnu smukkere og frodig i år, det ses tydeligt :o) Åhh Black Lace, den må jeg have, den er så smuk. Og tak for du tænker på mig Katosten :o)
    Den lille hosta ligner en jeg har købt ved blomstertøsen.
    Jeg skriver lige nærmere til om hvornår vi er ved Lisbeth på Søndag.
    Knus fra Mig

    SvarSlet
    Svar
    1. kære Linda.Tak for dine søde ord.Er jo spændt på hvad fotografen får ud af hus og have i morgen.Jeg er også rigtig glad for Black Lace.Men den vokser godt nok stærkt.
      Den lille hosta er bare så fin.
      Det kunne da være hyggeligt at mødes hos Lisbeth.En skøn have jeg har besøgt nogle gange.
      Også et stort knus fra mig Jette

      Slet
  14. Kære Jette
    Sikke smuk og frodig din have er. Er helt vild med den høje flotte blomst, som der ikke er navn på. Den er så statelig og flot. Den rosa katost er også aldeles skøn.
    Herlige billeder og et skønt indlæg.

    Ønsker dig en smuk dag
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lone.Dejligt at høre fra dig.Der er altid nye planter man ikke lige har navnet på.
      Og både den hvide og rosa katost er skønne.
      Dejligt at du har nydt mit indlæg.
      Også en rigtig dejlig dag til dig Knus Jette









      Slet
  15. Så frodigt der er hos dig:) Du har mange smukke hvide blomster, og det er tidligt med den første dahlia.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne.Ja !!! det er næsten blevet for meget.Men skønt ser det ud.
      Jeg er jo vild med hvide blomster.Og sidste år gik mine dahlia helt amok.de blev bare enorme.
      Rigtig god dag knus Jette

      Slet
  16. Hej Jette!
    Der er mange smukke planter hos dig.Pæonerne er flotte selvom de er på retur.
    Det har også været et vejr som giver grokraft,-jeg kan ikke nå at blive færdig med at ordne bedene før jeg skal starte igen!
    De høje hvide du viser er det ikke kongelys?
    Knus fra Lise

    SvarSlet
  17. Hej Lise.Lige nu når jeg ser ud af mine vinduer.Ja !!! så synes jeg der ser lidt trist ud oven på flere dages regn.Både roser og pæoner kan bestemt ikke lide al den regn.Og min smukke jasmin ser også rigtig trist ud.
    Og ukrudtet vælter op.Lidt surt når jeg skal have fotograferet mit lille gods idag.
    Det er ganske rigtig en kongelys.
    Rigtig god dag Knus Jette

    SvarSlet
  18. Kæreste Jette Du har ret, hvilken frodighed blandt alle dine vækster. Det er jo helt fantastisk, håber at du får lidt have der hvor du kommer til at bo. De grønne fingre skal da have lov at gøre det de gør så godt. Knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina.Ja !!! alle mine bed er bare fyldt helt op med planter-Men så er der jo heller ikke noget at luge.
      Måske bliver der til et lille kolonihavehus.Nu må vise,
      Rigtig god aften Knus Jette

      Slet
  19. thinkpad x1 titanium - The Art of the Future - The Art of the
    Thinkpad x1 titanium a. A. What is microtouch trimmer this? In the 1950s the idea was a computerized application to the gaming market. titanium rods by Bally · 2008 · Cited by 2 — titanium bolt In the 1950s the idea was a computerized application to the titanium nose hoop gaming market. titanium welder

    SvarSlet